{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Skal MÅSKE have hest {{forumTopicSubject}}

Mig og min veninde skal MÅSKE have en hest sammen.
Vi skal have hesten sammen og så have en medejer/part.
Vi har kigget lidt her på hg og på en salgsside der hedder heste.dk og har fundet nogle heste som koster 9.000-10.000.
Vi hved godt at det er dyrt at have hest men vi ved ikke præsis hvad det koster.
Vi vil gerne lave et regnskab men og det er her i kommer ind i billedet smiley
Det sted vi godt vil have hesten opstalden (det er en løsdrift) et sted der koster 1350 om måneden for fuldpension så det er jo ikke så værst smiley
Men hvad koster det ellers med smed, dyrelæge, forstirilng osv.?
Og kender i nogle gode steder som ikke er vildt dyre?
Og kan i sige hvad man ca. skal regne med i uventrende udgifter?
Håber der er nogen der kan hjælpe os!
Ps. Dette emne er IKKE lavet til fordi jeg vil have dumme/krisiserende kommentarer - SÅ HOLD DEM FOR JER SELV!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal MÅSKE have hest
  • #1   31. jul 2011 * forsikring

  • #2   31. jul 2011 Det er meget forskelligt i forhold til hvor i landet i bor. :-).


  • #3   31. jul 2011 Hun bor på nørrebro jeg bor på amager smiley

  • #4   31. jul 2011 Som tommelfingerregel koster en hest ca. 40.000 om året i vedligehold. Dette er UDEN store dyrlægeregninger og de kan jo forekomme, hvis hesten får forstoppelse, store foldskader osv.

    Men ca. 400 om måneden for smed (alt efter om den skal have sko eller ej)
    200-600 for foder per måned.
    Forsikring koster alt efter, hvad jeres hest er værd. Ville nok ikke andet end dyrlægeforsikre så billig en hest.
    Og opstaldning oven i.

    Dyrlægeudgifter (uventede udgifter) kan jo være alt fra 800 om året til 80.000. Det kan man simpelthen ikke sige.

    Husk at få jeres hest dyrlægetjekket før i køber den. Også selvom den er billig. Man stiller sig selv i en forfærdelig dårlig position, hvis man fravælger det, da man køber sig til en masse problemer og ikke kan returnere hesten.


  • #5   31. jul 2011 Anna: Tak smiley
    Vi har også tænkt os at lave salgskontrakt osv.


  • #6   31. jul 2011
    Så i forum, der er SÅ mange emner om det :o)
    Du kunne jo også undersøge det lidt selv - finde opstaldningssteder, ud af hvad foderet koster osv.


  • #7   31. jul 2011 Krikken: Tak smiley
    Men opstalding og foder bliver ikke noget problem da vi har fundet et billigt sted der koster 1350 om måneden inkl. foder smiley


  • #8   31. jul 2011 Anne: Ok

  • #9   31. jul 2011 Altså sådan ser vores skema ud:

    Fra Oktober til Marts, for boks, 500kr om måneden, så køber vi 4 sække foder hver 2-3måned= 400kr Dvs. 500kr om måneden og 400kr hver 2-3 måned.

    Fra Marts til Oktober, går de på sommergræs herhjemme og der køber vi 4 sække foder hver 3-4 måned= 400kr

    Og så skal man så have penge ved siden hvis man nu har brug for akut dyrelæge, og så skal hesten self. have smed men det er så forskelligt fra smed til smed(:


  • #10   31. jul 2011 Cecilie: Ok tak smiley

  • #11   31. jul 2011 Det var så lidt(: Håber i får en hest(:

  • #12   31. jul 2011 Tak! Det håber vi også!

  • #13   31. jul 2011 Kan bare huske da jeg fik min pony det var bare den bedste dag i mit liv! smiley

  • #14   31. jul 2011 Tutten: Tak smiley

  • #15   31. jul 2011 boks: 650
    hø: 300
    foder: 100
    smed: 1200 (1800 hver 6.uge)
    forsikring: har jeg ikke styr på

    og derudover er der så dyrlægen
    så 2250 om måneden + dyrlæge


  • #16   31. jul 2011 og forsikring

  • #17   31. jul 2011 Opstaldningen: 1300,- om mdr (inkl halm, hø, wrap, foder, ind/udlukning)
    Smed: 425,- hver 6-7 uge (ingen sko)
    Forsikring: ca 400,- om mdr (Livs- og uanvendelighed)
    Derudover ligger jeg 1000,- til side hver måned (lidt mere i de gode mdr) til uforudsigelige dyrlæge regninger. Tager også til årlig vacc og sundhedstjek fra den konto...


