{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Foreslag til foderskifte, til 1 års plag.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et fint hingsteplag (islænder/haflinger/araber), der bliver 1 år, d. 30 august.
Lige nu får han Spillers Gro 'N Win (3 kopper), 1 håndfuld Spillers Cool Fibre, lidt olie og hvidløg.
Han har været undervægtig en periode, og han blev så sat op i foder til det han har nu, og har nu taget på og er i fin stand.
Han går på døgnfold.

Jeg vil så til at skifte! - har foder nok til at fortsætte til hans fødselsdag, og så til at at skifte derefter, hvor han får det i mindre dosis.
Planen er at jeg skal fortsætte med Spillerts Cool Fibre, olien og hvidløg, dog ønsker jeg ikke at fortsætte med Spillers til selve kraftfoderet.

Søger efter nogle foreslag, til nyt foder, er vil være optimalt for ham, minimum et års tid frem, da han som 2 års skal igang med tilkørsel og så starter longearbejdet meget stille ud der omkring også, hvor han evt. skal skifte foder igen, medmindre det er optimalt at fortsætte med det kommende foder, ved bare at give ham lidt større portioner.

Gerne til billigere priser end Spillers, da jeg vil se om det er muligt at spare lidt på foderet. (:

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foreslag til foderskifte, til 1 års plag..
  • pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #1   22. jul 2011 Hvis det ikke skal være færdigfoder så ville jeg give ham majsflager for den store mængde essientielle aminosyre der er i og fedt indeholdet, og som proteinkilde ville jeg vælge soja af en slags (udover protein indeholder det b-vit, selan og kobber, men må ikke gives mere end 100 g/100 kg hest), rapskager el hørfrø.
    Ungeheste har en noget større proteinbehov end voksne heste jo.
    Lucerne har også lidt højt proteinindehold og har den fordel at den indeholder fibre.

Derudover et godt hø som jeg ville få analyseret.
    Mineraler og vitaminer gives så behovet er dækket, men rigtigt vigtigt at kvoterne mellem de forskellige mineraler er korrekt. Da hvis de ikke er, kan lave mindst lige så store problemer som hvis der blev givet for lidt.

• #2   22. jul 2011 Skulle måske lige tilføje, at jeg selv laver mine foderplaner og regner ud på vitaminerne og mineralerne. smiley
    Jeg søger "bare" foreslag til nogle produkter, og så derefter regne ud og min plag bliver dækket ind med den til skal, og hvad jeg ellers er nødt til at tilføje til hans foder.
    Men jeg har kun selv erfaringer med Hippolyt og så noget fra Tyskland, så derfor kunne det inspirere mig, hvad andre har erfaret er godt.

Kommentér på:
Foreslag til foderskifte, til 1 års plag..

Annonce