{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Kilesko (-: {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG(-:

Jeg vil lige fortælle en fantastisk historie, som jeg vil høre jeres mening om(-:

I foråret 2010 fik min 2'er pony en skade, vores lokale dyrlæge kiggede mange gange på ham mange gange. Tilsidst besluttede vi os for at få taget røntgen af hans ben, inde hos Jørgen Falk Rønne. Jørgen kunne kun se på det ben Holly var halt på at der var en lille skygge, ikke noget specielt men jeg skulle bare skridte skridte på hårdt & lige underlag. Vi syntes ikke rigtig der skete nogle forbedring og kørte derfor derind en gang til, hvor Holly fik lavet termografi, Jørgen syntes det var underligt vi kom igen men kunne også godt forstå vi gerne ville have en afgørrelse for hvad der skulle ske med Holly. Jørgen sagde hvis Holly havde været en hest ville han skulle aflives, men fordi han var pony skulle en sidste ting afprøves nemlig KILESKO. Jeg fik lagt kilesko på bagbene af Holly og skulle så småt genoptræne på en helt naturlig måde, min genoptræning lykkedes fuldt ud & idag fungere Holly fuldt ud. Så hver dag takker jeg Jørgen fordi han bad mig tage chancen.

Nu til mit spørgsmål: Holly er jo desværre pony, og vi ved jo alle at der kommer en dag hvor ponytiden udløber.
Folk siger til mig at jeg desværre ikke kan sælge min pony for særlig mange penge fordi, han går med kiler. Men for mig at se er det fuldstændig fantastisk at to plastik kiler reddede min ponys liv og Holly fungerer lige så normalt som alle andre ponyer.

Holly skal gå med kiler resten af livet, men hvis det betyder frisk pony kan jeg ikke se problemet(-:

Syntes I bund fordi ponyen har kiler på (-:
Mange tak på forhånd(-;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fældning af birketræ 1.140 kr.
  • Ukrudt imellem fliser 1.000 kr.
  • Skifte dørlås 1.400 kr.
  • Rengøring lejlighed 3v 77 m2 500 kr.
  • Fix radiator 900 kr.
  • Udskiftning af brusebadsarmatur 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kilesko (-:
  • #2   8. jul 2011 nej endelig en der støtter mig (-: har bare fået så mange dårlige ting at vide så nu ville jeg bare gerne høre nogle meninger (-:

• #4   8. jul 2011 vores den gamle pony, går ligesom med 1½ sko på hver ben. Hvor selve skoen er med indbygget kille. <smeden laver dem hjemme på hans værksted. Vores pony skal have nye sko hver 4 uge,

• #5   8. jul 2011 Til Maja: nej det er slet ikke dyrt det er lidt alla det normale som for almindelige sko (-:

Til Hanne: altså holle bolles skoskiftnings tider er lidt forskellige, fordi han slider ikke særlig meget på sine sko. (-;

• #6   8. jul 2011 det kan da godt være det skal et lille nedslag i prisen til. hesten har jo reelt en skade, men det har en eventuel køber så også både fåde at vide og kompensation for. hvis det ikke er en eller anden regl om at kiler er forbudt ved stævner, så kan jeg ikke se det er et problem overhovedet.

mange heste skal jo have sko på alligevel, og man kan virkelig trylle meget ved at ændre et par mm, i skoens tykkelse, udformning og placering- lige så vel som en dårlig sko kan ødelægge en hel masse...

men nu har vi jo også travere, så det kan være vi ser på det med skoene på en helt anden måde end ridehestefolk... vi har i al fald mange overvejelser om hvilke sko/såler/uden sko der er bedst i forbindelse med løb og træning...også om der skal kiler i... min pony er meget skævbenet, så jeg overvejer at prøve at lade ham gå med en kile for at se om ikke han også kommer til at gå bedre...

• #7   8. jul 2011 Kia: kan godt se hvad du mener, & giver dig meget ret(; holly skal overhovedt ikke fra mig endnu så vi har masser af tid til at udvikle os mere.. vi er begyndt lidt professionel springtræning hos wesley ryan (-: & han har gået lidt jagt Holly men når det nye år starter er vi på igen smiley

• #8   8. jul 2011 min har også gået med kilesko, og det er ikke specielt dyrt.
    Kan ikke se hvorfor den skulle falde i pris, den har jo ingen nykker hvis man lægger de rigtige sko på den smiley
    Men jo, alt i alt en dejlig historie smiley Utroligt hvad et par sko kan gøre smiley

• #9   9. jul 2011 Min har også "skade" i bagbenet men jeg blev rådet til at komme jernkiler i steden da plastik ikke er sundt for hoven (hvilket min smed sage)

og kan ikke se at det skulle sætte prisen ned de fungere jo stadig 100 %

• #10   9. jul 2011 Tak til alle tre indlæg dejligt at høre fra jer (-;

Kommentér på:
Kilesko (-:

Annonce