{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Jeg blir så bitter!!!! {{forumTopicSubject}}

Undskyld mit brok indlæg Men må lige ud med det!
Jeg kigger annoncer, & falder over den her hest, ejer har sat den til 10tusinde, & skriver ordret af hun afliver hesten om en uge fordi hun ikke vil evt gi den væk, hun har ikke tiden & det os fair nok! men hun skriver os hun skal bruge de penge nu!
Men lige frem & aflive en hest der er sund & rask, fordi ejer skal bruge 10tusinde, hvad fanden sker der altså!
Hold kæft hvor burde nogen folk bare ikke have med levende væsner af gøre.. Det gør så ondt i mit hjerte, & se af et dyr skal aflives, fordi ejer måske ikke kan finde ud af & tænke...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg blir så bitter!!!!
  • #2   8. sep 2011 det var dog en mærkelig annonce for det koster jo omkring 7.000,- at aflive hesten..Så flere penge for hun jo ikke af den grund smiley

• #3   8. sep 2011 Puha, det er ikke rart smiley Folk skulle selv aflives, vis de har muligheden for at give den væk, men vælger at aflive den. Jeg kan dog godt forstå det, vis den har skulle bortgives i 1 år, og har en heeeel masse skavanker, men ligefrem at aflive den er da tosset i denne situation... Desværre ses det ofte at folk presser folk på den måde.

• #4   8. sep 2011 Team Solvang: Det koster da ikke 7000 at aflive en hest ? Man kan vidst godt få dem aflivet for 800 kr eller lign.

• #5   8. sep 2011 Det koster ikke 7000,- at få en hest aflivet?

• #6   8. sep 2011 mon ikke det var en tastning fejl. men det heller ikke "billigt" for de skal hentes af Darka og de koster..

• #7   8. sep 2011 Ej det lyder da ikke ligefrem som om hun er særlig klog så. Det er da 100 gange nemmere og billigere at give den væk så. Så sparer hun da det det koster at aflive den.

• #8   8. sep 2011 Måske lokker hun folk, så de vil købe hendes hest.
    Og syns det er meget synd for hesten, hvis det hun skriver passer

• #9   8. sep 2011 hun håber på medlidenheds køb det kan være den slet ikke skal aflives, men det kan være at få folk til at tænke på at hesten skal "redes"

• #11   8. sep 2011 Syntes da det er bedre den bliver aflivet end den ender som kastebold fordi ejer bare skal af med..

• #12   8. sep 2011 Tja, i princippet - hvorfor er det synd? Det er da bedre end at give hesten væk til en uvis skæbne, bare fordi der er nogen som vil score en billig hest?!

Og sikke noget pjat, det koster da ikke 7.000kr at få en hest aflivet!?!?

Og ja, det kan meget vel være nogen synes jeg er kold og kynisk nu, men jeg kan da bedre se fornuften i at sige fint - min hest skal ikke være kastebold så den bliver aflivet, færdig?

• #13   8. sep 2011 Hvorfor blive bitter?
    Så må hun jo aflive den...

Ingen penge til hende og hesten er væk fra hende..
    Hun gider den jo tydeligvis ikke, hvis hun kun giver den en uge..
    Kan jo selvfølgelig tage fejl, men det virker bare sådan..

• #14   8. sep 2011 Men hvis tingene er som Line siger, hvorfor skriver hun så at den bliver aflivet osv i sin annonce?

Jeg tror det er for at presse folk. Hvis det var pga den ikke skulle være kastebold og de andre ting folk nævner, så skriver man da slet ikke i annoncen at den aflives hvis den ikke bliver solgt smiley

• #15   8. sep 2011 hmm det koster 1100 at få en hest aflivet og så kommer der ca 800 til daka ,men vis hun nu sende den til slagt fik hun da ledt penge ud at det alt eften hestens vægt. men tror hun ikke det neder sådan hun er da bare dum og prøver at få nogen til at hoppe i med det

• #16   9. sep 2011 jeg har aldrig givet de priser for at få aflivet.....det kostede mig 300kr sidst, og ja så 500kr for at daka hentede den

om folk vælger at aflives deres dyr er helt og holdent deres egen sag og er ikke noget jeg hverken kan eller vil blande mig i....

• #17   9. sep 2011 og hvad så hvis hun vælger at aflive?

det gør ikke iondt på hesten at være død
    det er ikke synd for hesten at være død

derimod er det synd for hesten hvis den

kommer ud til en ny ejer der ikke formår at passe den korrekt, enten pga uvidenhed manglende økonomi eller ond vilje

nææææh jeg ville nok også vælge at aflive hvis en køber ikke kunne komme op med et symbolsl beløb...

• #19   9. sep 2011 Undre mig meget, hvis man mangler penge hvorfor så aflive det koster jo, hvorfor ikke bare sætte hesten ned i pris så den er nemmere at komme af med.. Det giver jo overhovedet ingen mening..

• #20   9. sep 2011 Sidsel .: Billige heste tiltrækker useriøse heste-ejere, der fristes til impulskøb, og hesten har dermed øget risiko for at ende som kastebold.

Jeg ville også til en hver tid hellere aflive min hest, end at forære den væk for et sølle beløb... hvis folk ikke kan betale den pris, har de heller ikke rigtig lyst til hesten.
    10.000,- kan man sgu altid skrabe sammen, over nogle få måneder, og hvis ikke man kan det, har man jo heller ikke råd til at have hesten i det daglige.

Helt sikkert jeg hellere ville aflive og ingen penge få, end at jeg ville sælge hesten for en slik og risikiere at den fik en uvis fremtid.

