{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Jeg bliver så gal.... {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg så lige faldet over endnu en af de annoncer hvor man truer folk på deres samvittighed:" Hvis ikke hesten bliver solgt inden den og den dato bliver den aflivet".......AAARRRGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!
Er der kun mig der ser rødt når denne type annoncer dukker op???

Jeg mener de skulle forbydes herinde fuldstændig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg bliver så gal....
  • #2   18. okt 2011 Nej, det er ikke kun dig.
    Det er ren afpresning og handler desværre mere om penge, end om at tage ansvar for det dyr, man selv har anskaffet sig.

• #4   18. okt 2011 Uanset bliver jeg ked af at læse at der er så mange. Om det er et slagstrick eller ej, så bløder mit lille hestehjerte over at økonomien er så dårligt at der er nogen som måske bliver nødt til at aflive deres heste.. Det er jo ganske frygteligt, hvis det reelt er sådan..

• #6   18. okt 2011 Det er det vel som regel. Dem jeg har set har det i hvert fald været fordi at man ikke havde råd/plads(plads kan man altid finde=man ikke har råd til at finde et andet sted)..
    Hvad har du ellers set?

• #7   18. okt 2011 Det er fandme en latterlig måde at lægge ansvaret fra sig på! Der vil ALTID være nogen som vil tage sådan en hest, så kan man sgu da sende den i komission eller i hvert fald forære den væk til en hestehandler! Det er plat at man vil lade liv gå til spilde bare fordi man ikke lige kan overskue hvad man lige skal gøre!

• #8   18. okt 2011 uanset om det er pga økonomi eller andet så er det grotesk at prikke til folks samvittighed på den måde. Hesten ender som regel som kastebold eller et sted hvor den måske bliver vanrøgtet. hvis man af den ene eller anden årsag ikke har mulighed for at beholde hesten, så afliv dog det stakkels dyr med mindre man har tid til at finde et godt hjem til den.

• #9   18. okt 2011 der er jo netop også alternativer som en anden nævner feks "hestens håb" og lignende.

• #11   18. okt 2011 ja okay.. Det kan jeg god se.. Men hvor er dine heste heldige at de har dig!

• #12   18. okt 2011 Tilbage i 2002 købte vi en hest for 6000 kr. Den havde været til salg længe, men der var ingen interesserede, da den havde et ret specielt temperament og egnede sig bedst til skovturs- og hyggehest. Familien vi købte den af havde et par andre heste, men den her kunne de ikke længere magte. Kvinden var gravid og de havde fået at vide at barnet var handicappet og der var risiko for en lettere hjerneskade, så derfor måtte de gøre klar til at tage i mod et barn, der krævede en del mere tid, tålmodighed, ressourcer osv. end et "normalt" barn ville. Derfor valgte de at skille sig af med den hest, der var sværest at håndtere og det var så denne hoppe, som vi bød 6000 kr på. Det var enten det eller også ville de slagte den, for de ville ikke have den skulle hen til nogle tilfældige eller måske ende som kastebold. Vi kendte familien i forvejen og deres betingelse for at vi købte hesten var, at vi skrev under på ikke at sælge den videre, da hesten har det bedst med faste og trygge rammer.
    Idag var vi stadig damen der nu er 23-24 år. Jeg kan godt forstå folk opfatter sådanne ting som "afpresning", men lige i den her situation må jeg indrømme, at jeg godt kunne forstå familien. De stod med en fødsel for døren, der ville ændre alt i deres liv + hesten var lidt vanskelig og havde brug for ét trygt hjem. Så kan jeg godt forstå, at de hellere ville lade den aflive end at sende den hen til nogle tilfældige, når de nu ikke selv vil have tiden, kræfter eller ressourcerne til den fremover.

• #13   18. okt 2011 Jeg kan slet ikke med sådanne mennesker - og annoncer! Man bruger lige pæreren inden man anskaffer sig en hest! Det gælder alle dyr i mine øjne.. Det er OS der har valgt DEM - IKKE omvendt! Min mening.. Har før kontaktet den slags annoncer, fordi mit dyre hjerte ikke kan klare den slags! Og det har flere gange resulteret i at de vil have flere penge for hesten pga. det ene og det andet - hesten har fået smed, foder og hvad den rundt regnet har kostet sælger osv. , og pludselig var det jo ikke pga. hesten var umulig at komme af med, men bare sælger der har manglet penge nu og her. Føj! Syntes bare desværre man ser mange af de annoncer, og håber snart folk kigger lidt på sig selv og sin samvittighed! Puhaa siger jeg bare.

• #14   18. okt 2011 Nej det er det ikke ! Det gør jeg også ! Altså hvis man ikke kan sælge den så kender man sgu da vel nok en man kender som gerne ville have den gratis hvis man ikke kan sælge den !
    jeg kan bare ikke klare den slags det er rigtig syndt for dyrene også !
    Og hvis de nu skal aflive den p.g.a. så hvad **** raver det os ?

Kommentér på:
Jeg bliver så gal....

Annonce