{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med pelhambid?
  • #1   29. jun 2011
    Det er et stærkt bid - ergo har du en ustyrlig hest i spring, så bliver den lettere at stoppe og holde tilbage. Eller har du en fx. tidligere kørehest eller rideskole hest der er helt hårdt i munden - så trænger sådan et bid også igennem fordi det er hårdere.
    Ikke at jeg bifalder det - holder mig til træning istedet smiley

• #2   29. jun 2011 Er det stærkere end et pessoabid/treringsbid?

• #3   29. jun 2011 Jeg har brugt det på en hest, han var super let at ride, men for os fungerede det bare bedre med et pelhambid i spring fremfor det alm trensebid

• #4   29. jun 2011 Ja, det er meget stærkere end treringsbid! (;

• #5   29. jun 2011 Jeg har virkelig dårlige erfaringer med Pelham. Min søsters veninde fik ødelage hendes hest fuldstændig, da hun tilred den med Pelham, men nomalt vis er det nok fint nok, vis du har en meget stræk hest.

• #6   29. jun 2011 tilride med pelhambid er da os bare mærkeligt?

• #7   29. jun 2011 Pelham er et okay bid, hvis du kan ride med MEGET rolig hånd, det er jo ikke bidet der er stærk og hård, men den der styre tøjlen. Man skal ikke sætte et andet bid på, bare fordi man ikke lige synes man kan stoppe hesten, men i stedet træne en masse, f. eks temposkift.
    Jeg rider selv med det på min store oldenborg på tur, ellers kommer vi simpelthen ikke heltskindet hjem, det har også været på tale i spring, men det fik vi trænet os fra. Men nogle heste er bare så stærke, at man er nødt til at lægge andet bid på.

• #8   29. jun 2011 Og tilride med pelham er da helt hen i vejret, der bruger man da det et helt alm bid.

• #9   29. jun 2011
    Det er helt bestemt bidet det er stærkt! - hånden kan også være, men bidet er stærkt! Så det med " bidet er ikke stærkere end hånden der holder det " duer ikke helt.

Der er en grund til at stærke heste lige pludselig reagere ved mindste finerpreg på stærkere bid - det er jo fordi bidet er DET stærkere end et alm bid.

Jeg ved ikke om et pelham er stærkere end et 3 rings - men stærke er de begge.

For mig er se er det træning der er løsningen, ikke stærkere bid.

• #10   29. jun 2011 Ja bidet er stærkere, men ikke hvis du rider med en rolig hånd og har forstand på hvad du gør. Og nej det er bestemt ikke altid træning der er løsningen, men om du bare og tag en tur på min med alm bid, og se hvor langt du kommer med det!!!!!!!!!

• #11   29. jun 2011
    Bidet er stadig stærkt, selvom man har en rolig hånd - ellers ville hesten jo ikke pludselig reagere på det smiley

Det var utroligt negativt du tager min kommentar behøves slet ikke. Nej, jeg vil ikke ride en tur på din hest først, jeg ville nok blive der hjemme og træne til at starte med smiley og overveje hvorfor hesten gik banans på tur.

• #12   29. jun 2011 Bruger det på min tinker hoppe. Syntes det er et fint nok bid, men vil hellere bruge et alm. Som jeg er igang med at lærer hende at skulle gå med i stedet for pelham. Men pelham er jo et alm. Bid! Det der gør det stærkt er jo kæden. Hvis ikke du spænder den virker det jo som et alm. Bid.

• #13   29. jun 2011 Pelham er ikke som et alm bid hvis du løsner kæden! For pelham kan også godt være en stang! ;D

• #14   29. jun 2011 Jamen et todelt pelham er det jeg mener. Er det så slemt skarpt?

• #15   29. jun 2011 Jeg syntes at pelham i det hele taget er skarpt! (;

• #16   29. jun 2011
    Nej det er ikke som alm. bid uden kæde.
    Efter som det også virker efter vægtsstangsprincippet -ikke så meget vægtstang som 3 rings i nederste ring, men ca. som en alm. kort hackamore.
    Dette dog kun hvis man sætter bidet i den nederste ring.

Sætter man en deltastrop i så man har tøjlen i begge bid på en gang, så er det stadig stærkere end et normalt bid.

I øveste ring er det normalt bid - men med kæden ikke et normalt bid smiley

Håber det gav mening...

• #17   29. jun 2011 Kom igen når du har noget mere erfaring, du ved åbenlyst ikke helt hvad du snakker om smiley Men okay for mig, for jeg har da styr på mit hestehold. Og ja bidet er kun stærk hvis man spænder kæden ind og det ikke er stang, men 2 eller 3 delt.
    JFM : nej det er ikke SÅ slemt, men man skal da vide hvad det gør og man skal ikke bare lægge det i munden på hesten, fordi man ikke gider tage kampen op og træne. Nogle gange kan man træne forgæves hvor intet hjælper, også skifter man selvfølgelig bid. Håber det kan hjælpe dig lidt. Spørg evt din træner ( hvis du får undervisning ) hvad han/hun Mener.

• #18   29. jun 2011
    CHRIS *STALD VANGGÅRDEN* - Da var da en utroligt nedladende debatstil du fører, jeg vil slet ikke kommentere dit indlæg yderligere når du skriver sådan.

