{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Øv min sadel {{forumTopicSubject}}

Fik den her overlækre sadel i oktober sidste år, som skulle være den eneste, efter sadelmagerens mening, som kunne ligge på Filippa.

Jeg skulle ride med den nogle måneder for at den skulle passe sig selv lidt til, inden den skulle omstoppes. Og til sidst lagde den faktisk helt godt på hende. Den skulle bare stoppes lidt op i for.
I Feb. i år, blev den så sendt afsted. Og da jeg fik den en måned efter, lagde den værre end den gjorde før. Der var lige en overgang hvor den lagde okay, men så begyndte den ellers og glide frem igen!
I Juni blev den så sendt afsted igen. Fik den så igen for en uge siden. Og den så umiddelbart ud til at ligge rigtig godt. Lige indtil jeg begyndte at trave på hende (den har været halt) . Så begyndte sadlen ellers at glide frem endnu en gang. I dag fik jeg så undervisnig. Og prøv lige at spørg om ikke jeg jeg blev fuldstændig gal i skralden!! Da jeg kom op, lagde sadlen fuldstændig skæv. Hvilket den også har gjort de to andre gange jeg har været ude og ride i den her uge, men lagde først mærke til det idag.

Den ene pude (bagtil) ligger inde over rygsøjlen, og den anden hopper og rør hende stort set ikke. Stopningen er ikke ens og sadlen ligger pisse skæv. Også på en anden hest, så det er ikke Filippa den er gal med.

Er bare fuldstændig.. <i>Argh!</i> ..
Den sadelmager får ikke lov at røre den sadel igen.
Nu låner jeg en anden sadel et stykke tid indtil Filippa har smidt det sidste af sommervommen, og så får jeg en anden en til at lave den !
Tager selvfølgelig over at klage over den, for det vil jeg ikke betale 1000 kr for !!!

Den trykker hende virkelig på rygraden. Og der er da ingenting at sige til at hun var begyndt at hoppe når jeg rørte gjorden og ville spænde sadlen fast..

Hvad mener i ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv min sadel
  • #1   3. aug 2006 Han er måske alkoholiker.

• #2   3. aug 2006 sikke noget forpulet irriterene noget!

argh! lige til at få flip af sådan noget!

• #3   3. aug 2006 Anne Sofie :
    Ejj.. Tror jeg ikk smiley

Cæcilie K:
    De gange han har set sadlen, har hun faktisk set nogenlunde ens ud.
    At den glider frem kan måske være derfor, og det er også en ærlig sag. Men at den er så skæv, og han overhovedet ikke har enset det !?

Inden blev stoppet om, fik jeg sådan en chok da jeg lagde sadlen på hende. Først blev hun vild sur (hvilket ikk var noget nyt), men da jeg tog fat i gjorden og ville spænde den, krummede hun bare ryggen og lavede et krumspring i stalden. Er der så ikke noget der tyder på at det ikke er iorden?

• #4   3. aug 2006 °º•Julle elsker sin Lolle-Bolle•º *BIG styrer!* ! !
    Undskyld, men hvad pokker har Hot n' Cool at gøre med, hvordan sadlen ligger?

• #5   3. aug 2006 » FoxySuua - det muntre køkken « : Havde jo selv set at den ikek lagde ordentlig. Men ikke at den lagde så skæv som den gjorde. Først idag, da jeg blev så f*cking gal på sadlen over at jeg følte jeg sad skæv i den. Hvilket der var en meget god grund i, da jeg begyndte at udersøge sadlen for groft. Har aldrig hevet og slidt så meget i min sadel !!

Grunden til jeg ikke har set det før er nok at jeg kun kan se det ovenfra, altså jeg når kigger på hendes bagpart, når jeg sidder på hende. Er nemlig ikk høj nok til at kigge hende over bagparten smiley

Men alligevel. Burde en sadelmager ikke have set det ?? Især når den ligger så skæv.
    De hange hvor jeg har følt den har lagt skæv, er jeg jo bare kravlet ned og rygget sadlen på plads og kravlet op igen. Men den glider jo derover hele tiden.

• #6   3. aug 2006 Anne-Sofie T - rosinen i pølleenden ; D

undskyld går bare ud af debatten

• #7   3. aug 2006 Har fundet en anden sadelmager der skal lave den næste gang.

Nu låner jeg bare en anden sadel i et stykke tid, så Filippa kan komme tilbage i sin normale form, og få muskler efter at hun siden maj har været skiftevis har været halt og i genoptræning.

• #8   3. aug 2006 °º•Julle elsker sin Lolle-Bolle•º *BIG styrer!* ! !
    Jeg spørger bare, hvad det har med sadlen at gøre?? smiley

• #9   3. aug 2006 Og et par beridere? Hva skulle det gøre godt for??

• #10   3. aug 2006 Anne-Sofie T - rosinen i pølleenden ; D

det var bare det med at den trykkede hende over rygraden også tænkte jeg at hun måske var øm og kom med forslag til hvordan hun kunne gøre det godt igen

smiley

• #11   3. aug 2006 °º•Julle elsker sin Lolle-Bolle•º *BIG styrer!* !
    Ahhhhhhhhhh Det kunne du jo bare have sagt =D

• #12   3. aug 2006 ANNE-SOFIE T - ROSINEN I PØLSEENDEN ; D

HEHE det har jeg også nu , hehe ;D men slettede det jo igen ;/

• #13   3. aug 2006 Heeh.. Men ideen med det var nu god nok. Det kan jo være det hjælper ?!

Men tror nu det er bedre at invistere i en ny stopning.

• #14   3. aug 2006 Har min underviser til at hjælpe ?
    + min bedaste veninde. Er det ikk nok??

• #15   3. aug 2006 min pony er oz meet svær at finde sadle til da han er smal fortil og bred bagtil, nå så begyndte han jo at tabe sig - han har tabt sig 80 kg siden jeg fik ham - og så skiftede jeg ssalde tre gange og de havde jo så forskellig bomvidde den sidste jeg havde lå fint nok på ham uden rytter sagde en sadelmager, men den var gal da jeg kom op så jeg lagde en lammepad under (uægte lam!) og så her den 6/7-06 - min fødselsdag- fik jeg en dressursadle som min mor havde købt brugt og den kunne bare ikk ligge mere perfekt. der var jeg godt nok heldig! så, bare kig dig lidt om efetr en evt brugt og så måske prøve den på og en dag vil du finde denn rigtig, det skete i mit tilfælde problemet ere så bare nu at vi skal finde en spring der passrer! typisk!!!1

• #16   3. aug 2006 Jeg syntes virkelig det kan være svært at finde en ordentlig sadelmager i disse dage..

Der er totalt mange fupmagere som påstår de kan det hele og som uvidende hestejer går man jo ud fra de ved hvad de laver når man bateler dem for det..

Desværre er det langt fra tilfældet....

Alt for mange hesterygge bliver ødelagt fordi ryttere regner med at deres sadelmager ved hvad han snakker om...

Kommentér på:
Øv min sadel

Annonce