{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Byld pga. vaccination. {{forumTopicSubject}}

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.105162182879398.7826.100001568492461&l=57ef1843c4&type=1

Tjek albummet og billederne. Djappa blev vaccineret d. 27 august sidste år (2010), hvilket en uge efter resulterede i en byld på størrelse med håndbold/fodbold smiley

Vaccinen hedder protect flu te. 6 andre heste blev også plaget af det, men Djappa var det værste tilfælde.

Kommentar gerne her på hestegalleri smiley

En bule, som kom af en vaccination. I starten var bulen lille, men den voksede. Dyrlægerne var nervøse for at ville prikke i den, fordi det ikke var noget blødt punkt.

Senere kom en dyrlæge så og fandt et blødt punkt. 2 dage efter kom han og prikkede hul på den. Først stak han en nål ind så "sprang" den. Derefter en 3 cm. lang skapel (kniv). Så fløj det ud. Og for en ende; kørte dyrlægen sin finger rundt for rense.

Djappa blev bedøvet i mens. Mulen hang på krybben og han var heeeeeelt væk!

Såret er vokset sammen igen, det var jo en muskel - som blev skåret over. Vi er begyndt at ri


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byld pga. vaccination.
  • #1   28. aug 2011 de igen og han har igen men af det mere. smiley

    Han blev vaccineret i forgårs igen, på højre side, som desværre har udviklet sig til en lille byld igen ;-(, så er på smertestillende :-(. Min lille dreng :-(<3


  • #2   28. aug 2011 Og han har INGEN men af den gamle byld mere, heldigvis smiley

  • #3   28. aug 2011 Fy for den!
    Min har reageret allergisk og har smerter men hævelsen er heldigvis ved at falde nu så jeg er rimelig sikker på det er en allergisk reaktion fremfor en byld- hvilket vi også var ret nervøse for i starten. Hunh blev vaccinert i torsdags og er stadig på smertestillende samt jeg har haft viklet en kølebandage om halsen på hende de første par dage.
    Men pyh, jeg er ret glad for hun ikke fik en byld som din. I er da noget uheldige.


  • #4   28. aug 2011 Janni H: Ja, det er simpelthen så træls. Lige før jeg ikke har lyst til at få ham vaccineret, hvis det sker hver gang. Og så år i rap, kan da ikke være rigtig :-(.

  • #5   28. aug 2011 Da jeg fik ham, var han blevet vaccineret 2 gange på en vaccination, som ingen problemer gav. Da jeg fik ham blev han allergisk overfor en + måske en anden, ellers skal han til at ha den, som gamle ejer gav smiley

  • #6   28. aug 2011 Det er godt nok nasty...

    Min plag blev sparket på mulen, og fik også en ordentlig byld inde i mulen... Hun lignede lidt en tapir. Da dyrlægen kom og løftede mulen sprøjtede det lige ud i hovedet på ham... Hehe det var lidt komisk, han sys vist det var ret ulækkert... Sparket havde lavet en flænge på 5 cm i længden og dyrlægen kunne få en hel finger indi såret... Desværre sad det dumt, så der kom strå ind når hun spiste... Så det tog noget tid inden det ville heale helt... Men nu er det rigtig fint det eneste der er tilbage er et 5 cm langt ar smiley



  • #7   28. aug 2011 Ville det ikke hjælpe at barbere den inden den bliver vaccineret så man kan rense huden og være sikker på man ikke får noget skidt med ind med nålen

Kommentér på:
Byld pga. vaccination.

Annonce