• #21   9. sep 2011 700kr for at få aflivet et marsvin? Sorry men dét er dælme også overpris.
    - Det vildeste jeg har givet er 450kr for det, normalt giver jeg nu 250kr.

Og hvorfor ikke sætte den ned? Fordi det tiltrækker i 9 ud af 10 tilfælde de forkerte.
    - Jeg ville også hellere være kold og kynisk og aflive end sælge så billigt at skæbnen blir uvis for hesten.

Uanset hvor meget man tror man kan stole på folk, og laver kontrakter m.v. så holder den ikke nødvendigvis i længden jo.

At nogen så bruger det til at presse folk til at købe kan vi godt blive enige om er usmageligt, er slet ikke dét.

Men at man skal forære en hest væk til "hvem som helst" fordi den så er "nemmere at komme af med" - nej, det ville jeg godt nok ikke vælge! smiley

Jeg har selv haft købt en hest engang, som en pige solgte billigt til sin veninde - hesten skulle faktisk ha' været slagtet da han var forholdsvis slidt og ikke kunne mere, men veninden lovede han skulle gå som hyggeonkel hos hendes føl resten af hans dage og ikke lave noget.
    - Han blev solgt for en symbolsk pris, ingen kontrakt lavet, de var jo veninder.

En måned senere er hesten til salg, jeg kigger på den, får oplyst han har spat - intet andet.
    - Får den hjem, og finder så ud af at han har støvallergi/astma, slidgigt og så selvf. hans spat. Foruden det at hesten var tynd, snottet og pelsen kedelig og tør, og hovene trængte meget til en kærlig hånd.

Jeg gav mindst 3x det hun selv havde givet, så fed fidus.

Den tidligere ejer kunne så via nettet se at hendes hest var solgt, og blev noget forundret.

En hest skal ikke være et impulskøb fordi den er billig, det skal være bare lidt velovervejet - et er jo indkøb, noget andet er det hesten koster hver måned.

Og undskyld, men med det marked som der er pt. synes jeg helt ærligt kun det vil være fornuftigt hvis nogen begyndte at aflive/slagte deres skadede og syge heste som sælges for formuer til foldbums.
    - Ja nu er jeg kold og kynisk! Men hold dog op med at sende sorteper videre! Ta' ansvaret for det dyr I har anskaffet Jer?

En hest lider ikke af at være død, hvis den bliver aflivet/slagtet på human vis.

Jeg ved godt jeg lyder enormt kold og kynisk, men det er egentligt primært fordi jeg i bund og grund har ondt af de heste som ender som kastebolde på den måde, i stedet for at folk selv tager ansvaret for dem.

• #22   9. sep 2011 rollo .: Hørt hørt!!

• #23   9. sep 2011 Anna F. jka det er rigtigt, men der findes altså også gode mennesker man skal ikke altid se det fra den negative side. Man kunne også forære hesten til nyt hesteliv, de finder altid et godt og passende liv til hesten. Syntes det er synd at aflive en rask hest..

• #24   9. sep 2011 Til jer som mener at det kun koster 3-500 kr at få aflivet en hest, hvordan kan det overhovedet lade sig gøre. Jeg giver jo nærmest 300 bare i kørsel ( overdrivelse fremmer) og så kommer der det fine ord: Konsultation, som oss er på omkring 300. Så kommer selve bedøvelsen og aflivningssprøjten. Og derefter skal Daka have mindst 550 for afhentningen. Så jo, det løber da hurtigt op!

• #25   9. sep 2011 Jeg ved ikke hvor i har fra at hesten er syg, trådtager skriver at hesten at hesten er sund og rask, så sælg den for et lille beløb til en god familie.
    Jeg ville selv som ejer have dårlig samvittighed hvis jeg aflivede en fuldstændig rask hest..
    Har selv fået aflivet hest i april, og det var ikke ligefrem billigt..

• #26   9. sep 2011 Mht. pris, så er det jo sikkert forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge hvad prisen er - men 7.000kr for en aflivning nægter jeg simpelthen at tro på medmindre det har været en vildt speciel situation.

Er det prisen det skal komme an på, så kan man jo så køre sin hest til slagteren i stedet for - min gamle DV'er kom til slagteren fremfor aflivning, trodsalt lidt rarere at vide at nogle kunne blive mæt af ham fremfor at han blev brændt bare smiley

Man kan jo være grov og sige, at hvis folk nu undlod at sælge alle de syge og skadede heste som der er på markedet, så var de sunde og raske nok også lidt nemmere at sælge.

Selvfølgelig kan ejeren af hesten godt gå lidt ned i pris - men siger også bare at jeg forstår egentligt godt mange hesteejere vælger at aflive/slagte, fremfor at sælge til ingen penge, - selvfølgelig er penge ikke en garanti for et godt hjem!
    - Selv den dummeste klaphat kan trække 20.000kr frem og "glemme" at fodre hesten, hvor en person som køber en hest til måske 2.000kr kan passe den helt fantastisk.

Siger også bare at i MANGE tilfælde, der laver folk et impulskøb hvis hesten er billig og at det tit ender galt.

At nogen så vælger at presse folk med den trussel er uden tvivl usmageligt.

Man jeg snakker overordnet - har ikke set annoncen emnet starter med, og derfor jeg snakker helt generelt min holdning til emnet.
    - At jeg ikke kan ha' et problem med at folk afliver en hest pga. mangel på købere.

Selvom det da er ærgerligt hvis en ellers sund og rask hest skal gå til.

• #27   3. okt 2011 syntes også det er okay så at give den fred,hesten mærker jo intet,

Kommentér på:
Jeg blir så bitter!!!!

Annonce