{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

At give plag dækken på?.. {{forumTopicSubject}}

.. Ja, jeg er lidt i tvivl, om jeg skal til at investere i regndækken til min snart 1-årige plag, Tino Von Rebel.

Men hvad er jeres mening omkring dette?

Jeg mistænker ham for at bruger meget energi på at holde varmen, og har til tider rystet en smule når det har regnet og blæst som fx. nu. Og han er har i en periode været tynd, fordi han jo vokser...
Nu er han i fin foderstand, men vil jo ikke gerne have at han taber sig igen, og heller ikke at det skal gå ud over hans vækst i længere løb.

Er jeg bare for pylret, eller kan det godt betale sig, at skulle investere i et dækken, der løbende skal skiftes ud med et større et?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At give plag dækken på?..
  • #1   22. jul 2011 Jeg ville nok snarere investere i et fleecetæppe og så smide ham på stald når han fryser meget og så give ekstra stråfoder på folden da det hjælper dem gevaldigt med at holde varmen..
    Jeg er lidt i mod at smide dækken på de små da det kan påvirke deres "sætte-vinter-pels-mønster" eller helt gøre at han ikke fremover vil være så god til det..

• #2   22. jul 2011 Køb da et smiley og måske et i lige ét nummer "for stort" :o))

Hellere det end de ender med at blive syge.

• #3   22. jul 2011 heste er ikke fra naturens side udstyret med dækken. de regulere oftest selv deres pels. jeg vil nok bare tage ham ind om natten - tror vi hurtig menskelig gøre dem for meget. tror nemmer de bliver syge ved at man tager dækken af og på..

• #4   22. jul 2011 Cawani.: Jeg har også tænkt på at smide ham på stald, men han skal ikke stå selv på stald (selvom han sagtens kan, men er lidt urolig), og alle de mange andre heste fungere fint i dette vejr, og vil faktisk ikke gerne ind...
    Har smidt masser at hø på folden, så håber det hjælper for i nat i hvert fald! - men kan et regndækken, uden foer, kun de nætter (sen aften til tidlig morgen) hvor det er så blæsende og med regn som nu, virkelig ødelægge hans pelssætning fremover?! smiley - men han skulle jo heller ikke gerne blive syg af kulde og/eller tabe sig.
    Jeg har tænkt så meget på det, og kan simpelthen forvirret, for er ellers selv imod at smide dækner på så unge dyr, men heller ikke for en hver pris...

• #5   22. jul 2011 christina S: Problemet er bare, at jeg har set ham fryse af og til i en lang periode nu (flere måneder), og så burde han da have reguleret hans pels. Og han er jo blevet sat op i foder, for at få ham i god stand, og han har en god huld nu, og derfor burde han også have energi til evt. regulering af pelsen. :s

• #6   22. jul 2011 Selvom heste ryster er det ikke ensbetydende med at de fryser... Det er musklerne der arbejder...

Jeg ville personligt ikke ligge dækken på min plag da det ødelægger fedtlaget i pelsen og derved det der beskytter:-)

min plag og min store DV har osse 'rystet' en dag, men alligevel går de ude og græsser istedet for at stille sig i deres skur som de ellers gør når det er varmt:-)

• #7   23. jul 2011 Med risiko for at blive slagtet:
    Når ikke-vekselvarme dyr, som heste og mennesker ryster, er det for at hæve kropstemperaturen, som altså er ved at blive for lav.
    Dvs. de fryser.

Når heste vælger IKKE at gå i deres skur er det oftest fordi de ikke har samme udsyn inde fra skuret.
    En hest er jo et flugtdyr, vis overlevelse (ude i den store rå verden) afhænger at at de kan se og høre evt. fjender.

Når mine heste, uanset alder, hopfryser tager jeg dem ind, lader dem tørre, giver dem et regndækken uden for, på og lukker dem på fold igen. De går ikke med det i flere dage ad gangen, selvom det regner i flere dage. Så får de lov til at blive lidt våde, ind og tørre osv.
    Derved stimuleres deres "sætten vinterpels", fedtlagen forbliver intakt, samtidig med at de ikke bliver snottede.

Jeg har ikke oplevet problemer med vinterpelsen på nogen af dem.

• #9   23. jul 2011 Christina: Jeg slagter dig ikke:-) Men så burde mine jo heller ikke gå ind når det er varmt:-D

Igår ville jeg sige at det var ligeså koldt og vådt som i sidste uge hvor de "frøs"... men igår rystede de ikke:-)

• #10   23. jul 2011 Nej det er ikke alt der er logisk, men jeg tror at grunden til at hestene hellere vil gå ind når det er varmt, er at sigtbarheden ikke er forringet når det er varmt. Det kan den jo være temmelig meget, når det regner.

Men jeg har også oplevet at hestene hellere vil ind i skuret når det er varmt end når det regner/sner.

• #11   23. jul 2011 Synes bare du skal trække ham ind når vejret er for slemt, evt tørre ham med et håndklæde og nusse lidt om ham så han synes det er rart lige at komme ind. Så vænner han sig samtidig med at stå alene i boks og det er jo en god ting at kunne på langt sigt. (så han måske holder op med at være for urolig når han er alene inde)

Synes heller ikke det er en god idé at putte dækken på en plag og slet ikke på en der er så ung.

• #12   23. jul 2011 Jeg tager min ind når det regner meget smiley Han er ikke blevet passet godt på før i tiden, og stod kun ude 2 timer om dagen i vinters og ellers opvarmet stald, så det har også ødelagt en del, han fryser og bliver kold og er kold flere timer efter..

Kommentér på:
At give plag dækken på?..

Annonce