{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

sjove historier vedr salg af hest har i nogle {{forumTopicSubject}}

Hej jeg synes vi skal have lidt sjovt ,i disse tider med så meget regn .For nogle års siden havde jeg en dreng til salg mange spurgte ,gud hvor er han skøn bare han var hingst .Jeg svared du kan jo evt kontakte dyrlægen ,hører ham om han har gemt de ædle dele.Men hvis han har og kan sy dem på igen ,husk lige at instille ham til en nobelpris så er han godtnok dygtig ha ha .Fortæl hvis i har sådanne nogle historier ,kunne være sjovt i disse tider mvh winn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sjove historier vedr salg af hest har i nogle
  • #1   14. aug 2011 Jeg glemmer aldrig nogle af de sjove salgsannoncer ..
    Bla. med den sorte hest som ikke bare var sort, næh, den var MØRKESORT! Undskyld, hvordan ser en lysesort hest ud? Eller en mørkehvid hest?


  • #2   14. aug 2011 Hæ! Så engang en annonce med en "firebenet gangmaskine"

    / Henriette


  • #3   14. aug 2011 Hej mathilde den var god ,men er dig svar skyldig ggg


  • #5   14. aug 2011 Jeg kan en. Dog vil jeg sige det er en lidt trist historie for hesten. Men min gamle nabo var til Hoager marked, hvor han kikkede efter hest til sin datter. Han ser så en hest som står ved Låsby svendsens bil, som han falder for. Han henvender sig til Låsby og spørger lidt ind til hesten. Låsby begynder så at sige at hesten kan det ene og det andet. Men mi9n gamle nabo, viste jo godt at han var lidt af en fidus mager så han beder Låsby svendsen ligge sig op på hestens ryg for at bevise at den er ridevant. Låsy hopper med det samme op på hesten. Meget dumt gjort af ham. Det hele ender op med at hesten springer det reb den er bundet til og løer af sted med Låsby på ryggen. M;anden falder så af hesten og slog sig så kraftigt at han humpede rundt resten af dagen. Og nej han fik ikke solgt den hest, den dag:-s

  • #6   14. aug 2011 Eller denne her super ridehest, men man kunne kun se den på marken, FEDT!
    Eller den hest der gik i trailer og kørte selv.. Den må jeg have!!


  • #7   14. aug 2011 Der skulle så stå løb:-) Ups. Men håber I forstår meningen af hvad jeg skrev

  • #10   14. aug 2011 der var engang en tråd på hestenettet om sjove kommentarer i salgsannoncer, men kan desværre ikke finde den- bl.a. den med "mørkesort".. smiley Har ikke som sådan nogle sjove historier, men mere en besynderlig oplevelse om en gang jeg skulle ud og kigge på ny hest i tidernes morgen... I annoncen stod der kort og godt, at hesten var lysebrun med 4 høje sokker og bred blis- og havde en lille hvid plet under maven på størrelse med en 5 krone. Hesten skulle gå LA spring og dressur... Jeg bor selv i nordjylland og hesten stod på fyn- men vi tog den lange køretur for blev bare nødt til at prøve den hest, som lød helt fantastisk. Vi kommer så derned og ind i stalden- jeg ser mig så omkring og kigger på de heste i stalden og kan ikke se den pågældende hest- jeg tænker at den nok bare står ude.. Men nej. Så går hun hen til en boks og hiver en hest ud- jeg måbede... Hesten var ekstremt kraftig og overvægtig, helt mørkebrun-næsten sort. Havde to lave sokker og bedst af alt- pletten under maven var næsten så stor at den dækkede hele maven og gik op på hver side.. Og hesten havde glasøjne... Men men, jeg tænkte- jamen den er da meget fin og ville ikke dømme på udseendet, selvom jeg var noget paf over den forskel, men valgte at prøve hesten. Vi kommer så ud på banen og når knap nok at tage fat i tøjlen da kvindemennesket som ejer den råber og skriger mig ind i hovedet, at jeg holder forkert på tøjlen! Jeg fik placeret mine hænder helt ude på læderstykket(stykket nærmest biddet) på tøjlen og fik at vide at hesten SKULLE rides sådan- og ja, jeg turde nærmest ikke andet;) Hmm, LA dressur.... Men så skulle jeg jo springe på hesten- og jeg ville jo gerne prøve nogle af de LA højder som hesten jo skulle have sprunget mange gange og til stævner, men nej- jeg måtte KUN springe små kryds... Åh suk- sikke da en forgæves tur helt til Fyn- og sikke da et forstyrret kvindemenneske. Ingen hest til mig, kun en skuffet, skræmt og forundret pige på vej hjem til nordjylland igen:D

