{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Når hegnet bliver åbnet af "fremmede" {{forumTopicSubject}}

Ja, lige lidt futrationer fra mig af.

Jeg kørte hen til hestene, for at tjekke vand og give dem deres vitamin-piller. Jeg stod oppe i den anden inde af folden, og leddet er nede i den anden ende for hestene stod.
De plejer altid at komme, men idag kunne jeg se Prinsessen fik øje på mig, og hun vidste ikke rigtig om hun skulle løbe eller ej, og Musse blev bare stående.
JEg kører så ned til deres ende, og finder til mig store forargelse, at hegnet står piv-åben! Det er simpelthen taget af og lagt til side, så der er helt åbent ud til grusvejen!

Vi har prøvet hvor heste selv har fået hegnet af, ved at klø sig op af det, men denne gang var det tydeligt, at det var blevet åbnet af et menneske!
Igår bandt jeg et tov rundt om, og det var taget af og lagt på jorden!

Er simpelthen så chokeret over det, og ved ikke hvad jeg skal gøre!
Håber bestemt ikke det gentager sig!

Det skal lige siges, at hestene ikke var gået ud, men blot stod stille og lod som om der ikke var noget galt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hegnet bliver åbnet af "fremmede"
  • #1   22. aug 2011 Undskylder for slå-fejlene! Det gik lidt hurtigt! smiley

  • #2   22. aug 2011 Utroligt at folk kan finde på sådan noget... sikkert "drengestreger" lavet af nogle der simpelthen ikke er klar over hvor farligt det kan være hvis hestene render ud.. det håber jeg da for jo kun værre hvis de er bevidste om faren..
    Men da skønt hestene var blevet på folden smiley


  • #3   22. aug 2011 Jeg oplevede det faktisk med min HINGST for ikke så længe siden.. Hegnet var åbnet og hans grime taget af.. Han var så smuttet til et nærliggende DV stutteri hvor der både er andre hingste + hopper.. Heldigvis vidste ejerne af stedet hvor ham kom fra og opdagede ham og lukkede ham ind i deres ridehus hvorefter de hængte en seddel på vores dør.. Men jeg synes simpelthen ikke at folk kan tillade sig det.. Vi har også haft STORE problemer med at når hestene har gået på den del af folden der kan ses fra vejen er der blevet kastet øl (glas) flasker og itu revne dåser ind til dem.. Og også her er det især gået ud over hingsten..

  • #4   22. aug 2011 Vi havde lidt samme problem, en af vores folde vender ud mo vejen. på det tidspunkt gik der heldigvis ikke nogle dyr på folden, hverken køer eller heste.

    Vi har en låge længst væk fra gården, ned mod åen bag folden. Det er ikke en vi bruger til hverdag, den var blevet åbnet. Det blev ganske enkelt klaret med at fra stødhegnet blev der ført en tråd over på lågen. Stød på lågen og den er ikke blevet åbnet igen. Dog havde vi ikke lige tænkt over at vi har noget vandboring et eller andet inde på vores fold, så da de skulle ind og lave et eller andet, vidste de altså ikke lige at der var stød på lågen. Så de måtte lige op og bede om at få det slukket.


    Men det er da irriterende at folk ikke kan lade andres hegn være.


  • #5   22. aug 2011 syntes ideen med stød er super, så kan folk holde fingrene væk.
    Og ellers må i jo sætte kæde med lås på. for farligt at folk bare åbner.
    Tænk at der går sådanne mennesker rundt, er sørgeligt.

    Godt hestene er ok. jeg ville nok fluks købe en kæde, og lås.


  • #6   23. aug 2011 Jeg syntes den med strøm i håndtagene er en genial ide.

    Da min hest stod et tidligere sted op til en vej + en kendt cykel/gå sti. Fik jeg stjålet nogle grimer. MEGA træls når det er pisse svært at finde grime til kræet i forvejen.


Kommentér på:
Når hegnet bliver åbnet af "fremmede"

Annonce