{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Føl {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogle spørgsmål smiley

Hvor gammel skal et føl være for at blive taget fra moren til et nyt hjem?

Kan man godt have den gående ude hele året i løsdrift, med kun en "Læ boks" når det ikke er en islænder, fjordhest eller de hesteracer der danner meget vinterpels, selvfølgelig med et varmt vinterdækken på, men ville den kunne klare det?

Ville det være okay, at lukke den sammen med en ældre islænder vallak, uden at den har nogle at lege med, selvfølgelig vil jeg være der hver dag ??

Håber i vil svare på mine spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl
  • #1   14. sep 2011 Vil mene at 5-6 måneders alderen er normalt.
    Og ja, det vil jeg godt sige den kan. smiley det vil nok faktisk kun være godt til følle.:) men drop dæknet hvis du ikke vil ha en kuldskær hest.:) men tag æige en føling på det, når det bliver rigtigt koldt. smiley vil nunok mene at den har bedst af enten en større flok eller en legekammerat. smiley men det kan da være den kan peppe ham den gamle lidt op. smiley held og lykke med det. smiley

• #2   14. sep 2011 Hej.

Ja de kan tages fra når de er 6 måneder.
    Vil ikke mene et læskur på marken er nok, en løsdrift hvór de kan gå ind og altid finde læ er noget andet og et tørt sted at ligge, så ja..
    Men nej for gud skyld ingen dækner til føl og plage, men dette burde hellert ikke være nødvendigt hvis bare de har en ordenlig stald eller løsdrift og gå ind i.

Alt efter om det er et hoppeføl eller hingsteføl så ja og nej. Et hoppeføl behøver ikke på samme måde som en drengerøv gør. Hingste eller vallak føl og plage har brug for at lege, og medmindre din vallak er en frisk herre der nyder og lege grimeleg og tonse rundt, ville det bedste helt klart være at finde en legekammerat.

MVH Tiana

• #3   14. sep 2011 6 mdr. gammel ca.

Ja føller kan godt overleve i løsdrift - hele året rundt. Forudsat at løsdriften lever op til lovkravet om at alle heste skal kunne hvile på et tørt strøet lej + tilstrækkelig afvandning.
    Vi har varmblodsføl i løsdrift smiley
    Pt. har vi et lille flaskeføl i løsdrift også - hun harjo så bare ingen immunforsvar fordi hun måtte undvære mor.
    Så lige meget om hun havde stået i boks el. løsdrift er der beordret dækken fra dyrlægen.
    Havde følle sin mor var der ALDRIG kommet dækken på.

Syntes de skal opleve flokmentalitet - så de lærer dette fra starten.
    Ved os er der en 5 årig og en 8 årig som er som 2 legebørn, det nyder følle godt af smiley

• #4   14. sep 2011 okay tusinde tak :D! vi har en boks og ikke et skur, hvor de kan gå ind og ligge sig, og der er vindtæt smiley

• #5   14. sep 2011 Mine føl går i løsdrift med en "læboks" som du kalder det. De fejler noget, og er bestemt ikke pakket ind i noget som helst.

Kommentér på:
Føl

Annonce