{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Ejercertifikat - hvor vigtigt er det at have?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har solgt en hest, hvor han fik lov til at afbetale hesten, men vil nu ikke betale de sidste penge, hesten har han fået. Jeg beholder så ejercertifikatet.
Kan han undvære det eller er det rimelig vigtigt at have. Hvad skal man bruge det til??

På forhånd tak..

KH. Anita

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejercertifikat - hvor vigtigt er det at have??
  • #1   27. jul 2011 hvis dit navn står på ejercertifikatet,så står hesten jo stadig reg som din,og du vil til en hver tid kunne hente den tilbage,skulle jeg mene,derfor man aldrig udlever det hvis hesten købes på afbetaling,før sidste afdrag er betalt

• #2   27. jul 2011 det er supervigtigt..det er nemlig ejercertifikatet der dokumentere hvem der ejer hesten.. passet er ikke gyldig ejerdokumentation... certifikatetet skal også "omregistreres" senest 14 dage efter salg, og man skal indsende det originale certifikat, netop for at man vil undgå snyd/svindel med ejerbeviser.

• #3   27. jul 2011 Altså jeg mener da det er vigtigt at have .. så lange hesten står i dit navn er hesten stadig din.. du kan hente den når du vil... afbetalning .. hm, så kan du hente din hest uden at skulle betale de penge tilbage køber har betalt .. det lidt ligesom et depositum.. hesten er først købers når hesten er færdig betalt og hvis køber ikke betaler så er bare synd..

hent DIN hest..

• #4   27. jul 2011 Som de ændre siger er det rimelig vigtigt. Det er dit bevis for at du rent faktisk ejer hesten.. Pøj Pøj med at få de sidste penge:)

• #6   27. jul 2011 Det er lovpligtigt at skifte ejer, men du kan beholde det og hente hesten uden han har noget at sige når han ikke har betalt beløbet.

• #7   27. jul 2011 og derfor også lovpligtigt at have ejercefikat.

Tag en politibetjent med ud og snak med ejer, og hvis han nægter at betale et beløb kontant, så tager du krikken med.

• #8   27. jul 2011 Håber det er ok jeg stiller et spørgsmål i din tråd smiley

Når man skal have hesten flyttet over i sit navn, skal man så bare gøre det i den forenig hesten er i (han har boduox pas ved Irish Cob society) eller er ejersertifikat noget andet?

• #9   27. jul 2011 Ved det der offentlige noget, hvor du får sendt informationer til pas osv:)

• #10   27. jul 2011 Hvis i har indgået en afbetalingsordning og den har han ikke overholdt, så har han jo misligeholdt kontrakten og hesten er reelt ikke hans endnu da den jo ikke er færdigbetalt.

Jeg har heller ikke ejercertifikat på min den ene, da sælger ikke kan finde den. Men jeg har snakket med Landskontoret og de sagde at købskontrakten kan dokumentere at hesten er min (hvis der vel og mærke var betalt det fulde beløb ifølge købssummen i kontrakten), så derfor har jeg ikke gide bøvle med at få sælgeres underskrift på at hesten er solgt til mig på en ejerskifteerklæring da han jo har skrevet under på salgskontrakten

• #11   27. jul 2011 Har han hestepasset og en købekontrakt?
    Hvad står der i købekontrakten om det aftalte beløb, står der at det afbetales over en periode el. står der at beløbet er betalt?

Det kræver jo ikke nødvendigvis ejercertifikat at omreg. hesten.
    Det kræver bare at man somkøber har pas og købekontrakt.

• #12   27. jul 2011 Men håber da at i udførligt har skrevet i kontrakten at hesten afbetales og hvornår den endelige handel afsluttes - så du kan bevise hesten er din endnu, da han ikke har overholdt aftalen.

• #13   27. jul 2011 Han har en frist til 1 aug. til at betale de sidste, altså på mandag.
    Det kan være jeg skal kontakte en advokat for at høre om jeg så må hente min hest

• #14   27. jul 2011 han fik passet med til hesten da passet skal følge hesten og der er lavet kontrakt

• #15   4. okt 2011 Hvordan er det så gået med sagen? smiley
    Jeg blander mig lige, for at korrigere:
    Hjortvald skrev, at det Bare kræver pas og købekontrakt, at omregistrere en hest. Det er delvis rigtigt - hvis denne sælger vel at mærke er den REGISTREREDE ejer.
    Jeg købte pony i foråret, med stamtavle og rødt pas. Så der burde jo ikke være de store kvaler ved omregistrering af ejer, trods ejercertifikatet manglede.
    Det viste sig jeg tog fejl. Passet og købekontrakt var slet ikke nok, da sælger ikke var den ejer, der var registreret. Ponyens ejercertifikat var altså ikke medfulgt de sidste 10 år! Så et detektiv-arbejde og underskrift fra "gamle"registrerede ejer skal også til, hvis der skal ejerskiftes uden certifikat.
    Fik du pengene eller hesten? smiley

• #16   5. okt 2011 ingen af delene, desværre

Kommentér på:
Ejercertifikat - hvor vigtigt er det at have??

Annonce