  • #13   14. aug 2011 min ridelære fortalte engang om at han skulle hjælpe en pige med at købe en hest. Hesten var sådan set helt fint, men da køberen skulle prøve den måtte hun ikke sætte i galop. Min ridelære spurgte så hvorfor dog hun ikke måtte sætte den i galop? Det synes ejeren bare var en dårlig ide eftersom køberen jo ikke kendte hesten.

    Behøver jeg sige at hun ikke fik solgt den hest?(:


  • #14   14. aug 2011 http://www.heste-nettet.dk/forum/1/2133709/2051197/

    Læs evt. denne tråd, den er simpelthen så sjov, det er alle mulige samlinger af hvad folk er faldet over i salgs anonncer gennem tiden smiley


  • #15   14. aug 2011 hehe ja.- jeg undrer mig også ofte over dem som sælges kun pga. tidsmangel eller nedskæring i hestehold, men gerne bytter til anden hest:)

  • #17   14. aug 2011 Jeg synes i har noget godt i jer og mange gode historier ,jeg har en mere åh kan se du har en dejlig hoppe til salg godtnok rød ,men okay men den mangler bare en hvid høj sok .Dertil svare jeg en spand maling kan gøre meget ved det .Hvis du skal til fastelavn ha ha ,hesten kunne da ikke gøre for ,at faderen ikke lige ramte plet gggggg

  • #18   14. aug 2011 Haha, kom til at tænke på en hvor der stod: "sød og dejlig hest, kommer når man knalder":D Synes nogle gange man kan læse annoncer hvor der er ups-stavefejl op og ned fordi det er gået lidt for stærkt... Forstår ikke hvorfor man ikke liiiige bruger tid på at læse den igennem en ekstra gang:)

  • #19   14. aug 2011 De her historier beviser jo bare nogle er meget vågne når de skal købe hest eller ponyer og det synes jeg lyder rigtigt godt mvh winni

  • #20   14. aug 2011 Hehe det kan være sjovt når man støder på sådan nogle;)

    Så engang som havde sin hest oprettet herinde, hvor der så var en kommentar "Sød hest du har, hvem ejede den før?" Hvor ejeren så skriver "Hvor skal jeg vide det fra, jeg har kun part på den" Øøøh, når okay


  • #21   14. aug 2011 Kendte engang en med den sudeste hest. Hun havde den til salg, og flee købere havde den på prøve. Hver evig eneste gang den kom ud til købere, var den stok halt med det samme den kom ud af traileren, når den kom hjem igen, var der intet. smiley

  • #22   14. aug 2011 kom til at grine over en anonce jeg en gang faldte over, det var noget i stil med : sød plag sælges, mor : shetlænder : far stor jyde..

    Så var det lige jeg tænkte hvordan pokker kan det lade sig gøre, så skrev til sælger om det ikke var en fejl, hvortil sælger skrev, nej ikke nogen fejl, hingsten var brudt indtil hoppen.. så fik ikke løst mysteriet om hvordan det kunne lade sig gøre.. hmmmm


  • #23   15. aug 2011 rikke g det kan sagtens lade sig gøre det der med at det er to meget forskællige heste jeg har set en pony hingst bedække en stor jyde hoppe
    hoppen bakkede ned i graven ved siden af og så kunne hingsten sagtens komme til og der er i dag kommet et godt føl ud af det


  • #24   15. aug 2011 janni m : jamen når det er hoppen der er lille og hingsten der er stor, det kan da ikke lade sig gøre...

  • #26   15. aug 2011 Don og Line Zederkof: Mange steder tager man faktisk blodprøve på hestene som en del af handelsunderøsgelsen. Det gør man for at tjekke for doping, for at undgå at sælger fx. har givet hesten beroligende, som man nogle gange har hørt om...

Kommentér på:
sjove historier vedr salg af hest har i nogle

Annonce