{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Hjælp: Hestens bag er ømt, kravler helt sammen {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Min hest er en dejlig frieser hoppe.. men her de sidste par dage har hun gjort noget underligt.... Når man strigler hende op røven, altså helt præcis: Der hvor halen starter, og går lige op ad røven, der er hun øm, plus hvis du går til hver a sidene, er hun også øm.. Hun er ikke øm i sin hale.. men når vi strigler der, kravler hun numsen helt ind og op.. hun krummer ryg, og skubber røven helt ind til sig.. Hun virker ikke til at blive sur eller lign, ørene er stadig fremme. Vi ringede til dyrlægen, da hun har haft det før, og de sagde at de ikke vidste hvad det var.. De mente at vi skulle skridte en masse ture, og tage nogle galop ture, så hun kunne strække sig ud. det hjalp efter få dage.. Men nu hvor det er kommet igen, tænker jeg igen. Hmm, hvad er det der sker?
jeg har overvejet om det er valakkerne der hopper op på hende, eller hun klør hale, men det er sket så mange gange før, hvor jeg har set det, uden der er sket noget.. Nogen der har oplevet noget lign. ??

hjælp smiley - håber i forstod .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp: Hestens bag er ømt, kravler helt sammen
  • #1   20. okt 2011 Jamen hun er 6 år gammel.. hun har gjort det 1 gange før .. hun har aldrig gjort det før, aldrig været noget når hun er i brunst ..

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #2   20. okt 2011 Altså der sidder nogen punkter på nummi hvor hesten hvis den ellers er sund og raks skal skyde ryggen op, det vil du også opleve hvis du fik en massør på hesten, det betyder ikke at den har ondt nødvendigvis.

• #3   20. okt 2011 Jeg jeg tænker osse brunst.

Derudover har hesten jo en refleks (ved sgutte hvad man kalder det), men hvis man kører en finger eller "bunden" af en hovrenser e.l. ned over krydset en smule fra rygsøjlen, så SKAL hesten reagere ved at skyde ryg/trække røven ind (som en kat der skyder ryg).

Tænker lidt om det kan være sådan noget hvis hun overhovedet ikke har antydning af ubehag udover at klemme røven sammen?

Hmm... ja, jeg ville jo om ikke andet lige få det tjekket

• #4   20. okt 2011 Nå -jeg var for langsom kan jeg se ;o)

• #5   20. okt 2011 hvis den er øm, burde den jo sige av, lægge øre ned og sige fra.
    kan jeg garantere for min gjorde her, da han åbenbart havde fået et sparkt eller noget haft kiropraktor på to gange og løsne op nu, og det går meget bedre.
    Så håber et sidste tjek løser det sidste smiley

at hesten giver sig i ryggen, kan være helt normale sunde reflekser, den skal gerne løfte ryggen, hvis du trykker på ved bagdelen. men er i i tvivl, skader det jo ikke at der kommer en kiropraktor ud og tjekker hesten igennem smiley

• #6   20. okt 2011 hvis det er fordi at hesten er øm, er der et lille trik med at tage skaftet på to hovrensere, køre dem fra øverste ryggrad på begge sider, og videre ned til halen, så får hesten strukket godt ud i muskler og led i ryggen, ellers havde jeg ringet til en dyrlæge og hørt dem om det. det er altid gratis at spørge over telefonen smiley

• #7   20. okt 2011 det betyder bare at hun har gode reflekser smiley
    men hvis du vil være helt sikker skulle du prøve Equine Touch

• #8   20. okt 2011 Micka: brug ALDRIG en hovrenser! kun fingrene

• #9   20. okt 2011 nadia og mustang, hun må gerne bruge skaftet af en hovrenser, bare det er en stum ting hun bruger, men jeg vil ikke anbefalde nogen at bruge alle de refleks punkter hesten har uden at have haft en fagperson, som massør og kiopraktor inden over, da man kan være uheldig at lave rav i den, hvis hesten feks er skæv, da den så vil svaje skævt når man gør det.

Kommentér på:
Hjælp: Hestens bag er ømt, kravler helt sammen

Annonce