{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Skafter ud og småstrinter ved møde med ny... {{forumTopicSubject}}

Denne adfærd har jeg aldrig set før og vil gerne høre fra jer der har observeret dette før og ved hvilken betydning det har.

Jeg har lige lukket to vallakker sammen.

Den ene er 7 år, ligger højt i hiarki, er sent kastreret, er hingstet og meget dominerende i sin adfærd.

Den anden er 16 år, kender ham ikke særlig godt i forhold til flokmentalitet, men han bestemmer over en hoppe på ca 13 år.

Den 16 årige begynder meget hurtigt under mødet, at skafte ud, løfte halen og småstrinte - nærmest som en hoppe der kommer i brunst ved mødet med en hingst.

Den 7 årige snakker meget højlydt (gør han altid ved nyt møde), men slapper af og gaber som tegn på, at han har heeelt styr på det her og slapper af med det.

Jeg har altså aldrig set en vallak skafte ud og småtisse ved berøring som den 16 årige gør...

Kom gerne med jeres bud på hvad han signalere ved denne adfærd.






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skafter ud og småstrinter ved møde med ny...
  • #1   12. jun 2011 måske har den gamle gået alene? vi fik en ponyhoppe hertil for et år siden, den var endt med at stå alene, så dan den ankom opførte den sig som en lille hingst, den vrinsker stadig som en lystig hingst en gang imellem, men den har da ellers fået sine hoppemannerer igen....

  • #2   12. jun 2011 For mig lyder det lidt som hingste adfærd?
    Og hvis han er er sent kastreret som du skriver, kan det meget vel passe han evt stadig har en del hingste adfærd i sig? smiley


Kommentér på:
Skafter ud og småstrinter ved møde med ny...

Annonce