{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Valg af sadel? {{forumTopicSubject}}

Hej - Jeg ville høre om I evt. kunne være mig lidt behjælpelige :o) Jeg står og overvejer om jeg skal spare op til en sadel mere. Lige pt. har jeg en bomløs, hvilket jeg er rigtig glad for, dog kunne jeg godt ønske mig en med lidt mere støtte i. Men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge...
Jeg har prøvet flere forskellige dressur og kombi sadler, men jeg føler ikke rigtigt at de giver den rette form for støtte, føler jeg "støjter" rundt i dem og ender med nærmest at sidde på kanten af sadlen.
Hvor imod i en springsadel der sidder jeg meget mere roligt, mine ben ligger meget bedre og mine fødder sidder mere korrekt?

Men nu vil jeg høre jer, hvilke sadle føler I jer bedst tilpas i og hvilke giver mest muligt støtte? :o)

Nå ja, sadlen skal blot bruges til noget hyggeridning, så som lidt let dressur, ture i skoven og evt. nogle små hop i ny og næ.

Og lige en anden ting. Har kigget på nogle Wintec sadler, og der står noget med udskiftelig kopjern og nu spørger jeg sikkert dumt, men jeg må ærligt tilstå at jeg ikke helt er klar over hvad det er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af sadel?
  • #1   8. jul 2011 Ja det kan være svært at finde den rigtige sadel.. Den du syntes er bedst at sidde, er ikke sikkert jeg syntes det samme.. Mit bedste bud er at finde en dygtig sadelmager, som kan hjælpe med at finde dig den rette sadel, som du kan sidde i. Jeg har både haft Windsor elite, kieffer, sommer og har nu en passier.. Den er jeg super glad for. Jeg sidder ikke særlig godt i en sadel med for meget støtte.. Min Windsor blev jeg alt for låst i.. smiley hvis man vil have sadel hvor du bliver "holdt" fast i. Så er det noget i retning med Windsor eliten..

• #2   8. jul 2011 Jamen en sadelmager, er det ikke en der retter sadler til? Eller har de også et udvalg af sadler? :o) Tænkte mere hvis jeg fandt en brugt, hvordan folk så gør. For man skal jo både sidde "godt" og den skal passe til ponyen :o)

• #3   8. jul 2011 Udskifteligt kopfjern er så du selv kan ændre sadlens bredte smiley

Jeg er utrolig glad for min Wintec Isabell Werth (dressur sadel) og det er helt klart den bedste sadel jeg har haft, og syntes det er fedt at man selv kan sætte knæstøtten som man ønsker, og skifte kopfjern, hvis fx hesten ligger muskler smiley
    Desværre ligger dem jeg har med uldstopning ikke ordentligt på Dino, så den er sat til salg, og jeg er ved at købe en med Cair i håb om at den passer smiley

Ellers er Wintec 500 close contact (spring sadel) også virkelig fed, og der kan man også selv flytte rundt på knæ og læg støtter så man får det som man vil ha' det, og selvfølgelig skifte kopfjern smiley

• #4   8. jul 2011 * der skulle stå <b>den</b> jeg har, og ikke dem jeg har smiley

• #5   8. jul 2011 Jeg har en wndsor elite og har indtil nu, aldrig siddet i en bedre sadel smiley

• #6   8. jul 2011 Ja sadelmagerne skulle meget gerne have et udvalg af sadler, så folk kan finde det de søger, og ja som passer til hesten.. smiley brugte sadler har de somregl også.. De fleste tager gerne sadel i bytte..

• #7   8. jul 2011 Kan man flytte rundt på knæ og læg støtterne på wintec eller er der også andre mærker med det system, for det er da helt sikkert en genial opfindelse smiley

• #8   9. jul 2011 ja, man kan flytte rundt på knæstøtten i Wintecs dressur sadler, og så både læg og knæ støtten i spring sadlerne, - det syntes jeg virkelig er et plus, ihvertfald for mig, da jeg skal have støtten siddende så højt som muligt smiley
    Og man kan købe støtterne i forskellige størrelser, så man kan næsten få det som man vil ha' det smiley

jeg ved at der er en del andre mærker med samme system, blandt andet
    thorowgood, og maxam, og sikkert også en masse andre hvis man er til stofsadler.
    Og så i bates sadler, som vist er læder modellerne af Wintec smiley

Kommentér på:
Valg af sadel?

Annonce