uveitis hos heste {{forumTopicSubject}}
DUMME kommentare frabedes.....
Jeg har netop købt denne skønne traver hoppe Nanny ( kig min profil) og fik hende hjem i går. Jeg har kun givet slagteprisen for hende, da ejer ikke kunne have hest mere. Og havde for 1 uge siden været ude og se hende, og kiggede hende igennem i hoved og røv, da jeg jo selvfølgelig har planer om at kunne tilride skønheden, og bruge hende til skovture osv.
Hun kom så hjem i går lørdag, og alt så fint ud.
MEEEEEEN, så da hun stod i boksen, lagde jeg mærke til hendes venstre øje, var mere lukket end det andet, hun blinkede, men lukkede ligesom øjet halvt i igen.
Jeg tænkte lidt, nå ja, der er mange fluer, og hun kan være lidt irriteret.
Men da jeg så lukker hestene ind for at de kan få lidt wrap i aftes, synes jeg hun fortsætter med at lukke venstre øje meget. og prøvet at kigge hende grundigt i øjet. og det er som om der er en begynndende hvid hinde, i øjets farvede del. den minder om en "film" som ligesom er trukket henover. den er ikke stor men den ER DER...
er det mon begyndende måneblindhed, kan det være hornhinde betændelse eller hvad tror i. ???
jeg har tænkt mig at ringe til dyrlægen i morgen så det kan blive tjekket.
ønsker ikke at have en hest, med evt begyndende måneblindhed, på trods af hendes lave pris.
og hvordan forholder jeg mig ved evt returnering af hesten. der blev ikke skrevet kontrakt, da hun jo er så billig. så jeg er vel egentlig ret skidt stillet, i tilfælde af hun har denne sygdom.
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 44 Svar: 293
synes jeg er ret på bar bund :0(
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Men tænkte også om de måske "bare" kunne være lidt øjenbetændelse eller lign. Men det jo svært for os, ikke-dyrlæger at sige det, især når vi kun får det på skrift. Så den eneste der kan give dig det rigtige svar, må være din dyrlæge.
jul 2009
Følger: 103 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 355
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
Det gør man bare ikke, så må du slagte den og få dine penge tilbage dengang, hvis de få tusinde kroner er så vigtige for dig.
Man laver jo ikke en handelsundersøgelse på en hest til slagtepris, da undersøgelsen højst sansynlig vil koste mere end det hesten sælges for.
Og ja, du er dårlig stillet. Bare det at hesten har kostet så lidt vil gøre at ingen advokat vil tage sagen..
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 44 Svar: 293
desuden søger jeg folk med erfaring med måneblinghed osv.... og ikke kommentare omkring om jeg er en træls køber eller ej.
så længe jeg giver hende et godt hjem, og det gør jeg. hun bliver passet fra A til Z
uveitis hos heste