{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.821 visninger | Oprettet:

Gjordspænder glider ud og gnaver! {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige købt denne gjord: (link fjernet)

Satte den på, spændte - med det resultat, at uanset hvor mange gange jeg rettede på gjorden, blev spænderne ved med at glide ud over "pladen" bagved. Altså dvs. spænderne glider frem mod hestens forben, og det bag spænderne glider over til den modsatte side, således at spænderne kommer til at ligge direkte mod hestens pels.

Det var uanset om gjorden var spændt løst eller stramt, den gled over med det samme.
Kan det virkelig være rigtigt? Spænderne sidder fast på noget elastik, og efter hvad jeg lige kan udtænke af løsninger burde disse elastikstropper jo være syet fast, så de blev siddende og ikke bare gled ud til siden.

Skal lige siges at de andre produkter, jeg har modtaget fra Tika har været hundrede procent i orden. Men det her er jeg altså utilfreds med, for jeg tror simpelthen gjordens kontruktion forhindrer den i at sidde rigtigt!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gjordspænder glider ud og gnaver!
  • #1   24. jun 2011 trælst, kæmpede også med min gamle gjord. har heldigvis ingen problemer med min nye. bedste råd er ring og snak med dem. værste fald køb en anden type.
    Medmindre du kan få den syet fast som du snakker om.

• #2   24. jun 2011 Det lyder rigtig træls smiley Jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre ved det, udover at sy i elastikken, bruge lammeskind omkring spænderne eller diverse andre bøvlede ting...

Det kan virkelig godt betale sig at anskaffe sig en god solid gjord i ordenlig kvalitet.. Jeg har selv meget stor glæde af denne barefoot gjord, som jeg købte sidste sommer og kan varmt anbefale den (link fjernet)

Den er ikke billig, men man risikerer heller ikke at ens hest får diverse gnavesår, da læderet er tykt, blødt og rundt - langs kanterne... Virkelig god kvalitet !

• #3   24. jun 2011 Har ikke den gjord du viser, men har kæmpet med samme problem, bare med anden gjord

Oplevede at spænderne på gjorden gnavede hul i hesten, lige meget hvor tyk neopren gjorden var lavet og ikke engang lammeskind hjalp.
    Må indrømme at jeg endte med at smide den gjord direkte i skralderen.

• #4   24. jun 2011 Hej....
    Har nøjagtig sådan en gjord og er rigtig glad for den...
    Har aldrig oplevet dit problem..
    Men der er jo forskel på heste, er du sikker på du vender den rigtigt ??

• #5   24. jun 2011 Den ser meget reel ud på billedet i linket - måsske er der noget galt med din siden den ikke kansidde rigtigt....
    Synes du skal sende den tilbage og få en anden smiley

• #6   24. jun 2011
    Bare ikke en gjord der passer din hest :o)

Maja er en start dame, det duer ikke med dressurgjord, de gnaver - kombineret sadler med lang gjort, intet problem.

• #7   24. jun 2011 Har du prøvet og vende gjorden så det der sidder på højre side spændes i venstre, det kan være gjorden er en smule skæv så ved og ændre trykket kan det være det lykkedes for dig. Held og lykke:)

• #8   24. jun 2011 Her i huset er vi efterhånden eksperter i gjorde da vi næsten har været alle de anatomiske igennem, den her billige som du henviser til, de dyre i læder fra både Passier, OS og kentaur med og uden lammetunel - alle med gnavsår ved forbenene.

Vi har en pony uden noget som helst gjordleje og når spænderne "forlader" deres tiltænkte plads, passer gjorden simpelthen ikke til den bygning hest - gjord og stropper skal have så lige et træk som muligt og i mine øjne er det din sadel som trækker forkert i gjorden - altså fremad så spænderne trækkes ud over selve gjorden.

Efter råd fra sadelmager skal gjorden helst være så lang som muligt, meget gerne nå til et par cm fra sadelklapperne. På den måde giver gjorden den bedst fordelte tryk på hestens brystben.

