Dyrskuer hvor er hjelmen blevet af!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej
Nu er et jo højsæson for alle de hyggelige dyrskuer, skal selv afsted til det Fynske dyrskue me mine kæmper : )
Men det undre mig, når jeg ser billeder fra især Roskilde som er så stort, ser jeg også at mange blæser på sikkerheden, dette gælder også Herning.
Med sikkerheden mener jeg hjelmen, hvor er den lige henne?
Synes der er rigtig mange der rider uden hjelm, synes personligt det er et dårligt billede ud af til, men hvad synes i ?
Forstår omvendt godt fristelsen til at ride uden hjelm, da ridningen tit foregår i kostumer, og det bare er nemmere og flottere at lave et kostume, hvor man ikke skal tage hensyn til hjelmen, og bare kan tage en fed krigshjelm, hat, eller paryk osv. på , men hvad nu hvis der sker noget, og man ryger af, så hjælper en sød sommerhat ikke meget.
Det er jo ikke alle ryttere der er lige øvede, og selv den roligeste hest kan blive skræmt, det er jo helt uvante omgivelser, og sker rigtig mange ting på et skue.
Synes I det er okay at vise forældre og børn at ridning uden hjelm er helt okay? For er jo det de viser publikum.
Eller er det bare mig der undres : )
nov 2008
Følger: 122 Følgere: 138 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.311
Men det er da flottere, helt klart det er, men prøv at tænk et ramaskrig der vil blive første gang der er en der kommer alvorligt til skade , vil være rigtig dårlig reklame for Dyrskuerne.
maj 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 83 Svar: 496
især fordi når man først træder ind der er man rollemodel!
nov 2008
Der kunne vi ikke være mere enige, forstår ikke der, ikke er regler for dette.
På det Fynske Dyrskue er det bare ikke velset, de fleste rider med hjelm men er også enkelte på eks. pre heste osv. der ikke gør.
Hvordan skal folk udefra se at det er farligt at ride uden hjelm, når så mange rider uden til div. shows.
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.832
- Jeg skal også med til det fynske dyrskue og være hesteguide, så måske jeg får lov at hilse på dine prægtige heste
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Jeg bruger selv hjelm, og jeg undrer mig når jeg af og til kører forbi en rytter uden hjelm på vejen osv.
Men sådanne steder forventer jeg ikke at se at alle har hjelm på.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
som skal ha en tur for en 5
at de ikke får en hjelm på
det giver kan give dårlig start hvis de vil starte
jamen sådan en havde man ikke på da jeg prøvede sidste gang
men du skal ha en på
nej tud tud tud
kan også være barnet bare siger okay men
jeg kan lige forstille mig det (:
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.138
Jeg kan godt forstå at de gerne vil se flotte ud når de rider shows, men tænk lige hvilken dårlig reklame det er for ridesporten hvis der skete en ulykke...så vil det unægtelig pynte lidt på situationen hvis rytteren kan rejse sig op og se rimelig frisk ud, fremfor at ligge med åbent kraniebrud ;-). jeg mener også at dressurrytteren burde have hjelm på.. måske man bare skal til at designe nogle smartere hjelme....idag er der f eks mange flotte cykelhjelme, det burde da kunne lade sig gøre at designe nogle smarte ridehjelme.
jeg må indrømme at jeg også indimellem bliver fristet til at ride uden hjelm hvis vejret er dejligt, men gør det ikke da jeg vil have svært ved at tilgive mig selv eller forsvare det overfor min familie hvis mit hoved tog mere skade end det har i forvejen
nov 2008
Michelle tænker bare at mange på dyrskuet ikke er lige så øvede ryttere, som dressur rytterne i de høje klasser uden hjelm, + deres heste er tit mere vante til alt larmen osv.
Men respektere din mening : )
Ina er helt enig med dig, men må desværre også indrømme, at der var nogen der fik trækketur, på min ene hest den anden dag uden hjelm, dog voksne mennesker, men billedet giver jo det samme, en fejl fra min side det er indrømmet, havde jeg vidst det havde jeg medtaget den hjelm der kan indstilles i forskellige størrelser.
Gitte jamen synes du har en pointe der, burde være muligt at lave en smart dressur hat med beskyttelse.
jan 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 14 Emner: 3 Svar: 57
nov 2007
-dressurhesten kan jo ligeså godt spasse ud og gøre sære ting fordi den bliver forskrækket e.l. som en showhest kan. Faktisk tror jeg mange af showhestene er mere vandt til larm mm end dressurhestene -langs dressurbanerne må man jo nærmest ikke engang hoste førend alle onde øjne falder på en;o)
Nu er det ikke fordi jeg er fortaler for ridning uden hjelm, for det er jeg bestemt ikke. Jeg mener bare ikke der er forskel på om man gør det på et dyrskue eller på en dressurbane.
