1.136 visninger
|
Oprettet:
1. nov 2009 Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 172
Jeg blir så bitter!!!! {{forumTopicSubject}}
Undskyld mit brok indlæg Men må lige ud med det!
Jeg kigger annoncer, & falder over den her hest, ejer har sat den til 10tusinde, & skriver ordret af hun afliver hesten om en uge fordi hun ikke vil evt gi den væk, hun har ikke tiden & det os fair nok! men hun skriver os hun skal bruge de penge nu!
Men lige frem & aflive en hest der er sund & rask, fordi ejer skal bruge 10tusinde, hvad fanden sker der altså!
Hold kæft hvor burde nogen folk bare ikke have med levende væsner af gøre.. Det gør så ondt i mit hjerte, & se af et dyr skal aflives, fordi ejer måske ikke kan finde ud af & tænke...
dec 2009
Følger: 87 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 442
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
okt 2010
Følger: 78 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 100
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 414
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.047
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 608
Og syns det er meget synd for hesten, hvis det hun skriver passer
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Heste: 7 Emner: 66 Svar: 227
Og sikke noget pjat, det koster da ikke 7.000kr at få en hest aflivet!?!?
Og ja, det kan meget vel være nogen synes jeg er kold og kynisk nu, men jeg kan da bedre se fornuften i at sige fint - min hest skal ikke være kastebold så den bliver aflivet, færdig?
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Så må hun jo aflive den...
Ingen penge til hende og hesten er væk fra hende..
Hun gider den jo tydeligvis ikke, hvis hun kun giver den en uge..
Kan jo selvfølgelig tage fejl, men det virker bare sådan..
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.103
Jeg tror det er for at presse folk. Hvis det var pga den ikke skulle være kastebold og de andre ting folk nævner, så skriver man da slet ikke i annoncen at den aflives hvis den ikke bliver solgt
jul 2006
Følger: 60 Følgere: 38 Heste: 15 Svar: 6
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
om folk vælger at aflives deres dyr er helt og holdent deres egen sag og er ikke noget jeg hverken kan eller vil blande mig i....
feb 2005
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 143
det gør ikke iondt på hesten at være død
det er ikke synd for hesten at være død
derimod er det synd for hesten hvis den
kommer ud til en ny ejer der ikke formår at passe den korrekt, enten pga uvidenhed manglende økonomi eller ond vilje
nææææh jeg ville nok også vælge at aflive hvis en køber ikke kunne komme op med et symbolsl beløb...
apr 2007
Følger: 106 Følgere: 120 Heste: 9 Emner: 64 Svar: 427
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Jeg ville også til en hver tid hellere aflive min hest, end at forære den væk for et sølle beløb... hvis folk ikke kan betale den pris, har de heller ikke rigtig lyst til hesten.
10.000,- kan man sgu altid skrabe sammen, over nogle få måneder, og hvis ikke man kan det, har man jo heller ikke råd til at have hesten i det daglige.
Helt sikkert jeg hellere ville aflive og ingen penge få, end at jeg ville sælge hesten for en slik og risikiere at den fik en uvis fremtid.
aug 2004
- Det vildeste jeg har givet er 450kr for det, normalt giver jeg nu 250kr.
Og hvorfor ikke sætte den ned? Fordi det tiltrækker i 9 ud af 10 tilfælde de forkerte.
- Jeg ville også hellere være kold og kynisk og aflive end sælge så billigt at skæbnen blir uvis for hesten.
Uanset hvor meget man tror man kan stole på folk, og laver kontrakter m.v. så holder den ikke nødvendigvis i længden jo.
At nogen så bruger det til at presse folk til at købe kan vi godt blive enige om er usmageligt, er slet ikke dét.
Men at man skal forære en hest væk til "hvem som helst" fordi den så er "nemmere at komme af med" - nej, det ville jeg godt nok ikke vælge!
Jeg har selv haft købt en hest engang, som en pige solgte billigt til sin veninde - hesten skulle faktisk ha' været slagtet da han var forholdsvis slidt og ikke kunne mere, men veninden lovede han skulle gå som hyggeonkel hos hendes føl resten af hans dage og ikke lave noget.
- Han blev solgt for en symbolsk pris, ingen kontrakt lavet, de var jo veninder.
En måned senere er hesten til salg, jeg kigger på den, får oplyst han har spat - intet andet.
- Får den hjem, og finder så ud af at han har støvallergi/astma, slidgigt og så selvf. hans spat. Foruden det at hesten var tynd, snottet og pelsen kedelig og tør, og hovene trængte meget til en kærlig hånd.
Jeg gav mindst 3x det hun selv havde givet, så fed fidus.
Den tidligere ejer kunne så via nettet se at hendes hest var solgt, og blev noget forundret.
En hest skal ikke være et impulskøb fordi den er billig, det skal være bare lidt velovervejet - et er jo indkøb, noget andet er det hesten koster hver måned.
Og undskyld, men med det marked som der er pt. synes jeg helt ærligt kun det vil være fornuftigt hvis nogen begyndte at aflive/slagte deres skadede og syge heste som sælges for formuer til foldbums.
- Ja nu er jeg kold og kynisk! Men hold dog op med at sende sorteper videre! Ta' ansvaret for det dyr I har anskaffet Jer?
En hest lider ikke af at være død, hvis den bliver aflivet/slagtet på human vis.
Jeg ved godt jeg lyder enormt kold og kynisk, men det er egentligt primært fordi jeg i bund og grund har ondt af de heste som ender som kastebolde på den måde, i stedet for at folk selv tager ansvaret for dem.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
apr 2007
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 110 Heste: 6 Emner: 104 Svar: 1.311
apr 2007
Jeg ville selv som ejer have dårlig samvittighed hvis jeg aflivede en fuldstændig rask hest..
Har selv fået aflivet hest i april, og det var ikke ligefrem billigt..
aug 2004
Er det prisen det skal komme an på, så kan man jo så køre sin hest til slagteren i stedet for - min gamle DV'er kom til slagteren fremfor aflivning, trodsalt lidt rarere at vide at nogle kunne blive mæt af ham fremfor at han blev brændt bare
Man kan jo være grov og sige, at hvis folk nu undlod at sælge alle de syge og skadede heste som der er på markedet, så var de sunde og raske nok også lidt nemmere at sælge.
Selvfølgelig kan ejeren af hesten godt gå lidt ned i pris - men siger også bare at jeg forstår egentligt godt mange hesteejere vælger at aflive/slagte, fremfor at sælge til ingen penge, - selvfølgelig er penge ikke en garanti for et godt hjem!
- Selv den dummeste klaphat kan trække 20.000kr frem og "glemme" at fodre hesten, hvor en person som køber en hest til måske 2.000kr kan passe den helt fantastisk.
Siger også bare at i MANGE tilfælde, der laver folk et impulskøb hvis hesten er billig og at det tit ender galt.
At nogen så vælger at presse folk med den trussel er uden tvivl usmageligt.
Man jeg snakker overordnet - har ikke set annoncen emnet starter med, og derfor jeg snakker helt generelt min holdning til emnet.
- At jeg ikke kan ha' et problem med at folk afliver en hest pga. mangel på købere.
Selvom det da er ærgerligt hvis en ellers sund og rask hest skal gå til.
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 590
Jeg blir så bitter!!!!