{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring melanomer på skimler. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål omkring det med melanomer på skimlede heste, hvis der er nogen der kender til det herinde.

Min vidunderlige gamle pige Jackie på 21, har haft disse melanomer omkring rumpehullet siden hun var 13 år. Dengang, da jeg opdagede dem første gang, da havde man endnu ikke fundet ud af at behandle sådan noget, så der var intet at gøre ved det. Nu har man så fundet ud af det, men det har også bevist sig nyttesløst at gøre noget for en hest på den alder hun har. smiley ØV!!!

Her i dag, da jeg var oppe og strigle hende igennem og nusse om hende som jeg plejer, kiggede jeg på hendes rumpe for at finde ud af hvordan det stod til med dem. Jeg må ærligt tilstå, jeg blev noget trist til mode, for de er vokset det seneste halve års tid. Hun har en masse omkring sit rumpehul, og to nede på maven der hvor gjorden normalt sidder. Dem i gjordlejet kigger jeg normalt aldrig rigtigt så meget på, for jeg rider alligevel aldrig med sadel på hende når jeg rider hende, fordi det gør ondt på hende at have gjord på. På grund af de to melanomer der sidder i gjordlejet.

Jeg frygter ærligt talt, at hun en eller anden dag begynder at få problemer med at presse sin afføring ud, på grund af de melanomer sidder så djævle dumt som de gør. Pt. Er der faktisk godt og vel 2 - 3 centimeter fra selveste rumpehullet og ud til hvor hendes afføring kan komme ud. Jeg vil have en dyrlæge ud og stikke en lap op i hende, for at finde ud af om hun har nogen inde i endetarmen også. HÅBER OG BEDER TIL hun IKKE har!!!

Mine spørgsmål lyder:
1. Er der noget reelt i den frygt jeg render rundt med, i om hun en eller anden dag ikke får problemer med at presse sin afføring ud? Er det noget der kan ske?

2. Hvis ja. Hvordan kan man se på hesten den har problemer med at presse afføringen ud af kroppen, UDEN det skal gå dertil hvor den får forstoppelse i endetarmen.

3. Jeg ved, at jeg en eller anden dag er nødt til at sige farvel til hende, skønt det bestemt ikke er noget jeg har lyst til på nogen som helst måde. Jeg er faktisk talt næsten totalt ligeglad med hvad det vil koste, men er der nogen der har et bud eller en erfaring med, hvad det koster at få en hest brændt og leveret tilbage i en urne, efter dens død? Jackie, er nemlig for mig meget speciel og dybt elsket. Hun er HELT speciel for mig!! Og koste hvad det vil, så vil jeg altså have hende begravet i mine forældres baghave i en urne!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring melanomer på skimler.
  • #1   8. okt 2011 Sagt meget direkte. Jackie gav mig min barndom! Uden hende, så tror jeg ikke jeg ville være den jeg er i dag.

Jeg blev som barn kraftigt mobbet i skolen og havde ikke nogen venner rigtigt, fordi jeg havde en talefejl i form af lesben og jeg kunne ikke udtale lyden af "J". Alle mine "J"ére blev til "L"ér når de kommer ud af min mund.
    Jeg var som barn, hende man ikke gad lege med, for jeg var UNDERLIG og snakkede mærkeligt. Det var noget der gik mig VOLDSOMT meget på, og prægede min personlighed enorm, til at have et vildt dårligt selvværd.

Jackie derimod, da jeg fik hende, der ændrede alt sig. Jeg fik en ven! Jeg fik hende! Og hun har været mig tro loyal altid! ALTID!!

Hun gav mig min barndom! Hun gav mit et selvværd! Så JA, hun er meget speciel for mig!!

• #2   8. okt 2011 du skal også tænke på hun kan også godt have melanomer lidt længere inde i endetarmen.. det har jeg set før

• #3   8. okt 2011 mange slagterier tager ikke imod skimler pga indvendige melanomer.
    Min den ene døde desværre pga af det.
    Hun havde det på tarmene og fik i løbet af de sidste 2 år 3 gange "skimmelkolik" som til sidst gik over i tarmslyng.
    Der er heldigvis sjældent det sker, men hold øje med kolik lignede ting

• #4   8. okt 2011 Det ved jeg Signus, og det er også det jeg har i baghovedet.

Lene. Jeg ved godt man ikke tager imod skimler på slagterier pga. melanomer. Årsagen bag det er, at den væske og det "kød" som er indeni melanomerne er ret så giftigt. Skimler bliver normalt aldrig brugt som føde overhovedet, på grund af sundhedsfaren i melanomerne.
    Men Jackie skal heller ikke slagtes, hun skal begraves i baghaven i en urne, når den dag en dag kommer!

• #5   8. okt 2011 har lige været inde og kigge - og en kremering koster 8000 for hest + den skal fragtes hen til stedet

• #6   8. okt 2011 Så rundt regnet 10 - 12.000 i det hele...

• #7   8. okt 2011 Ja du kan godt risikere at melanomerne vokser i en sådan grad, at de kommer til at "sidde i vejen" for afføring. Jeg ved ikke hvordan du kan se det, da det jo nok vil være en glidende overgang, men du vil nok begynde at se at hun anstrenger sig mere og mere når hun gøder.

Du kan evt. få din dyrlæge til lige at håndprøve hende næste gang han kommer for at vaccinere eller sådan noget. Så vil han hurtigt kunne mærke hvordan status er i hendes rectum, med hensyn til tumorer.

Kommentér på:
Spørgsmål omkring melanomer på skimler.

Annonce