{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Behandling - Mug {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har desværre fået mug, og specielt hendes ene forben er slemt, så pt. skridter vi kun, eller sprækker det op. I dag vaskede jeg det med sæbespåner, og tog en smugle honning på, da jeg fik afvide at dette kunne hjælpe. Er der andre forslag?
Jeg ved godt at jeg kan få noget medicin/pencilin af dyrlægen, men ville selv give et forsøg først.

<b> Mvh Louise. Kig meget gerne forbi og stem her: (link fjernet) </b>

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behandling - Mug
  • #1   18. sep 2011 jeg bruger Atamon, jeg kommer det på noget vat og så på muggen det har hjulpet hos min

• #2   18. sep 2011 Det har jeg prøvet sidste år, men det virkede ikke rigtig smiley

• #3   18. sep 2011 Vi Bruger zink salve . Det er meget efektivt og tilmed billigt

• #4   18. sep 2011 Hvor kan man købe zink salve?

• #5   18. sep 2011 matas og apoteket

• #6   18. sep 2011 Puha, der er MANGE kure mod muk, og det er så individuelt hvad der virker.

Det jeg har fundet frem til der virker bedst på min Bas, er Stalosan salve smiley

Og jeg vil vove at påstå jeg har prøvet alle de mukkure der er, både i den gamle husråds genre, og fra dyrlægen af ;o)

Prøv dig frem, det vigtigste er at mukken skal holdes TØR!

Muk er en jordbakterie, så det er en god ide hvis hesten plejer at gå på en bestemt fold, at så flytte den væk herfra.

desuden er det lettere at få bugt med, hvis hesten står på en mere tør bund i boksen end halm, f.eks. spåner.

Husk altid at tør hestens ben efter fold/vaskning, og brug ikke det samme håndklæde til alle ben, men skift det ud for hver gang smiley

Få bugt med mukken NU, det er umuligt at komme af med ellers, og kan blive kronisk.

• Jeanette J
    Jeanette J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #7   18. sep 2011 Virkon S som du kan købe på apoteket virker rigtig godt! smiley

• #8   18. sep 2011 Vi har flyttet hestene på ny, og ikke mudret fold idag. Hun står på træpiller i boksen..

• #9   18. sep 2011 Jeg har bøvlet MEGET med det..
    Den løsning jeg fandt frem til var at smøre stedet ind i kopat salve, og pakke stedet ind i mad folie plus en bandage bagefter..
    Lade hesten stå med dette hele natten, og ta det af inden den bliver lukket ud på fold..
    Hele dagen skal det bare ha så meget luft som muligt.. Ca hver anden dag vasker du det...
    Det var den måde jeg kom af med mit problem, var ellers igang med at købe mig fattig i de verse cremer osv fra dyrelægen, men INTET hjalp, da det var så slemt plus at hesten var blevet stok halt af det...

Håber at min metode evt kan hjælpe dig af med problemet, og kender flere hvor metoden her hjulpet...

• #10   18. sep 2011 jeg vil sige du skal ha noget medicin/pencilin af dyrelægen, ellers hjælper det ikke noget og vaske det.
    Vask det i atamon lad det tøre og kom kopassesalve på.

Det hjælper.. smiley

Held & lykke.

• #11   18. sep 2011 Muk kan skyldes rigtig mange ting, også derfor der findes så mange forskellige gode råd, som desværre ikke virker på alle heste, så du må prøve dig frem. Mit bedste råd er Think Mud som gives i foderet, du kan læse mere om det ved at google det.

• #12   18. sep 2011 Vil også anbefale Think Mud ... det virker smiley

• #13   18. sep 2011 Jep .. Think Mud .. Kan skrive under på at det virker :o) .. Akasia var hårdt ramt på hendes bagben og det forsvandt efter hun fik Think Mud.. Du slipper for at skulle vaske og tørre.. :o)

• #14   19. sep 2011 Jeg bruger Staldren Muksalve. Det er super! Da jeg fik min nye hest var hun kraftigt halt på højre bagben. Vi vidste godt hun havde muk på de 2 af benene, men ved nærmere undersøgelse viste det sig at hun havde det helt op til knæ og haser på alle 4 ben! Nu er der kun ganske lidt tilbage på siden af koderne på alle 4.

• #15   19. sep 2011 Holder ben/koder tørre og fri for skidt.
    Smørrer med Blue Hors sårsalve (det blå) to gange dagligt

Hvis det er slemt, så vasker jeg det evt. med sæbespåner inden, tørrer koderne HELT tørre, inden jeg smører sårsalven på.

Og husk at du ikke skal pille skorperne af, da det kan blive meget værre af det. smiley

• #16   19. sep 2011 sink salve smiley
    det er nemt og billigt, man slipper for at vaske og tørre osv.
    det skal bare gnides godt ind i såret, så kan man lidt efter lidt fjerne sårskårperne, når de bliver lidt opløst af cremen, og der går som regel ikke mere end et par dage, så er alt muggen væk.

sinksalve kan købes i almindelige dagligvarer butikker under babyartikler smiley

• #17   19. sep 2011 virkon s det var det eneste der hjalp min hest, et virkon s brev i en spand med vand og når du så trækker din hest ind fra fold skyld dens ben med alm vand derefter put det virkone s på med en svamp og så er du færdig du skal ikke engang tørre dens ben eller noget bagefter, det er det jeg synes er bedst at bruge:)
    det er lyserød når du blander det med vand i en spand, og det kan holde ca en uge du kan se når farven er ved at tage af det du har blandet, så er det på tide at blande nyt:)

• #18   19. sep 2011 Virkon S er ekstremt giftigt og kan give voldsomme allergiske reaktioner, så være meget forsigtig med det.

• #19   22. sep 2011 Jeg satte vitaminerne lidt op i et par uger. Pillede ikke i det eller noget for at der ikke skulle komme flere bakterier. Der hvor jeg får hjælp til foder fik jeg afvide det ofte er mangel på zink . Der var lige efter jeg havde fået line sidste sommer ved at hun ikke fik vitaminer mens hun var på græs, og ja det hjælp med flere vitaminer i 4 uger. Prøvede en masse først men det gik først væk med ingen pilleri og flere vitaminer

• #20   4. okt 2011 atamon er til mug og ikke muk...!!!

atamon bruges i husholdning til at fjerne mug fra diverse ting, eller for at forebygge at det kommer, det har intet med muk at gøre.

muk er en bakterie, der findes i jorden, der kan trænge ind hvis din hest er tør i koden, altså har tør og sprukken hud.

du skal bruge noget der kan disinficere det, vask det grundigt, og tør bagefter. det må ikke være noget der lukker det inde, som foreksempel vaseline ville gøre..

Kommentér på:
Behandling - Mug

Annonce