552 visninger
|
Oprettet:
Welsh kåring {{forumTopicSubject}}
jeg har lige købt den kønneste welsh hingst, som jeg gerne vil have kåret. han har en kanon stamtavle.
er der nogen der ved hvornår næste kåring for welsh er?
og nogen der kan fortælle mig hvad det ''går'' ud på
da jeg er ny inde for det område...
håber i kan hjælpe
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 44 Svar: 293
Der bliver mønstret på trekantsbane, man stiller op, og dommerne kigger, og bedømmer. Ponyen vises i både skridt og trav. Og som afslutning bliver hingsten vist løst i ridehuset, hvor de gerne ser en fri trav, og en god galop.
Derefter votere dommerne, og der bliver lavet oprangering. Derefter er kåringsbeskrivelsen, kåret i 1 klasse, 2 kl A eller 2 klasse B... og hvis man er rigtig uheldig, bliver hingsten AFVIST. Men det er et fåtal, som er i farezonen for at blive afvist, men det sker.
aug 2007
Følger: 389 Følgere: 387 Heste: 9 Emner: 215 Svar: 2.095
Har en rigtig fin welsh (D) som har en kanon stamtavle. og han er selv rigtig fin, og tror han ville være en kanon avls hingst. du kan se ham på min profil
Og tak for svar
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 44 Svar: 293
Men ved ikke lige hvor de afholder sådanne ting, men spørg endelig nogle mennesker fra bestyrelsen i welsh foreningen. De må vide det, og deler gerne ud af viden og erfaring.
Hvis du vil vide en masse om welsh cob hingste, avl, hvad det kræves osv. Ville jeg tage kontakt til Bent thygesen (formand) han avler selv MEGET fine welsh cobs. Og har haft den mest vindende hingst til dato.
Rembrandt, som desværre døde i 08.
Welsh kåring