{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

grovfoder skift over hvor længe {{forumTopicSubject}}

nu kommer min dejlige hingst hjem på tirsdag og ihh hvor jeg glæder mig... han er vant til at komme ind om aften, så jeg bruger nogle dage til at sluse ham ud på vores græs folde, også så han lige kan nå at at vænne sig til det nye græs:)
mit problem er at jeg synes at have hørt at men også skal bruge noget tid til at vænne dem til nyt hø... og har derfor altid gjordt det (bare for at være på den sikker side)
men hende jeg køber ham fra har ikke mulighed for at give mig hø med??? for det har hun ikke nok til...
hvor meget skal jeg give ham af det nye hø han skal jo stå inde om natten... vil bare ikke ende med en syg hest

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grovfoder skift over hvor længe
  • #1   21. jul 2011 Du kunne evt. tage noget af dit hø med til sælgeren nu så han kan starte tilvænning nu, ellers så giv han bare den mængde han plejer få med det nye hø. De fleste heste reagerer ikke så meget, især ikke hvis de også går på græs... Hvis den er en der reagerer ville nok også sælger sendt med til ham, hun er vel sikkert glad for ham selvom hun sælger ham..
    -TR

• #2   21. jul 2011 han er 2 og har altid stået hos hende så det vides ikke hvordan han reagere, han har jo ikke prøvet foderskift før... også derfor jeg er nervøs for at når det både er græs og høet der er nyt, at det kunne blive for meget for hans lille mave.... han står i sønder jylland og jeg bor på sjælland så kommer ikke lige forbi inden tirsdag:(

• #3   22. jul 2011 det skal nok gå, hun har jo ikke haft det samme foder i to år alligevel, det er jo nyt hvert år smiley

• #4   22. jul 2011 Har godt nok aldrig hørt det skulle være et problem med hø...men du kan jo starte forsigtig op med en lidt mindre portion og se hvordan han reagerer....jeg ville være mere bekymret hvis det var nyt foder ;O)

• #5   22. jul 2011 Har aldrig tilvænt mine nyt hø? Og de har alderig haft maveproblemer, ved kun at man skal tilvænne dem wrap, altså fra hø til wrap.

• #6   22. jul 2011 ok.. tak har som sagt bare læst det... og har aldrig taget changen for ikke at skulle få en syg hest....og har sørget for at købe det samme foder til at starte med..

Kommentér på:
grovfoder skift over hvor længe

Annonce