• #19   29. jun 2011 Jamen undskyld mig, men det var godt nok der selv der lagde ud, med at tro det vilde om mig. At jeg skulle overveje mere træning hjemme på banen og finde ud af hvorfor hesten går bananas. Hmmmmm hvad ved du om hvad der er gjort og ikke gjort med min hest???? Derfor min kommentar!!!!

• #20   29. jun 2011
    Du behøves slet ikke alle de udråbstegn, forstår udemærket uden.
    Jeg udtaler bare hvordan jeg ville have gjort, ud fra hvad du fortæller - det behøves du slet ikke tage så negativt og komme med en ikke pæn tone.

• #22   29. jun 2011 Sikke en tone! Lad os nu lige holde en ordentlig og respektfuld tone overfor hinanden.

Et pelhambid er et rigtig stærkt bid, og jo mere kæden strammes,jo stærkere. Jeg ville aldrig anbefale nogen at ride med pelham - i hvert fald ikke før, de havde så meget styr på grundridningen og hesten, at pelhambiddet bruges til at forfine hjælpen og ikke fordi, hesten ikke kan styres på et alm bid. Jeg synes også, det er forkert at børn skal have lov at ride med så skrape bid - det er dog heldigvis forbudt i dressuren.

Jeg synes, det burde være en regel at stangbid ikke måtte anvendes før man når et middelsvært niveau - i spring som dressur...ja, i alle discipliner.

• #23   29. jun 2011
    k A - Kunne være en genial ting! Så var der nogen der fik sig en opgave for.

• #24   29. jun 2011 Krikken: Ja, jeg tror også, at mange ville opdage, hvor lidt de egenligt kan ride, og hvor lidt deres hest/pony egentlig er under hjælperne.Og vigtigst af alt, ku det fri mange hestemunde for en masse.

• #25   29. jun 2011
    k A - Men nej nej, deres heste er for tændte og elsker spring for meget til at man kan det! Argh... Den tror jeg ikke på smiley

• #26   29. jun 2011 Jeg brugte pelham til min gamle part, fordi ejeren havde lært ham at tur bare betød fuld galop.
    Med trensebid var han nærmest umulig at holde og da helt umulig at få givet efter på. Med pelham var det noget helt andet. Der kunne han da stadig hidse sig op og næsten gå passage, men han respekterede biddet og blev hos mig også for eftergivende tøjle.
    Så jeg valgte at bruge et stærkere bid og kunne ride med løse tøjler, fremfor det blide bid og korte tøjler.

Min traver går også sommetider med pelham, men der er det pga mig. Jeg er bange for at hun skal løbe, hvilket hun ikke gør. Men det bliver så brugt lidt specielt.
    Min tøjle sidder kun i den øverste ring, så det virker som alm bid. Men som en psykologisk nødbremse har jeg oså en deltatøjle på. Den hænger dog altid løst og er slet ikke i brug. Men det får mig til at slappe af og giver derfor også en mere afslappet hest.

• #27   29. jun 2011 Hej.
    Jég har redet med et GUMMI pelham STANG på min pony når jeg red jagt. Og det var simpelthen af den grund at han rev mine fingre til blods, også selvom jeg havde handsker på.
    Der hænger en kæde på et pelham bid. Og hvor meget biddet hjælper eller hvor skarpt det er afhænger lidt af hvor stramt du spænder kæden (:
    - vores var ikke spændt det vilde. Men ved at det så var en gummi stand istedet var den ikke så kraftig som et normalt pelham bid. Ville kun anbefale en pelham stang hvis man har en USTYRLIG hest. Brugte ikke min udover jagterne.. Heller ikke i terræn, og har oplevet heste med gummi pelham stang i military som faktisk blev mere tosset pga biddet. Man skal ikke bruge pelham hvis man ikke har brug for det, hvis du forstår. Kan man styre hesten ville jeg ikke anbefale det.. så kunne man enten ride med et skarpere bid eller måske snakke med nogle i dvs. rideudstyrs forretninger omkring brug af bid. De hjælper gerne (:

• #28   29. jun 2011
    Jeg vil linke til en tråd på HN hvor Tusindfryd er kommet med et SUPER godt svar smiley
    Burde man læse;
    http://www.heste-nettet.dk/forum/3/389531/389531/

• #29   29. jun 2011 Rigtig godt svar selvom jeg ikke er 100% enig.. Kanon formuleret (:

• #30   2. jul 2011 Jeg er super glad for min pelham! Jeg har en gummepelham som ikke er stærk og med gummi på kæden smiley min pony er meget følsom i munden, men samtidig rigtig stærk når han skal springe. Jeg er normalt den type der rider med alm 3 delt bid med blød hånd. Men den pony jeg har nu fungere bare meget bedre på pelham da det ligger mere stabilt i munden på, og er slet ikke så irrerteret som med alm 3 delt trense.

• #31   3. aug 2011 jeg har min fjordhest/islænder der bare stikker af og løber dens egen vej så jeg overhovedet ikk kan stoppe hende, og hvis jeg har alm bid på så stejler hun bare og løber,
    så ville høre om pelhambid ville være en idé

Kommentér på:
Erfaring med pelhambid?

Annonce