1.943 visninger
|
Oprettet:
3-delt trense bid VS. Gummi stangbid {{forumTopicSubject}}
Da Ohara er begyndt at lege helt vildt med sit bid (alm 3-delt) er jeg blevet rådet til at vælge et gummi stangbid. I mine ører lyder det jo helt forkert. At gå fra at så blidt til så skarpt. Har aldrig troet at et stangbid var skarpt, men efter lidt søgen på nettet viser det sig åbenbart at det ikke er så galt endda.
Men hvad er jeres holdning til det?
Skal jeg prøve en gummistangbid? Jeg er en rytter som ikke drager brug af hårde hjælpemidler, men er da villig til at prøve, hvis det skulle kunne hjælpe på problemet
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
http://www.heste-nettet.dk/forum/3/393517/393517/
Igen; hvis der ikke er stænger på som et blankt kandar, 3 rings eller hackamore, så har det ikke stangeffekten.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Jo, en stang ligge stille, men man skal virkelig ændre på sin ridevaner. Desuden er gummistænger utroligt tykke og det er ikke sikkert at de passer i din hests mund.
Om der findes nogle tynde, skal jeg ikke kunne sige.
- Måske et nova bid ville være en ide, det er vidst ikke så hårdt igen og lidt tyndere
aug 2009
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.105
Årh ja, selvfølgelig
okt 2011
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 3 Svar: 30
Hvilket bid hesten går bedst på, varriere selvfølgelig meget fra hest til hest. Jeg har redet nogle heste med en tre-delt KK-ultra bid, hvor at der er en rund dims i mindten den kan lege med. De heste jeg red på dette bid gik roligt på biddet.
Jeg har også gode erfaringer med to-rings bid (det hvor den ene ring sider op til kindstykket, og den anden til tøjlen).
Men at den går og gumler på biddet, kan måske også tyde på uro i rytterens hånd. Prøv når du vil have den til at lægge sig til biddet, at holde et konstant pres, så det hesten lægger sig ud til er konstant, altså ikke forsvinder og kommer igen hele tiden (:
Held og lykke med det! (:
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500310&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
3-delt trense bid VS. Gummi stangbid