{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Nye regler for vaccination {{forumTopicSubject}}

Nye regler for vaccination VIGTIGT
Dansk Ride Forbund opdaterer pr. 1/1 2013 reglerne for basis-vaccination af heste, der skal starte stævner under Dansk Ride Forbund. Reglerne for basis-vaccination af heste bliver enslydende med FEI's regler.



Vaccinations-strategien opdateres på baggrund af nyeste forskning omkring hestenes immunstatus ved forskellige vaccinations-strategier, hvor den nuværende strategi har vist sig ikke at være fuldt dækkende.



Heste der er basis-vaccineret efter 1. januar 2005 skal være vaccineret efter følgende strategi:
Basis-vaccination: To vaccinationer med 21-92 dages mellemrum
Booster-vaccination: Én vaccination indenfor 6 måneder og 21 dage efter den anden basis-vaccination.

Herefter skal hesten vaccineres årligt (indenfor 365 dage efter sidste vaccination). Der skal gå mindst 7 dage fra en hest er vaccineret og til den ankommer til stævne. Heste der er basis-vaccineret før 1. januar 2005, hvor de årlige re-vaccinationer er regelret fulgt, skal ikke have ny basis-vaccination, men må fortsat starte på baggrund af to basis-vaccinationer med 21-92 dages mellemrum.



Overgangsordning
Indtil 1/1 2013 kan hestene starte nationale stævner på baggrund af de gamle vaccinationsregler. Herefter skal alle heste, som er basis-vaccineret efter 2005, være vaccineret i henhold til de nye regler.



Internationale stævner under FEI
For heste der skal starte internationale stævner under FEI, gælder samme regler som beskrevet ovenfor. Reglerne er allerede gældende. Hestene skal dog også være vaccineret indenfor 6 måneder og 21 dage (halvårligt) før stævnestart.



kopiret fra heste-nettet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler for vaccination
  • #1   8. jul 2011 Old news:)

  • #2   8. jul 2011 ja men der er jo nogen der ikke kender den smiley

  • #3   8. jul 2011 Ja men det har været oprettet som emne her på HG flere gange, der er faktisk et emne om det lige under dit eget. Desuden har det været på ridehesten.com, HN og flere andre steder ligesom Ridehesten laver en artikelserie omkring det, så tror folk nok skal se det efterhånden:)

  • #5   8. jul 2011 Så fortsætter du bare som du plejer. smiley

  • #7   8. jul 2011 Thja. jeg fatter dem ikke !

    altså hvis hestem aldrig har været vacc. skal den så vacc. 3 gange !

    og dem der har skal så 2 gange !

    og det er en gang være tis det her.

    MANGE store rytter vacc. slet IKKE deres heste. de får et stempel ved dyrlægen UDEN de er vacc. Det er kun for at få penge.

    og sjovt at mine heste der aldrig har været syge bliver det EFTER de er blevet vacc.

    Stof til efter tanke.

    og jo mine stævne hest er vacc. det er de jo nød til . men satme ikke af min gode vilje !


  • #8   8. jul 2011 Hvem er det lige der får penge ud af det her? Ikke DRF som har lavet reglen, tværtimod. Men der sidder nok nogle dyrlæger og vrider sig af grin imens de har dollartegn i øjnene:)

  • #9   8. jul 2011 Nemlig. sys sq ikke det er okay.

    Lidt "sjovt" mine heste først bliver syge EFTER de er blevet vacc. og så er der sq ikke engang grund til det !

    Jeg var selv med da jeg så hun bare fik et stempel i sit vacc. bog. blev helt paf. for skulle hesten ikke med. men nej. hun rider altså MEGET store spring stævner. ! hvorofr hulen i helvede skal jeg så betale for det, og så til og med en til. kom igen man.

    Jeg vil MEGET gerne se en videnskablig forklaring på hvorofr og hvad formål dette her. og det skal ikke bare være af en men FLERE. men hm. sjovt står der ikke nogle steder.


  • #11   10. jul 2011 Nemlig. sys sq det er noget være bras.

    Og når man så tænker på alt det dyrlæge sjusk. tsk tsk.


  • #12   10. jul 2011 det er jo ikke noget de bare lige pludselig har fundet på.. disse regler har været aktuelle i FEI siden år 2005, jeg synes det er fint at disse regler bliver indført på danske stævnepladser også..

    og det har jo ingen betydning hvis man har en hest der er blevet basisvaccineret inden 2005, og efterfølgende har fået den årlige vaccine...

    bare fordi én person har fået sin dyrlæge til blot at give stempel, betyder jo ikke at alle gør sådan.. jeg vil da til hver en tid ofre de penge på mine heste der sørger for at de er sikret når jeg bringer dem rundt omkring..

    det er jo en naturlig reaktion at de kan blive småsløje af vaccinen, det er det samme for mennesker.. vaccinen er jo sygdom der er blevet svækket, hvor imunforsvaret går ind og angriber bakterierne, og derved skaber beskyttelse mod sygdommen fremover..

    jeg må bide i det sure æble med den ene af mine fordi dumme mig glemte hendes vaccine, så hun skal have den tredje, men jeg vil bestemt hellere være på den sikre side


  • A.K
    A.K Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 2
    #13   29. jul 2013 Nu spørger jeg nok dumt, men hvis ens hest ikke rider stævner, skal den så kun ha' de 2 basis vaccinationer? Eller stadigvæk ha' dem alle 3? smiley Og ja i må undskylde jeg skriver på sådan en gammel tråd..

  • #14   29. jul 2013 Så skal den bare have de 2. Og faktisk var de så smarte at lave reglerne om igen, efter mange var begyndt på de nye vaccinationer, så nu er reglen igen at de bare skal have de 2 basisvacciner. smiley

Kommentér på:
Nye regler for vaccination

Annonce