Begravelse. Sørgelig historie (langt) {{forumTopicSubject}}
Tjaaa... For lige at fortælle historie i grove træk...
Jeg var på Vig Festival her i sidste uge og jeg har en veninde hvis mor er meget syg. Moren har en lungesygdom. Jeg snakkede med min veninde om torsdagen, jeg sagde: "hvordan står det til med din mor" og hun sagde så til mig at hun var sikker på at hun ville dø her på Vig eller mens hun var i Lloret (spanien)...
Næste dag ser jeg hende så smide sin telefon og bryde ud i stille gråd. Jeg går selvfølgelig hen til hende og giver hende et STOOOORT kram. Jeg spørger så om hvad der er i vejen ( selv om jeg nok godt vidste det) Hun siger så at hun lige har snakket med overlægen fra Rigshospitalet. Han havde sagt til hende at hvis hun ville sige farvel til sin mor skulle hun komme inden for et døgn.
Hun snakker så med sin far og søster og faren kommer og henter hende og søsteren, som begge er på Vig med os andre. De køre så i fuld fart afsted.
Samtidig på hospitalet....
Moren kæmper for at holde sig i live og lægerne bliver ved med at sige at hun skal holde ud for hendes piger kommer snart og de skynder sig alt hvad de kan!
To minutter inden min veninde ankommer sammen med hendes søster og faren går moren bort.
Min veninde finder så ud af det da de ankommer og hun er selvfølgelig helt knust! Hun havde bare så MANGE ting hun gerne ville sige til hendes mor så hun kunne gå stille herfra:( Men det nåede hun ikke. De holdte for rødt i to lyskryds og det gjorde at de ikke nåede det.
Hun ringer så til os andre i lejret (på Vig) og siger at hun er på vej tilbage til festivalen og moren er død.
Min veninde var selvfølgelig så ødelagt over hele episoden. Men har i de sidste to år godt vist at det bare var et spørgsmål om tid før moren ville gå bort. Moren havde været syg i 6 år og i de 6 år har min veninde jo været utrolig tvunget. Men hun var rimelig afklaret med det, men stadig fuldstændig knust. Som jo er meget forståeligt.
Har så været til begravelse i dag, moren skulle begraves. Hold k*** det var hårdt! Men for pokker hvor er jeg stolt af min veninde har aldrig mødt nogle så stærk som hende:)
Skulle bare ud med det, håber i kunne hænge på:)
**** Jeg elsker dig!
Og tak til jer der gad læse med.
Ditte
sep 2005
Følger: 211 Følgere: 195 Heste: 1 Emner: 187 Svar: 1.315
bare der ikke havde været rødt to gange
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 576
Ja, det er vildt hårdt. Selvfølgelig mest for min veninde men også for os andre der elsker hende så højt! Man tænker også bare, okay, det kunne lige så godt være mig selv da havde en syg mor som døede af det.
Gør mig ondt med din søster, om man stopper aldrig med at græde, men som man siger. Man kommer aldrig over det, man lærer at leve med det:(
mar 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 365
feb 2005
Ved godt at det stadig er svært men alligevel kan i klare det.. For hold K*** det er uretfærdigt!
Har selv været ved at miste min lille søster her inde for det seneste år. Og bare tanken om dette er ubæreligt! Det er så endt som en solskins historie på de fleste områder. Har lavet et indlæg om det, hvis ikke du har læst det og har lyst kan jeg finde det til dig.
Og tak for støttet, ved godt at det ikke er mig der har mistet en mor eller søster.. Men det alligevel hårdt når det er så tæt på og det er personer man virkelig elsker det går ud over:(
okt 2005
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 306
nov 2004
Følger: 131 Følgere: 133 Heste: 5 Emner: 231 Svar: 4.019
R.I.P
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
og da hendes mor har været syg i 6 år, hvorfor, har hun så ikke sagt alle de ting hun ville sige?
Og efter morens død, tager hun tilbage til en festival????
Enten er den historie opdigtet, eller også har jeg misforstået noget, eller også, er der nogen der ikke er helt normale.
anita
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
at de tager på ferie, når moren ligger for døden.
Anita
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
nu kan man jo heller ikk stå foran ens mors seng i 6 år, og vente på hun dør, synes du har ret i det, med at tage tilbage til festen, dte er ret mærkeligt, men synes ikk det er mærkeligt at hun tog med til den inden hendes mor døde..
føler med alle jer der har mistet en bekendt..
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 4.595
Det gør mig virkelig meget ondt, det med din veninde !
<b> Rest in Peace
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 4.595
Læs det lige igennem igen!
Der står at moren har været syg i 6 år, men har været døende de sidste <b>2</b> år..
Da jeg mistede min bedstemor, inden hun døede der fik jeg da heller ikke sagt alt det jeg ville have sagt! Det er først efter at personen er gået bort at man finder ud af at der er så meget man ikke nåede at fortælle !
feb 2005
Hvad skal jeg sige.
Tjaaa moren har været syg i 6 år. Min veninde har været afklaret med det de sidste 2 år fordi hun vidste at de ikke kunne rede moren.
Søsteren er fuld med stoffer. Tager penge fra min veninde og de (venindens kæreste og hende) har selv fundet en stor pose med de stoffer. Moren og faren er altså skilt, bare lige så ikke tror at manden bare er ligeglad med konen... Som jo faktisk er ekskonen, han har et andet liv med en anden kone og barn. Men er jo stadig far til morens og hans børn.
Den der fest som i siger. Det er altså Vig og man skal lige tilbage og pakke sine ting sammen inden man tager hjem. Der er jo trods alt. alt ens tøj, telt osv. Og nu hvor moren og faren jo er skilt bor de jo ligesom ikke på samme adresse. Faren bor jo et helt anden sted. Og som sagt er søsteren jo på dybt vand og bor hos faren fordi min veninde ikke kan styre hende som "mor" nu hvor der ikke er en rigtig mor! Men min veninde bor jo i morens lejlighed, nogle skal jo passe den. Plus gymnastiet (skolen) ligger lige ved siden af og skolen skal jo også passes.
Og kan i ikke se hvad det leder til, hvad skal hun tage hjem til? En tom lejlighed eller blive og få støtte af de eneste mennesker hun har omkring sig.. Nemlig os vennerne. Det tror jeg også jeg ville gøre. Og nu var vi jo en stor lejrer bestående af alle de venner hun har som er taget fælles på festival med veninden.
Har det virkeligt dårligt med at skrive det her og skære det ud i pap, især når jeg fortæller en historie om en person som betyder meget for mig. Og har brug for støtte fra andre der har prøvet det samme el. ligene...
Håber dette er nok forklaring...
feb 2005
Man får altså ikke sagt alle de ting man vil sige, selv om man tror det. Det er først ( i de fleste tilfælde) at det går op for en hvor meget der mangler at blive sagt!
okt 2004
Følger: 117 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.059
Stakkel ..
Jeg vil ikk' kunne holde ud hvis en af mine forældre døde !
R.I.P !
Begravelse. Sørgelig historie (langt)