{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Undervise {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er
Jeg kan godt lide at lære fra mig og nusse/have omgang med heste og mindre børn. Derfor tænkte jeg at det måske kunne være meget sjovt at komme ud og prøve at "undervise" små børn.
Jeg er 16 år og har egen hest. Jeg mener selv at jeg har erfaring og viden nok til at hjælpe/undervise mindre børn. Men mit spørgsmål er så: Vil man overhovedet have en ung pige til at "undervise" eller hjælpe sit barn? Eller vil man heller selv gøre det eller have en der er ældre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervise
  • #1   27. sep 2011 personligt ville jeg ik lade en 16årig undervise, men være med som hjælper er ok

• #2   27. sep 2011 Det er meget forskelligt. Det kommer an på hvordan man er og hvordan ens erfaring er, samt dem man skal undervise og deres forældre. Der hvor problemet kan opstå er, når det kommer til ansvar, en 16-årig kan ikke stilles til ansvar på samme måde som en der er myndig. Når dette så er sagt underviste jeg selv som 16 årig;)

• #3   27. sep 2011 Jeg har undervist siden jeg var 15 smiley
    Primært 10 - 14 årige piger i spring, og det har de været meget tilfredse med.
    Også 6 - 10 årige piger i de mest grundlæggende ting, og omgang med hesten..

Jeg tror bare det er med at prøve.
    Jeg har haft held med det.
    Tager 50 kr pr gang - det er 30 minutters dressur eller 15 minutters spring (selvfølgelig kan man ikke sætte præcist tid på det) smiley

• #4   27. sep 2011 en på 16 kan godt undervise men husk det er ikke nemt at undervise mindre børn.
    Som underviser mener jeg at en hvis erfaring skal der til
    LA dressur og vide det basale om spring.
    Kunne mønstre en hest.
    Kende til forskellige balance øvelser/lege
    Være rolig i enhver situation, hvad der kan være MEGET svær med børn og heste sammen
    Skal kunne snakke med forældre, hvad der kan være svært for et "barn" (ikke ondt ment)
    En på 16 kan sagtens være dygtiger end en på 20, det svære er ikke at fortælle at sådan og sådan gør du for at hesten gør det og det, Nej det svære er omgang med heste og børn sammen og at holde deres koncentration og glæde ved at ride og jordarbejde

• #5   27. sep 2011 Kort og kontant: Nej!

Når man underviser indenfor hesteverdenen er der en risiko for at rytteren falder af og kommer til skade. Jeg mener som minimum, at man bør forlange en person over 18 år med kørekort, som er i stand til at tilkalde ambulance/køre på skadestuen og tage ansvaret for rytteren.

Dertil mener jeg så heller ikke man som 16-årig (eller derunder) har den nødvendige erfaring/viden i forhold til hvordan et menneske indlærer til at understøtte ens undervisning.

Desværre ser vi rigtigt mange velmenende eksempler på piger der står og underviser i en ung alder og deraf en hel flok ryttere som indlærer diverse uvaner som er mere eller mindre hårde ved hestene fordi "underviseren" ikke har øje for hvad hest og rytter gør.

• #6   27. sep 2011 Christine - jeg kan sagtens følge dig, men det er meget svært at dømme.
    Der var altid voksne til stede, da jeg underviste da jeg kun var 16 - 17. Nu er jeg 18 - kørekortet i pungen og ansvarlighed bliver sat meget højt.

Jeg er i teorien fuldstændig enig med dig, men nogen gange er alting ikke sort/hvidt smiley

• #7   27. sep 2011 Sabine: Nej verden er ikke sort/hvid, men at undervise kræver stadig en basal viden om pædagogik - om HVORDAN viden/færdigheder indlæres og HVILKE midler er virksomme... For ikke at nævne det faktum, at der findes forskellige læringsstile og derfor forskellige behov for indlæring.

Eksempelvis er jeg selv "SE-barn", hvilket betyder jeg ikke lærer lige så hurtigt af at gøre tingene selv, som af at se dem udført - derfor er en stor del af min træning ved nuværende træner i lige så høj grad at overvære andres undervisning, som selv at få undervisning og sammenligne hvad jeg har set ved andre med den følelse jeg får når jeg sidder på hesten. Det har min underviser forståelse for både i kraft af sin uddannelse til eksamineret træner men så sandeligt også hans uddannelse til folkeskolelærer ved siden af...

På samme måde er der ryttere der lærer af forklaringer, at gøre tingene og med vægt på følesansen. Min underviser er ekstremt god til at kombinere alle 4 arbejdsmetoder, så den enkelte rytter får en dybere forståelse af sin ridning.

Jeg mener stadig ikke en 16-årig (ud fra et pædagogisk-psykologisk synspunkt omkring udvikling) er i stand til at læse rytterens behov på samme måde, som en person UDDANNET til at undervise.

• #8   27. sep 2011 Christine & Lillehesten Faith
    jeg er helt enig men desværre er det ikke "nok" at være over 18
    Det ene sted jeg underviste havde vi også en enkelt underviser på 16½ og hun kunne virkelig undervise og fange de mindre.
    Vi havde dog også den regel at der SKULLE være en person med kørekort til stede under AL undervisning. Det duer jo heller ikke at underviser pludselig skal køre fra de andre

• #9   27. sep 2011 Ved små børn er det bare vigtigt at man kan lære dem at blive trygge ved hestene og de helt basale ting ved at lære at ride.
    Jeg synes at alderen kan være lige meget bare man er god til at lære fra sig når det er mindre børn.

• #10   27. sep 2011 Jeg underviste som 17 årig et hold begyndere i alderen 5-10 år på en rideklub.. jeg underviste sammen med en på 16, og vi havde ansvaret for holdet. Der var altid voksne til stede i øvrigt.

Synes godt at du kan undervise små børn - på den rideklub jeg var på, var det udelukkende frivillige unge mennesker der underviste børneholdende..

Kommentér på:
Undervise

Annonce