  • #18   31. jul 2011 Shit man, det koster jo ingenting for jer at have jeres hest opstaldet Ö

    Men mit ser ca. sådan her ud:
    <b>Opstaldning</b> (inklusiv wrap, halm, boksleje, noget af foderet, faciliteter, ind- og udlukning, osv) - 2100,-
    <b>Smed hver 6.-7. uge</b> - 1000,-
    <b>Undervisning om måneden</b> - 800,-
    <b>Forsikring pr. kvartal </b>- 219,-
    <b>Det ekstra foder (holder 3. måneder)</b> - 170,-
    <b>Dyrlæge</b> - vaccination indtil videre, hvilket ligger på omkring 800,- smiley


  • #19   31. jul 2011 Vi giver:
    Boks Inkl. hø/halm/græs/ind-udlukning/havre/vitaminer: 1000,-
    Smed hver 6.-8. uge: 300,-
    Dyrlæge: Pas? Meget forskelligt
    Og oveni kommer så udstyr og forsikring.


  • #20   31. jul 2011 Tror allerede du har fået svar . Men hoold da op. TRE ryttere på kære krikken??

    Er det ikke lige lovligt for meget?


  • #21   31. jul 2011 Men jeg giver 1000,- for boks inkl. hø.
    250 kr,- for facilitetskort(ridehus, ridebane, roundpen, fold.)
    175,- for 5 kg. hø smiley


  • #22   31. jul 2011 Husk at man IKKE må købe hest under forudsætning af, at man skal have en part for at kunne få det til at løbe rundt.
    Derudover må I regne med, at hesten kan blive flyttet af den ene eller anden årsag, og der skal være rum i budgettet til et dyrere opstaldningssted, ekstra sko, tilskud til foder osv. Når jeg siger det med opstaldningsstedet er det fordi, jeg selv havde hest stående på en meget billig hestepension, og det fungerede bare ikke for hverken min hest eller jeg, så vi måtte flytte og nu betaler jeg altså lige en helt masse mere - ikke med i beregningerne, da jeg købte hest!
    Ud over opstaldningsprisen som er inkl. strøelse og delvist foder, betaler jeg:

    200 pr. måned til forsikring
    250 pr. måned til ridehuskort
    400-600 pr måned til smed (forsko)
    200 pr. måned til sadelmager
    200 pr. måned til faste dyrlægeudgifter (vacc og tænder)
    100 pr. måned til supplerende foder (min hest kan ikke tåle det, de får på stedet)

    Hvor årlige udgifter lægges fra til hver måned.

    Det, jeg prøver at sige med det, er, at der er mange ting, man ikke ved om hesten, når man køber den. Min kunne ikke tåle at stå på halm - så kom der lige ekstraudgifter for 400 om mdr. til strøelse. Så ømmede han sig pga. hårde grusveje - og pludselig var mine smedudgifter 4-doblet.

    Så tænk jer grundigt om smiley


  • #23   31. jul 2011 Altså jeg vil ikke mene at det er smart at købe en hest hvor man i forvejen er 2, men også skal have en part ved siden af!... I skal jo tænke på om det er noget i også har tid til, det virker nemlig som om i ikke har særlig meget tid når i er 2 og også behøver en part;-)

  • #24   31. jul 2011 Jeg vil også hilse og sige, at PAS på med at købe det sammen med en...

    Har selv oplevet nogle af mine veninder var bedsteveninder og fik hest sammen.. Alt var noget rod, og hesten blev enten ikke redet, eller redet for meget.

    Idag er det kun den ene der har sin egen hest.


  • #25   31. jul 2011 Nu har jeg set på din profil, at du er 11 år - er dine og din vennindes forældre med inde over?
    Er der forældreopbakning? Og er der andre pensionærer eller ejer af stedet der kan hjælpe Jer (spørger fordi der til den pris i KBH-området næsten kun er bondemænd, der udlejer bokse)

    Det kan meget hurtigt blive dyrere end man regnede med i første omgang omkring en hest.


  • #26   31. jul 2011 Min står opstaldet på rideskole, og det gør det self dyrere :-/.

    3000 pr mdr incl foder, foldordning.
    1200 ca hver 8-10 uge til smed (4 sko)
    Forsikring ca 2500 pr år
    Derudover kommer i mit tilfælde undervisning ca 1000 pr mdr.
    Og så er der altid lidt nye investerinegr til nyt udstyr.


  • #27   31. jul 2011 mit regnskab pr. hest...
    saracen foder 398 ,- (2 sække)
    wrap 300,-
    så køber jeg byg Orange hos en bonde 60 kg . 60 ,-
    halm har jeg ingen anelse om pris...
    har smed hver 3 måned nogen gange lidt mere andre gange mindre.. de slider hovene godt , vores gamle hest havde lyse sarte hove der var lidt mere platfodet og der hed det 5 - 6 UGE... køb en hest med stærke hove der ikke bruger sko hvis i ikke har så mange penge..
    Har en god og billig smed 300 ,-
    Smed skal i tænke jer meget om ... ring rundt til en masse og høre hvad han tager .. eller hør det sted den skal stå om de har en ordning hvor det billigere når der er flere heste...