Så skal der indføres regler for den slags, burde det osse gælde dressurbanerne. Og det tror jeg altså ikke kommer til at ske
nov 2007
-kommer jævnligt forbi ryttere på tur langs/på vej uden hjelm, og det kan jeg ikke forstå er lovligt. Særligt ikke da heste jo færdes på lige fod med biler og div andre køretøjer i trafikken (og altså ikke som cykler hvor hjelm jo er frivillig)
Smarte hjelme fåes allerede -har da set høje hatte med indbygget hjelm (hvor effektiv den er ved jeg ikke, men det findes). Nogen tilsvarende findes osse til westernrytterne
nov 2008
Det samme har Belgier og Shirene : )
Michelle du har helt ret, en dressur hest kan også spasse ud, men mange af de heste der kommer på dyrskuet deltager måske kun den ene gang om året.
Men ja det ville nok være svært at få indført på dressurbanen, tror jeg du har helt ret i ; )
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Svar: 17
nov 2008
Køre selv mc, og ja det er da pisse varmt med hjelm på, men den er også det eneste der tager fra ved styrt .
Jeg forstår heller ikke at det er lovligt uden hjelm, de laver så mange latterlige love og regler, men der er så tit fokus på at ridesporten er en farlig sport, men her er der ikke fokus på hjelmen mystisk i mine øjne.
nov 2008
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 282
Her ved mig, forlanger jeg at man rider med hjelm, hvis man vil have hest optaldet her.
Men jeg sys da det er lækkert at du tager emnet op, i forbindelse med en offentlig event. Måske skulle man gøre noget mere for den gode sag.
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
Men jeg syntes også det er hul i hovedet af dressur rytter.
Hjelm burde være et påbud
nov 2008
Følger: 58 Følgere: 52 Heste: 7 Emner: 20 Svar: 223
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 214
som andre nævner er det udforståeligt at folk rider uden.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
mar 2005
Følger: 163 Følgere: 157 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.218
For det andet er det også kun én gang man skal falde af og så kan livet være ødelagt?
Har set utallige der rider rundt på en hest der springer rundt på to ben - uden hjelm. Forstår bare ikke det smarte i ikke at bære hjelm.
Til stævner er den obligatorisk, det burde det også være til dyrskue ligemeget hvem man er
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
Men ja sikkerhed frem for alt!
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
nov 2008
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=315429
nov 2008
Og ja er enig med især ridning ved vejen, hesten kan være nok så rolig og trafiksikker, men pludselig tager den måske et skridt ,ud på vejen i samme øjeblik som der kommer en bil forbi.
Dette skete for min veninde den anden dag, heldigvis ramte bilen ikke hesten, men var dælme tæt på, den er ellers ret trafiksikker, men var sat en pressening op, på vores ellers vante riderute, som den lige skulle studse over, en plejede jo ikke at være der.
nov 2008
Ikke alle er med i dette album, så skal ikke kunne sige hvad de andre har udover disse : )
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Jeg er hvert år forundret over der ikke er flere tilskuere som kommer til skade.
Et fald fra hesten, ja kan være farligt. Men en hest der sparker til din barnevogn eller en flyvende hov i hovedhøjde, mener jeg er farligere.
Og besøgende tror simpelhen de er udødelige, er så imponeret over folk kan styrer deres køer og heste uden folk kommer til skade. så syntes egentligt debatten omkring et par hjelme er lidt tynd. Når man kigger på f.eks Roskilde dyreskue og det store billed af sikkerheden.
Obs burde man overhoved have lov at kører med hestevogn her, tænk hvis de løb løbsk i mængden? Alt kan jo ske, og hende der blev sat af fredag under showet havde hjelm på, og hun kom op efter 1 min på sin hest igen.
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
nov 2007
Og det er dælme ikke vores heste der har været til fare for nogen.
At fjerne hestevogne fra dyrskuer er altså at tage et vigtigt element ud.
nov 2008
Men ja giver dig ret , folk er dælme ikke ret gode til at flytte sig altid desværre
Michelle er helt enig med dig, det ville da være helt tosset ikke at have hestevogne med.
Dyrskuer hvor er hjelmen blevet af!!!!