{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med galle i bagbenene?
  • #1   18. okt 2011 har ingen betydning i 99% tilfælde

• #2   18. okt 2011 Det er vidst noget de fleste heste har/får i mere eller mindre grad når de bliver ældre. I hvert fald hvis de har været brugt.

Det har normalt ingen betydning, men self skal man være opmærksom på forandringer og på hvor nøjagtigt det sidder. Sidder det i/på senen, kan det tyde på en seneskedebetændelse, og det skal man self gøre noget ved

• #3   18. okt 2011 Det ser man hos mange heste - specielt, når de kommer lifdt op i årerne. Hvis hesten er redet, rengående og ikke har haft problemer med halted og i ørigt kan gå igennem en bøjeprøve, ja så ville jeg ikke være bekymret.

• #4   18. okt 2011 Min springpony har haft det altid - han er idag 22 og har aldrig haft gener af nogen art med det - overhoved! Det er blot min erfaring. Det skal dog siges at jeg altid skyller ben efter ridning, men det er nu ikke pga gallen som sådan smiley

• #5   18. okt 2011 Det skal lige siges, at han også havde det dengang jeg købte ham, da han var 10 år smiley Så det er ikke noget der er kommet med årene.

• #6   18. okt 2011 Okay mange tak alle sammen! Men nu er det sådan at jeg har fået fortalt af en tidl. ejer at han ikke kan gå igennem en bøjprøve - burde man så lade være med at købe?

• #7   18. okt 2011 Line -han har næppe haft det altid -så mon ikke hans ben så anderledes ud da han var ung;o)

Kathrine -at den ikke kan gå gennem en bøjeprøve behøver ikke have noget som helst med gallen at gøre.
    Bøjeprøven ville jeg være mere bekymret for end gallen. At en ældre (hvor gammel er den?) ikke går 110% ren gennem en bøjeprøve ville ikke nødvendigvis få mig til at springe fra.
    Men var jeg stadig interesseret i køb (det må afhænge af HVOR skidt den gik gennem bøjeprøven) ville jeg få lavet røntgen, så man kan se hvad (hvis noget) der er galt.

• #8   18. okt 2011 Jo, galle kommer gennem årerne, da det skyldes nedsat omløb i kredsløbet. Man ser kun galle hos føl, plage og unhest, hvis der er akut sygdom, hvorimod det er meget typisk at se hos hest i 8-10 års alderen og op ad, specielt når de har stået i boks i mange timer.

Hvis der er tale om en hest med galle som ikke kan gå igennem en bøjeprøve, så ville jeg nok tøve en smule...

Hvad skal hesten bruges til og hvilket prisleje ligger den i? Det gar også betydning...

• #9   18. okt 2011 Han er 11 .. Rigtig dygtig dressur hest som kan op til m klasser men jeg ville også gerne kunne springe 1 gang om ugen.. det er i den lave prisklasse ..

• #10   19. okt 2011 Det tør jeg ikke sige, men han har i hvert fald haft det siden han var 6 år. Og er flittigt brugt spring- og dressurpony - og er det stadig. Men som sagt, har det aldrig været et problem for ham.
    Jeg synes du bør få foretaget en bøjeprøve, og så tage den derfra. Hvis han ikke går igennem er det selvfølgelig lidt et gamble, så er det op til dig at vurdere om det er en chance du tør tage. Jeg ville nok ikke turde, hvis han ikke går igennem..

• #11   19. okt 2011 Kathrine -så er det jo lidt et spørgsmål om man tør "tage chancen" når hesten ikke koster så meget, og den hidtil har været redet uden problemer.
    Som sagt ville jeg ikke være så bekymret for at den har galle. Men bøjeprøven kan jo både være helt skidt eller slet ikke betyde noget. Det afhænger jo helt af hvorfor den ikke er gået lige igennem.

Personligt ville jeg få lavet røntgen, inden jeg købte hesten

• #12   19. okt 2011 min unghest har fået det. Men han har osse spat i det bagben, han er rengående når de tosser rundt på folden, bliver redet osv, i mandags kunne han ikke gå igennem i bøjprøve på det bagben, men det andet.

Så jeg ville ikke være bekrymert

• #13   19. okt 2011 Min pony havde det, og vi ved ikke hvornår han fik det, men det blev opdaget ved et distance stævne og vi fik lov at ride vores 25 km, og han sprang M klasser og blev redet hver dag samt gik på fold i alt slags vejr smiley

Så det betød ikke noget for ham smiley

• #14   19. okt 2011 overvej det i forhold til prisen.
    Gå ind på resultatlisten, og se hvor aktiv en stævnehest den er. Hvis den er meget aktiv, ville jeg ikke have bekymring ved at købe den.

Mille havde galde i højre bagben da jeg fik hende som 6 årig, og hun har stadig her 13 år efter. Det har aldrig haftt nogen betydning.

• #15   19. okt 2011 Katrine:
    jeg syntes du skal tage ud og kigge og hvis han ikke har det på papir det med at hesten ikke kan gå igennem en bøjeprøve, så overvej (selvfølgelig kun hvis hesten er noget) og få lave en bøjeprøve på den smiley
    det med gallesten, har mion hest på 17 også, og jeg fik afvide af dyrelægen, at så længe der ikke var forandring på dem, og at de var lige store, skulle man ikke være bekymret smiley

• #16   19. okt 2011 Min Rosinante har haft det i de 10 år vi har haft hende og hun har aldrig været halt:)

• #17   19. okt 2011 MIn den gamle hoppe jeg havde har altid haft det om vinteren når hun stod meget på stald, derfor fik hun bandager på det hjalp på det, galden forsvandt når hun var på fold og når hun blev brugt, hun har aldrig været halt af det, men fik det hver vinter.
    Hun var ca. 7 år da det startede.

• #18   19. okt 2011 Min havde galle på str. med en knytnæve ved begge kodeled. Dyrlægen var ved at overveje ledbehandling.

Back on track og sko på alle 4 ben hjalp. Men hun er stadig møg-stiv, og kan få lidt ondt der - eller øm.

Men hvis det kun er lidt, ville jeg ikke være meget bekymret, så er det nok alm. overbelastning.

• #19   19. okt 2011 Gallen skulle side nede i koden på hver bagben og den har 4 sko på.. Jeg er ret forelsket i ham så hvis han ikke går igennem ved jeg bare at jeg ville blive lidt skuffet )-:
    Men tak for alle jeres informationer, det gav stof til eftertanke (-:

• #20   19. okt 2011 Lone -så voldsom galle kombineret med stivhed og ømhed kunne nu godt lyde som om hesten har gigt. Og så er det jo ikke uden betydning.

Kommentér på:
Erfaring med galle i bagbenene?

Annonce