{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Sadel str. ? hvad gør jeg ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa håber i kan hjælpe mig lidt:)

Jeg har en dejlig hoppe som skal tilrides næste år (dog ikke af mig) og derefter stå vinteren over og så startes op igen af mig..

Nå men problemet er at hun har kort ryg..
Og jeg en stor røv tihi smiley

Jeg bruger 17-17,5" og min 17" sadel er alt for lang til hende..
Så jeg står lidt i et dilemma om hvad jeg skal gøre ?

Det er planen hun skal bruges som allround og senere hen (hvis interressen holder) rides af min niece, som pt er 6år, så hun er min. 8år til den tid jo..

Nå men ja.. Payback er pt. 2år, kan hun nå at blive længere i ryggen ? eller har i et forslag til hvad man kan gøre med sadel?

hun ender på omkring de 155 - 160cm (hun er mellem 150-155 nu) men er blandet med 75% araber og 25% new forrest, så hun er en fin lille spinkel pige jo:S

Håber i kan hjælpe på mine to spørgsmål, er i den syvene himmel og aner ikk hvad jeg skal gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel str. ? hvad gør jeg ?
  • #1   31. jul 2011 Håber meget, er lidt et problem jeg står i nemlig.. er ikk så slemt under selve tilridningen da det bliver en tynd pige med lille røv der skal ride hende, men så snart hun skal uddannes er det mig der skal på ryggen af hende jo..

• #2   31. jul 2011
    Spørger en sadelmager om han har en løsning på det :o)
    Der findes sadler hvor ejers mås og hest's korte ryg kan gå sammen, men der er også tilfælde hvor det bare er synd og skam og ejer enten må tabe sig ( hvis det er grunden til måsen ) eller simpelthen erkende at kropsbygning og hest ikke fungere sammen.

• #3   31. jul 2011 Altså min hest gik i hvert fald et dækken nummer (10 cm) op i str. fra han var 3 til knap 4.. Så tror da nok hun skal vokse.. De fleste etter ponyer kan gå med en 17, så tror jeg da også at din kan smiley

• #4   31. jul 2011 Jeg har kun kunnet finde en sadel der passede os begge og det er en bomløs Baloun dressursadel.... Min mås skal nemlig også have 17,5 eller 18" og min basse har kun 46-47 cm anlægsflade at gøre godt med.... Ikke en god kombi. hehe, har prøvet alverdens bomløse som alle har været for lange.. og bomsadler går slet ikke, fordi han samtidig også er bred....

• #5   31. jul 2011 Krikken kunne sagtens tabe mig (hvilket jeg os skal), men har altid været kraftigt bygget og mærker man hvor mine knogler er, jamen så kan den ikk blive meget mindre smiley

Og i andre, tak for hjælpen smiley
    Håber hun bliver længere, hendes mor kunne nemt gå med en 17", og faren var nu heller ikk kort rygget, så håber meget hun bliver længere smiley men ellers må jeg bar affinde mig med en 16", eller os sadel, for hesten bliver ALDRIG solgt, hun er det sidste jeg har tilbage fra hendes mor som jeg kendte, passede og red i 7år og skulle egentlig have købt hende, men hun måtte aflives desværre..
    Så medmindre pengene virkelig ikk kan med to heste bliver hun ikk solgt smiley

• #6   31. jul 2011 Jeg har netop købt en Passier Young champ ved sadelmager. Det er en ponysadel, som passer mine meget meget korte araber. Jeg fik også af vide på en pæn måde at jeg enten skulle finde mig en anden hest eller tabe sig, så jeg må af med et par kg. Dog sidder jeg fantastisk i sadlen selvom det kun er en str. 16" og min røv går sgu ikke engang bagudover sadlen...der er hele 5 cm at løbe på. Men tabe mig skal jeg nu alligevel. Men det er en meget stor str. 16 og så er den ikke ret høj fortil hvilket gør at man også føler at der er mere plads. Ved den sadel kan der også skiftes bomstr. således at hesten ikke vokser fra sadlen når den sætter muskler. Kan kun anbefale den sadel varmt. Har været uden sadel i 6 måneder på trods af at jeg har prøvet et utal af sadler. En af fordelene ved den sadel er jo også at i ikke skal have ny sadel til hesten igen når din niece skal ride den, da det jo er en "young rider" sadel. Men kontakt en kvalificeret sadelmager. Kan anbefale Hubertus fra tysklnad som fandt min til mig. Han kommer til Danmark hver 2. måned ca.

• #7   31. jul 2011 Trine mange tak for dit svar, vil dog vente med en evt. sadelmager til hun er omkring de 4år, da hun jo som sagt skal rides af en anden ind til da:)

Men tusinde tak smiley kan se der er håb forude tihi smiley

• #8   31. jul 2011 Jeps, det er der for jeg ville bestemt heller ikke af med min hest. Købte hende udelukkende grundet kemien, selvom folk ikke altid forstår hvad jeg skal med sådan en lille hest, men har heldigvis ikke så lange ben selv så vi passer egentlig rigtig fint sammen. Det var bare min røv der var i vejen smiley Men held og lykke med det smiley

• #9   31. jul 2011 Ja jeg har os korte ben tihi smiley
    Jeg er ligeglad med hvad folk tænker når det kommer til hende, for hun betyder uendeligt for mig, udover højden og farven er det som at se hende mor, samme blik og hoved, samme personlighed, og vi har det kanon sammen og hendes mor betød alt for mig, så aldrig om jeg vil sælge hvis jeg kan undgå det.. smiley

• #10   31. jul 2011 Nej jeg går sgu også mere efter kemien mellem hest og rytter. Er jo det der betyder noget i hverdagen, og det der gør at man elsker sin hest og har lyst til at komme derned hver dag uden at det føles som en sur pligt smiley

• #11   31. jul 2011 Præcis smiley
    Da jeg skulle købe min aller første hest fik jeg i hovedet jeg skulle købe en på 165 eller over og det skulle ikk være en unghest..

Jeg købte en på 150cm og han blev 4år dagen før jeg fik ham, og tilred ham selv:)

Og ja vi har da haft vores problemer, men hey hvad betyder det når jeg nu har haft ham i 3år, han er nu 160cm og den dejligste hest jeg kunne drømme om smiley

• #12   31. jul 2011 Præcis. Bar vi er glade for vores heste selv kan det sgu være lige meget hvad andre tænker og siger.

• #14   31. jul 2011 Ja ser hvad der sker smiley der er heldigvis to år endnu, og kan jo være hun når at vokse sig længere smiley

• #15   31. jul 2011 Jeg har en sommer diplomat eksklusiv. Særdeles velegnede til heste med kort ryg.

• #16   31. jul 2011 I længden er den ligesom en 16" sadel, men sædet er 17" smiley

• #17   31. jul 2011 Wiie smiley jeg kan se håb forude smiley

Tusinde tak for alles hjælp smiley nu kan jeg da glæde mig til jeg skal op selv i stedet for at tænke åh nej smiley

• #18   31. jul 2011 silhouette har kort bærer flade, jeg har nemlig samme problem som dig, min er en bred oldenborger men åbenbart ret kort, rund om maven og lige rygget, mange problemer i et.. men jeg fik anbefalet silhouette, jeremy rudge og hintermayer.

Hilsen Tina

held og lykke med sadel projektet

Kommentér på:
Sadel str. ? hvad gør jeg ?

Annonce