Hos os har den perfekte løsning været den brede Cair gjord fra Wintec. Igen en gjord til lidt over 1000 kr, men den har været alle pengene værd.

• #9   24. jun 2011 Vil lige tilføje at wintec cair gjorden er vi også gået over til fornyelig..
    Og ja den er dyr, men den er pengene værd...
    Og det var ikke på grund af at den såkaldte banan gjord ikke passede, men fordi hesten ikke kunne lide at få spændt gjord, dette er fuldstændig væk efter vi er gået over til cair gjorden smiley

• #10   24. jun 2011 Jeg prøvede gjorden på en anden hest i dag, en slank hest med et godt gjordleje (i modsætning til min) med præcis samme resultat! smiley

Men kan godt være den ikke passer til sadlen så. Må finde en anden, tak for jeres forslag smiley

rikke, Skal den ikke vende sådan så gjordstropperne bliver hentet bagude og selve midterstykket ligger længst fremme? Det har jeg da altid hørt er den måde man vender en banangjord på, men ja, har da tænkt det samme som dig, om det måske er anderledes i dette tilfælde smiley

• #11   24. jun 2011 Jeg tænkte det nok....Nej den skal vende så hesten har frihed fortil smiley
    Altså buen vendes mod maven af hesten.....

• #12   24. jun 2011 Du kan også se det på billedet på Tika...
    Det lille hvide mærke der sidder på gjorden vender mod forbenene..:)

• #13   24. jun 2011 Seriøst? Det har jeg aldrig hørt før! Hende der prøvede den på i dag, lagde den også bare automatisk på sådan som jeg gjorde! Er det virkelig rigtigt? smiley

• #14   24. jun 2011 Ja....det er rigtigt, det er også sådan gjorden fra Wintec cair skal vendes smiley

• #15   24. jun 2011 (link fjernet)

• #16   24. jun 2011 Rikke O: Den må du forklare lidt bedre så alle kan danne det billede inde i deres hoveder smiley

En anatomisk formet gjord når den ligger fladt foran en med forsiden opad: Anatomisk = buet af en art = en indvendig bue (peger væk fra en selv) på gjorden og en udvendig bue (peger ind mod en selv) på gjorden.

Det er den indvendige side af en anatomisk formet gjord - altså den indvendige side af "bananen" der skal vende ud mod forbenene - er det også det du mener?

• #17   24. jun 2011 Ja...indvendig bue mod hestens forben...udvendig bue mod hestens mave..:)
    På den måde giver gjorden plads til forben..

• #18   24. jun 2011 Hvor var det heldigt, at jeg spurgte herinde så! Det prøver jeg i morgen smiley Tusind tak!

• #19   25. jun 2011 Jeg er sikker på det virker, hvis du vender den om smiley

• #20   25. jun 2011 Er lidt nysgerrig ...virkede det at vende gjorden om ????

• #21   26. jun 2011 Problem solved! Tusind tak for hjælpen smiley Nu føler jeg mig godt nok lidt dum at jeg ikke gjorde det med det samme, men er det ikke rigtig forstået at man normalt vender en anatomisk gjord på den anden måde?

• #22   26. jun 2011 Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg altid vendt den på den måde smiley
    Har altid synes det så mest logisk ud og at den ville ligge forkert hvis den vendte den anden vej smiley

• #23   26. jun 2011 En anatomisk gjord skal vende som beskrevet med indvendig og udvendig bue og det er uanset hvilken gjord der er tale om smiley
    Det ses nok lettest på billede af f.eks. wintec cair gjorden da det er let at se pointen pga. den påmonterede d-ring. D-ringen skal vende ud mod forbenene.

• #24   27. jun 2011 Okay, så blev man da lidt klogere, selvom jeg altid har hørt det andet (men har ikke redet med anatomisk gjord før så bare rolig, har ikke gjort skade på nogen heste heldigvis da haha :D)

Kommentér på:
Gjordspænder glider ud og gnaver!

Annonce