{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Hjælp - meget overvægtig pony (stadigvæk) {{forumTopicSubject}}

Hjælp !
Jeg har et virkelig stort problem som jeg VIRKELIG er træt af.
Jeg rider min pony 5 gange om ugen i en time. Hun kommer på græsfold 3-4 timer 6 gange om ugen og så får hun meget lidt mad. (super plus)
Hun er SÅ tyk.
Ja, hun er ikke bare buttet, men tyk. Syntes det er virldt ireterende. Hvordan får jeg hede til at blive slank?
og i skal ikke komme og sige at jeg skal kræve mere af hende, da hun ikke kan holde til mere end en time, da hun er en ældre dame.

KH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - meget overvægtig pony (stadigvæk)
  • #1   9. okt 2011 Jeg ville vælge at skifte foder. Regner med at når du skriver Super Plus, at det så er det fra Tjørnehøj Mølle, og lige præcis Super Plus fodrer jeg min araberblandings unghest med.. Min to andre heste får light müsli og roepiller, da de begge to også har tendens til at blive meget tykke.

• #2   9. okt 2011 jeg ville nøjes med at give den roepiller, lucerne, vitaminer og hø smiley og selfølgelig ikke i overdrevede mængder

• #3   9. okt 2011 Nu er det jo kun små 14 dage siden du spurgte til råds sidste gang hvpr rigtig mange af os herinde gav dig råd om hvad din pony har brug for i en slankeproces og mest af alt TÅLMODIGHED. det har taget os 2 år at slanke vores pony på en fornuftig måde og få fedt omdannet til muskler så han nu vender rigtigt.

Din pony ser altså ikke ud til at være "fed" med fedtkamme på skuldre, ved manen, på numsen og ved haleroden. Derimod har den en kæmpe vom som nemt kan være af alt for meget græs og så har den ikke muskler de rigtige steder = den vender ikke rigtigt bygningsmæssigt.

Så ud over kosten som bør bestå af 0 græs nu hvor græsset stresser og danner rigtig meget fruktan. Godt grovfoder i afmålte mængder suppleret med godt frøgræs eller nådigst lidt halm og så vitaminer og mineraler - så skal de kigge på din ridning om din pony bruger sog rigtigt så den har mulighed for at sætte de rigtige muskler. Her har du brug for noget kvalificeret undervisning. din pony skal ned og frem med næsen til den kan bære sig selv så den får brugt de rigtige muskelgrupper. Lange ture og gerne med bakker er også godt. Masser af galoparbejde med overgange strammer godt op på mavemusklerne og trimmer vommen.

Held og lykke med projektet, men tålmodighed det tager lang tid at nå derhen smiley

• #4   9. okt 2011 jeg ville ikke følge Josefines opskrift, det er godt nok rigtig meget mad/kalorier til en overvægtig 2´er pony. Så hellere skære alt det krybbefoder væk og give mere grovfoder.

• #5   9. okt 2011 Enig med findus - stråfoder og vitaminer/mineraler.

• #6   9. okt 2011 jeg vil give det et par uger mere. vi andr taber heller ikke 50kg på 2uger. din pony ser bare ud til at have lidt ekstra vom, måske spiser hun meget halm i boksen.

jeg syntes du skal droppe alt foder med korn og nøjes med basis foder hvor din pony er dækket ind med vitaminer og mineraler og give hende hø eller lucerne ved siden af. stil hende desuden på fold mere end 6 timer, hun skal bare begrænses så hun ikke er på græs fold. kan dette ikke lade sig gøre så drop hendes hø.

hun vil tabe sig hurtigere og mere naturligt hvis hun kan røre sig på folden

• #7   9. okt 2011 Hvorfor så lidt foldtid og ikke hver dag?
    - Nå, men du kan evt. lade den stå på spåner i boksen, hvis den spiser meget halm? Halmen gør at de bliver godt pustet op. smiley

Kommentér på:
Hjælp - meget overvægtig pony (stadigvæk)

Annonce