{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Hø/Wrap blandet??? {{forumTopicSubject}}

Shant får jo tørt hø, morgen/aften og lidt på folden til, at have noget at tygge på (går på jordfold), I stalden fodres der med wrap, som er fugtigt.. Det er jo sukkertøj for en madmule som min :-/, men tænkte på... Hvis Shant bare skal have en smule mere livskvalitet (nu når hun ikke græsser) om man måtte blande lidt wrap i høet??? Det er jo trods alt lidt mere lækkert end høet.
(Shant har for år tilbage været forfangen .........) Hun er en meget nøjsom mule og EKSTREM madglad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø/Wrap blandet???
  • #1   13. jun 2011 der sker intet ved at give dem begge dele

  • #2   13. jun 2011 Hvis wrappen ikke er nødvendig for at holde huld, er der ingen grund til at give det oven i høet. Det er nok mest dig der synes hendes livskvalitet stiger hvis hun får wrap også, men så længe hun har stråfoder, så tænker hun vist ikke over om det er høj eller lav livskvalitet. Gør det der er sundt for hesten, og ikke det du synes kunne være hyggeligt smiley

    Jeg har selv et madøre - men hvis han skal overleve, så må han nøjes med det der er godt for ham. smiley


  • #3   13. jun 2011 Jeg er enig med Cowgirls i at det kun er dig selv, der mener at hesten får mere livskvalitet ved at få wrap også.

    Min står på jordfold og lever af hø og halm. Høet vander vi, så det ikke støver så meget. Men han trives fint.

    Og det er vel bedre at hesten trives på det foder de får og har til rådighed end de bliver syge af at skulle have "mere livskvalitet"? smiley

    Der er desværre rigtig mange der synes at det er synd og sætte sin hest på jordfold, men det andet er jo endnu værre. Personligt vil jeg da også hellere have min på græs, men skal jeg vælge mellem det og hans helbred er valget nemt smiley


  • #4   13. jun 2011 Ja i har ret og har også tænkt det sådan... Der er mange der siger nå!!.. På jordfold, får hun slet intet græs, hvor jeg siger, heller jordfold end smerter smiley JA hun bliver sku på høet he he.. Skulle bare lige ha det bøjet i neon....

  • #5   13. jun 2011 det skulle da kun være for at aktivere hende mere på folden ved at blande lidt mere i halmen... og du kan jo sagens give hende det bare husk hun så skal have det mindre i boksen smiley så kilo messigt er det samme hun får på et døgn

  • #6   13. jun 2011 Hihi. Nogle gange skal man bare lige høre det fra andre smiley

    Det er sq også nogle gange svært og være standhaftig i sine valg, når andre "kigger skævt" til en


  • #7   13. jun 2011 min hest går også på jordfold og vores pony gør det i weekender og helligdag, eller æder de sig selv ihjel (overdrevet)

  • #8   13. jun 2011 Altså staldejer er rørende enig og iforsig også de andre pensionære i stalden.. Det er bare mig... Hun er jo så glad for mad.. Hi hi..

  • #9   13. jun 2011 Sukkerindholdet i wrap er normalt lavere end i hø, da sukkeret bliver brugt i den ensileringsprocess der sker når man pakker græsset ind. Men fordøjeligheden bliver lidt højere. Tilgengæld er der en del mere vand i wrap, så et kg wrap har lavere næringsindhold end et kg hø.

    Jeg ved godt at det nok ikke gør det nemmere for dig at træffe en beslutning, men det bør ikke være sukkerindholdet der afholder dig fra at bruge lidt wrap.


Kommentér på:
Hø/Wrap blandet???

Annonce