{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

ENERGI?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Ville lige forhøre mig herinde om der er nogen der har succes med et godt energi tilskud eller fodermiddel til deres heste?

Jeg har en super pony dreng som går kanon, men jeg kunne godt tænke mig at give ham lidt mere power. Så ville høre om der er nogen der har noget godt at fodre med? smiley

VH Kristine og Chagal..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ENERGI?!
  • #1   5. jul 2011 er det for en periode han er lidt mat i det eller sådan generelt?

• #2   5. jul 2011 Sådan generalt. Ikke at han er mega doven for det er han bestemt ikke. Men bare for at give lidt ekstra power til ridningen smiley

• #3   5. jul 2011
    Er det kun på ridebanen at det mangler?

• #4   5. jul 2011 Ja det er det.

• #5   5. jul 2011 mange vil måske sige elektrolytter men det gør kun at hesten kan komme af med sveden og drikker lidt mere vand pga. den salte smag.
    Teoretisk set kan du prøve med b vitamin/jern der gør at ilten bedre kommer rundt i kroppen. Kender nogen der giver mash fordi der er meget energi i sådan noget foder men det kan også fede.
    Det komme rlidt an på hvilken hest du har og hvor hurtigt eller hvor lidt den tager på smiley

• #6   5. jul 2011 hvis det kun er på ridebanen, ville jeg nok holde en pause..

• #7   5. jul 2011 er lidt svært at komme med input uden at vide hvad han får af foder til dagligt smiley

• #8   5. jul 2011 Team Tagesen, Cecilie og Camilla . : Det kunne være jeg skulle prøve at give ham elektrolytter. smiley Han er welsh cob, så han skal helst ikke ha for meget der feder smiley Men tak, tror jeg vil prøve dem..

Elin B: Han får roepiller og lucerne som foder og udover det for han 9 kg wrap fordelt på 2 måltider. Men tager ikke roepillerne fra ham, for han fungere så fantastisk på dem, så det var kun for at supplere med et mellemmåltid der måske kunne give lidt mere power smiley

• #9   5. jul 2011 En anden ting er også at vække ham lidt op, igennem masser af temposkift, overgange og forskellige øvelser.. Altså det er dig der skal bestemme hvilket tempo han går i..
    Men hvis han blir træt, kan det jo være hans kondi eller at han mangler nogle vitaminer. Måske skal du få lavet en foderplan så du er sikker på at han får det rigtige..

• #10   5. jul 2011 ville sådan på stående fod overveje en håndfuld havre før træning, det giver xtra brændstof og virker hurtigt her og nu..
    ellers stik ham en vitamin kur smiley .. det plejer også at give overskud smiley
    en smule mash efter arbejde var måske også en ide..

• #11   5. jul 2011 Jeg mener ikke, det er foder, der skal til for at give ham lidt ekstra power. Hvis han er normalt fremadgående - altså ikke sløv, ville jeg prøve at afveksle træningen. Hvis han f.eks er mere vågen, når du springer, så start træningen med et par spring.

• #12   5. jul 2011 Får han ingen vitaminer og mineraler, for det får han på ingen måde dækket ind med roepiller, Lucerne og wrap?
    Det er klart den mest optimale måde du fodrer på i mine øjne, men ud over det du nævner er det vigtigt at han er 100% dækket ind med vitaminer og mineraler - hellere 110% end 55.

Vores dreng der er sportspony med af overvejende welsh cob afstamning tager på bare af at kigge på mad og fodres udelukkende med vitaminer/mineraler, wrap og frøgræs af god kvalitet på folden + begrænset græstid. Han får lige det ekstra boost fra Pavo Health Boost og jævnligt en kur med B-vitamin fra Blue Hors, dette fungerer super

http://www.pavo-hestefoder.dk/produkter/pavo+healthboost?filter[4][]=11

• #13   5. jul 2011 Tak allesammen. smiley

Jo udover hans foder for hans også godt med vitaminer og wrap så han skulle meget gerne være dækket ind.
    Vi rider meget afvækslende så det burde ikke være det. Men der er købt elektrolytter så det kan være det hjælper lidt :)))

• #14   5. jul 2011
    Hvis det kun er på banen, så undlad at ride på den konsekvnet hver dag og alt for meget. Og lad være med at hver gang du er på ridebanen, så er det seriøst.

Tag der op også bare for at trække rundt, give lidt godbidder også gå igen.

Min part er ikke særligt gode venner med banen og bliver aldrig. Hun kan have noget så meget energi, men så skridter vi op på banen også er hun ikke til at drive frem.
    Skridter vi ud - så er hun verdens mest energiske dame.
    Jeg har prøvet at undlade banen i ½år - hun er ligeglad, banen er kedelig. Også selvom vi trækker rundt.
    Og det har jeg accepteret.

Kommentér på:
ENERGI?!

Annonce