{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.455 visninger | Oprettet:

Foder til fjordhest.. :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG - og fjordheste ejere smiley

Jeg har mig sådan en skøn fjordhest vallak smiley
Jeg har ham til at stå på Rind ridecenter, hvor der er foderautomater, der udfodre 6 gange i døgnet.

Jeg har det sidste år fodret ham med roepiller, med de vitaminer og mineraler han har brug for. Men han gider ikke roepillerne, han lod dem bare ligge i krybben, men det var dog væk næste dag. Han får alt det hø han kan æde (frøgræs)

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I fodre jeres fjordheste med, eller ponyer der ikke kan tåle alt for meget foder.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til fjordhest.. :)
  • #1   30. aug 2011 Tjørmehøjmølle har lavet en light müsli..

• #2   30. aug 2011 Pernille Kondrup .
    Okay - er det noget du bruger?? smiley

• #4   30. aug 2011 En fjordhest er som du selv siger en nøjsom hest. Så du skal ganske enkelt bare finde dig et foder til nøjsomme heste.
    Jeg bruger selv martall til mine quartere, som også er en nøjsom race (:

• #5   30. aug 2011 Først og fremmest er frøgræs ikke det samme som hø, og har langt fra samme foderværdi!!
    De kan nærmest lige så godt spise halm som frøgræs.
    Er dine roepiller opblødt når de kommer i foderautomat?

Jeg brugte Brogaardens Icelandic Power til min fjord, da de er dækket på vitaminer og mineraler på relativt lille mængede, men samtidigt fik han nok 'ride'energi ud af det.

• #6   30. aug 2011 Horselux Easy... Kan anbefales.. Shant står som en suttet bolche, skinnende og flot :-).. har kørt på det ca. 5 mrd.

• #7   30. aug 2011 Min fjordhoppe får enten lidt lucerne + vitaminer eller lidt speedy beet + vitaminer (alt efter årstid og hvor meget hun rides).. hun går i løsdrift og foldene er græs, så derfor adgang til græs hele dågnet + 1½ kg wrap pr 100 kg hest (men i løsdrift kan hun jo både spise lidt mere eller lidt mindre..
    Men Ditte har ret, frøgræs er ikke hø men en halm art og det er ikke nok som strå foder uanset hvor meget den får, en hest skal have hø/wrap eller græs..
    Hvis den spiser roepillerne om natten hvorfor så skifte, de er super for fordøjelsen og fylder meget i forhold til kalorier..

• #8   30. aug 2011 Min Bella får normalt om vinteren 5 kg wrap, roepiller, gulerødder og suregrow. Bella er 1½ år.

Min mors får naturmysli, 6 kg wrap og roepiller. (Han kan tåle lidt mere end andre)

Kommentér på:
Foder til fjordhest.. :)

Annonce