{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre? (forældre) {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med mit sidste pony år, og min pony står med spat, jeg har så været ved at fortælle mine forældre at jeg gerne vil have stor hest, men de siger bare at jeg skal sælge min pony, og jeg vil ikke af med hende for ingen vil have en pony de ikke kan bruge, og hun skal ikke havne ved en hestehandler mere i sit liv.

Men hvad skal jeg gøre for at få dem til at forstå at det er vigtigt for mig at jeg får en ny.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre? (forældre)
  • #1   5. aug 2006 Har du hesten hjemme eller står den opstaldet et sted? Betaler du selv eller gør dine forældre. Heste er jo dyre i drift.

• #2   5. aug 2006 Du må jo prøve at se om du ikke kan finde en sød ejer til din pony. Evt. som selskab hvis den ikke kan bruges. Også kan du jo godt få en ny? Der er jo ingen der sige du behøver sælge den til en hestehandler.

• #3   5. aug 2006 Hun står opstaldet et sted jeg betaler selv postaldning og dressurundervisning, det eneste de betaler er forsikring og spring undervisning.

• #4   5. aug 2006 eller til nogen som evt. kan avle lidt på hende smiley der findes jo mange søde mennesker som vil behandle hende rigtig godt smiley

• #5   5. aug 2006 Hun må ikke komme i avl. det kan hun ikke holde til.

• #6   5. aug 2006 Har du råd til selv at betale for den nye hest? Vil du kunne betale opstaldning for 2 heste? Og har du tid til at passe begge to? Hvis ja så synes jeg du skal blive ved med at prøve at se om dine forældre ikke vil lade dig købe en til hest. Men hvis de skal betale noget, så synes jeg det er fair hvis de siger nej.

• #7   5. aug 2006 Spat er også arveligt, så det er nok ikke en god ide. Men jeg er sikker på du kan låne hende ud til selvskabshest et sted. Du behøver jo ikke sælge hende. Min pony er gået på pension, men jeg ville aldrig kunne sælge hende da jeg har haft hende i 16 år. Den har min mor overtaget som hendes hygge/nusse hest.

• #8   5. aug 2006 du kan også bare låne hende ud..
    det gjorde vi med Junker og han går som hyggepony.. du kender sikkert nogen som kender nogen som loige står og mangler en hyggepony sådan er det ihvertfald tit.. og så er hun jo stadig din du har bare ingen udgifter..

• #9   5. aug 2006 det er vel dine forældre der skal betale det kan da være at de ikke gider og betale så meget ..!

• #10   5. aug 2006 hmm jeg kan nu godt forstå de forældre som ikke vil købe en hest til, til deres børn, også selvom det er vigtigt for ens ridning.. det er dyrt at holde hest, og ikke bare lige noget man kan anskaffe sig.. der skal penge til.. Men hvis du selv betaler opstaldning for din pony og også kan det med din nye hest, er det nok ikke et stort problem.. men du kan som de andre forslår dig, prøve at leje den ud til nogen som vil have din pony gående som hygge hest, så er den jo stadig din.. smiley

da jeg selv blev 18 og kunne begynde at få su, så skulle jeg selv betale min vallak, og det forstår jeg skam godt, det er mange penge at skulle af med i måneden,, såå..;) men man lære også endel ved at man selv betaler sin hest..:)

• #11   5. aug 2006 Anne. : ja de skal låne mig pengene, de skal nok få dem igen, og jeg kan selv betale opstaldning.

Kunne selvfølgelig godt se om jeg kunne låne hende ud, men problemt er jeg ved ikke endnu hvor slemt det er det finder vi først ud af når jeg begynder at ride hende igen.

Det skal lige siges at jeg er desperat efter at komme ud og ride, har ikke rigtigt redet siden 21 januar.

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre? (forældre)

Annonce