709 visninger
|
Oprettet:
17. okt 2010 Følger: 38 Følgere: 32 Emner: 26 Svar: 53
Hjælp - meget overvægtig pony (stadigvæk) {{forumTopicSubject}}
Hjælp !
Jeg har et virkelig stort problem som jeg VIRKELIG er træt af.
Jeg rider min pony 5 gange om ugen i en time. Hun kommer på græsfold 3-4 timer 6 gange om ugen og så får hun meget lidt mad. (super plus)
Hun er SÅ tyk.
Ja, hun er ikke bare buttet, men tyk. Syntes det er virldt ireterende. Hvordan får jeg hede til at blive slank?
og i skal ikke komme og sige at jeg skal kræve mere af hende, da hun ikke kan holde til mere end en time, da hun er en ældre dame.
KH
feb 2011
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 79
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Din pony ser altså ikke ud til at være "fed" med fedtkamme på skuldre, ved manen, på numsen og ved haleroden. Derimod har den en kæmpe vom som nemt kan være af alt for meget græs og så har den ikke muskler de rigtige steder = den vender ikke rigtigt bygningsmæssigt.
Så ud over kosten som bør bestå af 0 græs nu hvor græsset stresser og danner rigtig meget fruktan. Godt grovfoder i afmålte mængder suppleret med godt frøgræs eller nådigst lidt halm og så vitaminer og mineraler - så skal de kigge på din ridning om din pony bruger sog rigtigt så den har mulighed for at sætte de rigtige muskler. Her har du brug for noget kvalificeret undervisning. din pony skal ned og frem med næsen til den kan bære sig selv så den får brugt de rigtige muskelgrupper. Lange ture og gerne med bakker er også godt. Masser af galoparbejde med overgange strammer godt op på mavemusklerne og trimmer vommen.
Held og lykke med projektet, men tålmodighed det tager lang tid at nå derhen
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 87 Svar: 556
jeg syntes du skal droppe alt foder med korn og nøjes med basis foder hvor din pony er dækket ind med vitaminer og mineraler og give hende hø eller lucerne ved siden af. stil hende desuden på fold mere end 6 timer, hun skal bare begrænses så hun ikke er på græs fold. kan dette ikke lade sig gøre så drop hendes hø.
hun vil tabe sig hurtigere og mere naturligt hvis hun kan røre sig på folden
jul 2010
Følger: 100 Følgere: 96 Emner: 124 Svar: 1.989
- Nå, men du kan evt. lade den stå på spåner i boksen, hvis den spiser meget halm? Halmen gør at de bliver godt pustet op.
Hjælp - meget overvægtig pony (stadigvæk)