Valg af sadel? {{forumTopicSubject}}
Hej - Jeg ville høre om I evt. kunne være mig lidt behjælpelige :o) Jeg står og overvejer om jeg skal spare op til en sadel mere. Lige pt. har jeg en bomløs, hvilket jeg er rigtig glad for, dog kunne jeg godt ønske mig en med lidt mere støtte i. Men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge...
Jeg har prøvet flere forskellige dressur og kombi sadler, men jeg føler ikke rigtigt at de giver den rette form for støtte, føler jeg "støjter" rundt i dem og ender med nærmest at sidde på kanten af sadlen.
Hvor imod i en springsadel der sidder jeg meget mere roligt, mine ben ligger meget bedre og mine fødder sidder mere korrekt?
Men nu vil jeg høre jer, hvilke sadle føler I jer bedst tilpas i og hvilke giver mest muligt støtte? :o)
Nå ja, sadlen skal blot bruges til noget hyggeridning, så som lidt let dressur, ture i skoven og evt. nogle små hop i ny og næ.
Og lige en anden ting. Har kigget på nogle Wintec sadler, og der står noget med udskiftelig kopjern og nu spørger jeg sikkert dumt, men jeg må ærligt tilstå at jeg ikke helt er klar over hvad det er?
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 419 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 946
jun 2007
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 1 Svar: 438
Jeg er utrolig glad for min Wintec Isabell Werth (dressur sadel) og det er helt klart den bedste sadel jeg har haft, og syntes det er fedt at man selv kan sætte knæstøtten som man ønsker, og skifte kopfjern, hvis fx hesten ligger muskler
Desværre ligger dem jeg har med uldstopning ikke ordentligt på Dino, så den er sat til salg, og jeg er ved at købe en med Cair i håb om at den passer
Ellers er Wintec 500 close contact (spring sadel) også virkelig fed, og der kan man også selv flytte rundt på knæ og læg støtter så man får det som man vil ha' det, og selvfølgelig skifte kopfjern
jun 2007
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.368
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 419 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 946
jun 2007
Og man kan købe støtterne i forskellige størrelser, så man kan næsten få det som man vil ha' det
jeg ved at der er en del andre mærker med samme system, blandt andet
thorowgood, og maxam, og sikkert også en masse andre hvis man er til stofsadler.
Og så i bates sadler, som vist er læder modellerne af Wintec
Valg af sadel?