Fluer.. :-( {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er. Jeg har en hoppe ved navn Freja, som er fuldstændig bidt af alle de fluer der er her om sommeren. De sidder på nede langs maven og helt om til patterne, og inde i hendes øre og på hendes bryst, og bidder hende. Jeg børster dem jo self. væk når jeg er nede og strigle hende. Men det hjælper jo ikke i mere end et par sekunder og så sidder de der igen. Og når vi er ude og ride de dage hvor det er rigtig varmt, kommer de bare sværmende i en stor flok og sætter sig både på mig og hende, hun er meget mere ukoncentreret om og ride og stopper hele tiden op for at baske dem væk så godt hun nu kan, og jeg har mindst 10 mygestik når jeg kommer hjem, det er så træls! Og det er jo også vildt synd for hende at de bare sider og bidder hende, ved ikke hvad jeg skal gøre ved det! Håber i kan hjælpe mig, med mit spørgsmål?
nov 2008
Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.054
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
jeg synes dog det er noget dyrt hvis man skal blande 1:1 så jeg har taget en halv flaske deo og fyldt resten af sprayflasken med vand
det virker fint - men den er nok endnu mere effektiv hvis man blandet helt rigtigt
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
og så et fluepandebånd virker skide godt mod at de sætter sig i øjnene
personligt bruger jeg summergel de ømtålige stedet så som hovedet og sådan, og når jeg er ude og ride, når jeg er ude og ride bruger jeg det både på mig selv og hesten.
til resten af hestens krop bruger jeg gerne hjortetaksolie, og giver også gerne hesten hvidløg og spise
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 51
maj 2009
Følger: 79 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 7
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 944
mar 2011
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 130
Fluer.. :-(