    Dyrlæge regninger har jeg heldigvis ikke noget af og ikke haft længe smiley Det jo svært at sige . <Hver hest har hver sit helbred ! Held og lykke !
    Husk at lave kontrakt så i ikke får en skilsmisse hest smiley



  • #28   31. jul 2011 i de små prisklasser i leder efter hest skal i tænke jer om , om i skal ha en forsikring overhovedet ... har jeg ikke på den ene.. men det jo hver sin holdning om det smiley
    Min almindelig familie og indbo forsikring dækker hvis der sker skader for andre.. hvis den løber ud foran en bil osv og gør skade på andre , men ikke på den.. spørg jeres forældres forsikring.


  • #29   31. jul 2011 Hvorfor overvejer i ikke at få part på en hest hver i stedet? smiley
    Lige i første omgang smiley
    Det tror jeg i ville få mere ud af for pengene, når i allerede ved i skal være 3 om hesten.. der er 7 dage på en uge, dvs. Hvis i skal have den ca. Lige meget har i den en gang om ugen, og så med alle de udgifter. Det ville jeg blive træt af. Hvis i fik part på en hest, ville det blive billigere, og i ville kunne ride mere om en gang om ugen? smiley
    Bare et forslag smiley


  • #30   31. jul 2011 Lyder lidt vildt at i skal være 2 + en part om 1 hest, hvorfor så mange?:s

  • #31   31. jul 2011 altså en hest skal ha 1 hviledag om ugen helst.. det vil sige at så kan du ride 2 , din veninde 2 dage og en part 2 dage ?? Kan godt forstå drømmen om en hest er stor i jeres alder , men det lyder uovervejet.. Og det er ikke ondt ment.. For kan godt huske hvordan det føles.

  • #32   31. jul 2011 Okay alle jer der har skrevet at tre er rigtig mange eller at vi ikke er gamle nok eller at der skal være forældreopbakning: Slap af! For det første er det ikke sikkert (som jeg MEGET tydeligt har skrevet i overskriften) og for det andet er det ikke derfor jeg har lavet dette emne! Det er fordi jeg gerne vil høre hvad i betaler smiley
    Alle dem der har givet pris lister m.m.: Tusind tak!!! smiley
    Jeg er sikker på at det kan hjælpe os!


  • #33   1. aug 2011 Årh undskyld jeg skriver dette...men pas virkelig på med at købe en hest sammen! - jeg og en veninde havde snakket om at LÅNE en hest sammen....og hvor er jeg dog glad for at vi ikke gjorde dette! Vi ville aldrig kunne ride sammen....og hvis vi nu på et tidspunkt kom i totterne på hiannden så er det altså ikke helt nemt...+ den ene måske kommer til og ride mere end den anden og så bliver det bare til noget brok....men håber da i kan finde ud af det...ville bare lige sige det (-;

  • #34   1. aug 2011 Hej, alle sammen, det er så mig der skal dele hesten med Annika, hvis vi MÅSKE for en hest, mig og Annika har været veninder hele livet! Og ja det kan godt være man kommer op at skændes en gang i mellem, men vi finder næsten altid en løsning på problemet! vi har haft part samme sted, og vi går på samme skole.
    Men ellers TUSIND mange gange tak for jeres indlæg til dette forum!
    Det vil helt sikkert hjælpe meget på hvores sag!!! Så mange tak!
    Mvh. Frederikke


  • #35   1. aug 2011 Mine heste går i løsdrift begge 2;

    Sommer;
    400 for begge 2 på fold
    150 for vitaminer en gang hver halve år cirka
    hø er med i opstaldingspris

    så cirka 400 om måneden for 2 heste på sommergræs.

    Vinter udgifter for hende der bliver i løsdrift;
    200 for fold
    5 kroner plus moms per 1 kg. foder.

    så cirka 300 om måneden om vinteren for min hoppe.

    Vinter udgifter for ham der kommer i boks om vinteren;

    1300 for boksleje inkl. foder

    så jeg er meget heldig økonomisk smiley

    Og så er der jo dyrlægeting som vaccination, pas, ormekur osv.
    Og ting som udstyr der skal passe osv.

    Heste er dyre, men man kan være heldig smiley


  • #36   1. aug 2011 Hvorfor skal der være tre omkring hesten?

Kommentér på:
Skal MÅSKE have hest

Annonce