Hjælp: Hestens bag er ømt, kravler helt sammen {{forumTopicSubject}}
Hej HG..
Min hest er en dejlig frieser hoppe.. men her de sidste par dage har hun gjort noget underligt.... Når man strigler hende op røven, altså helt præcis: Der hvor halen starter, og går lige op ad røven, der er hun øm, plus hvis du går til hver a sidene, er hun også øm.. Hun er ikke øm i sin hale.. men når vi strigler der, kravler hun numsen helt ind og op.. hun krummer ryg, og skubber røven helt ind til sig.. Hun virker ikke til at blive sur eller lign, ørene er stadig fremme. Vi ringede til dyrlægen, da hun har haft det før, og de sagde at de ikke vidste hvad det var.. De mente at vi skulle skridte en masse ture, og tage nogle galop ture, så hun kunne strække sig ud. det hjalp efter få dage.. Men nu hvor det er kommet igen, tænker jeg igen. Hmm, hvad er det der sker?
jeg har overvejet om det er valakkerne der hopper op på hende, eller hun klør hale, men det er sket så mange gange før, hvor jeg har set det, uden der er sket noget.. Nogen der har oplevet noget lign. ??
hjælp
- håber i forstod .
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 444
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Derudover har hesten jo en refleks (ved sgutte hvad man kalder det), men hvis man kører en finger eller "bunden" af en hovrenser e.l. ned over krydset en smule fra rygsøjlen, så SKAL hesten reagere ved at skyde ryg/trække røven ind (som en kat der skyder ryg).
Tænker lidt om det kan være sådan noget hvis hun overhovedet ikke har antydning af ubehag udover at klemme røven sammen?
Hmm... ja, jeg ville jo om ikke andet lige få det tjekket
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
kan jeg garantere for min gjorde her, da han åbenbart havde fået et sparkt eller noget haft kiropraktor på to gange og løsne op nu, og det går meget bedre.
Så håber et sidste tjek løser det sidste
at hesten giver sig i ryggen, kan være helt normale sunde reflekser, den skal gerne løfte ryggen, hvis du trykker på ved bagdelen. men er i i tvivl, skader det jo ikke at der kommer en kiropraktor ud og tjekker hesten igennem
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 188
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
men hvis du vil være helt sikker skulle du prøve Equine Touch
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 272
Hjælp: Hestens bag er ømt, kravler helt sammen