{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Ny disciplin - vandpyttespringning! :D {{forumTopicSubject}}

Fortæl endelig om jeres dag ved hesten - skete der noget sjovt/specielt? smiley

Jeg tog på en lang ridetur på LL alene, og vi hyggede bare rigtig. Jeg kunne tydeligt mærke hun gerne ville spurte, så jeg satte hende i galop og lod hende rigtig strække ud. Desværre blev jeg nødt til hele tiden at sætte hende ned i trav, da der var mange mudder/vandpytter. Det syntes jeg jo var ærgeligt, for hun ville så gerne løbe.

Vi har lige været to uger i Jylland, hvor der var rigtig fine springbaner og jeg opdagede hvor meget hun elsker at springe. Så jeg prøvede for sjov at drive hende frem mod en vandpyt, lægge benene til hende og stille/sætte mig som om vi var på vej mod et spring. Og vupti, så sprang hun let og fint hen over vandytten, løb videre og vupti over den næste smiley

Så vi har altså opfundet en ny disciplin smiley

Hvad har i lavet i dag? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny disciplin - vandpyttespringning! :D
  • #1   16. jul 2011 Vandpytte springning er en skøn diciplin.. desværre tabte min gamle hest mig oftest.. tsk tsk

i dag har dea fået vasket hove, det var ikke spor sjovt mente hun.. meen med overtalelse så gik det fint.. brugte ca½ på at bare nusse og hygge med hende i boksen.. skønt.

Libell blev striglet og vi var ude og se på den slags maskiner der laver sig om til tigre og spiser ørene smiley meget farligt.. heh hun er lidt en baby

• #2   16. jul 2011 der skulle stå ½ time..

• #3   16. jul 2011 Jannie: Hahaha! Træls at blive smidt af lige i en vandpyt smiley Vi kom også til en som hun syntes var lige lidt for stor, så hun stoppede drejede virkelig skarpt af for at komme udenom = Jeg skulle kæmpe med benmusklerne for at blive på, for rider ikke med bøjler smiley

• #4   16. jul 2011 ja det var rigtig træls.. specielt en gang hvor jeg holdt fast i tøjlen.. ødelagde hovedtøjet og måtte gå hjem fra skoven.. haha.

• #5   16. jul 2011 Det er ledt når de laver det med at gå direkte til siden uden varsel.. ikke nemt at blive på.. red en langdistance hest som gjorde det, så snart han var i hal eller på bane smiley

• #6   16. jul 2011 Hahah smiley

• #7   17. jul 2011 Jeg var til mit første military stævne.. Jeg havde lånt min gode vens pony Maggie Stensbæk, da min egen pony går med føl lige pt. så der går noget tid før hun kan være med til sådanne ting smiley Ponyen jeg lånte står opstaldet ved mig, så jeg har kunne ride hende imens ejeren var på Kreta.. Men nu til stævnet..
    Det gik bare SUPER! Dressuren gik dog knapt så godt, da banen var meget smattet, og Maggie kiggede hele tiden over mod ejeren og hendes hest.. Men springningen gik rigtig godt, og vi førte i banespringningen.. Tærrenspringningen gik også rigtig godt, sprang alle spring, også selvom der var dyb landing, vand lige efter springet osv osv.. Maggie var simpelthen så god! Vi fik en samlet plads i det hele, og første pladsen var en som skulle til dm for fjordheste, så vi er tilfredse smiley
    Jeg startede forresten CNCP80 smiley
    Maggie's ejer og hendes hest klarede også deres CMCH80, dog var det kun hestens andet stævne, da han kun lige er fyldt 6, og det første stævne var et springstævne smiley

Så vi er godt tilfredse smiley

- Emma Hostrup
    Ps. Der er et fotoalbum på vej ind, hvis i vil se det smiley

• #8   17. jul 2011 Måske ikke så smart at lære dem at hoppe over vandpytter? Så kan de jo ikke gå igennem en vandpyt hvis man bare vil ride en stille tur, eller hvis der er en stor vandpyt på en vej kan de ikke komme forbi der.... Bare lige en tanke :o)

• #9   18. jul 2011 Helene S:

Jeg lærer hende ikke at hoppe over vandpytter, men hoppe når jeg giver signal til det smiley

• #10   19. jul 2011 Ah ok :o)

• #11   19. jul 2011 Sørgede selvfølgelig også for at hun gik igennem et par stykker efterfølgende smiley

• #12   19. jul 2011 Ok :o)

Godt tænkt. Det var heller ikke fordi jeg ville skælde ud eller noget. Synes bare det lød lidt ugennemtænkt :o)

• #13   19. jul 2011 Helt i orden, det ville det jo også have været hvis jeg ikkke have gjort andet end drevet hend eog håbet hun ville springe .. Man skal passe på med den slags, især fordi hesten jo kan glide hvis den rammer forkert i vandpytten.

Kommentér på:
Ny disciplin - vandpyttespringning! :D

Annonce