{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.388 visninger | Oprettet:

hængevom og kæmpe fedtkam {{forumTopicSubject}}

hej jeg skriver da mine alarm klokker ringer og fordi at jeg er meget i tvivl om hvad der er galt med min hest, jeg har tænkt mig at kontakte min dyrlæge på mandag og få en snak med ham, men jeg vil også gerne høre jeres meninger og erfaringer .

min hoppe på 16 år har en kæmpe fedt kam og en stor hængevom , jeg har i det år jeg har haft hende , nærmest ikke lavet andet end at have hende på kur , men der sker ikke rigtigt noget . hun får 1 kg TM musli kraft på en dag og ellers hø/wrap . hun bliver rørt ca 5-6 gange om ugen , mest dressur. hendes fedtkam er så stor at hendes man nærmest bliver løftet . hun er i den sidste tid begyndt at drikke meget vand, sommetider i flere minutter af gangen .
jeg begynder at blive nervøs for om der er noget galt.

mvh sandie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hængevom og kæmpe fedtkam
  • #1   21. okt 2011 har jeg godt nok ikke nogen forstand på. Men vil lige gøre dig opmærksom på at der i TM müsli kraft IKKE er havre eller nogen form for korn art i. smiley

• #2   21. okt 2011 Jeg ville påbegynde en seriøs kur, det er farligt for hesten at være så fed! Synes du skal give hende rene mineraler-vitaminer i pilleform, og så kun hø. Og så mindre græsfold, hvis hun stadig går på det.
    Det er rigtigt at din hest er i større risiko for at blive forfangen.

• #3   22. okt 2011 tak for svar. hun går ikke på græs mere men jordfold . meget af tiden i foråret og sommeren gik hun også på jordfold og fik kun alm hø. jeg føler nærmest bare at kigger hun på mad bliver hun fed . men jeg får en frøgræs bigballe imorgen, hvor vi går over til det . jeg føler virkelig at jeg har været ihærdig men lige lidt hjælper det

• #4   22. okt 2011 den kan have haft EMS de fedt depoter du nævner er ikke noget man slanker træner væk.

• #5   22. okt 2011 Tag vek wrap, det gør ikke noget godt for en allerede fed hyp.. Så ville jeg give noget diet-foder, ikke normal musli, og spørge din veterinær om han ville hjelpe til med at lave et "trænings- og madprogram" du skal følge.. smiley

• #6   22. okt 2011 Hun er jo ikke helt ung længere og samtidig efter beskrivelsen meget overvægtig. Når du skriver at hun også er begyndt at drikke meget ville jeg hurtigst muligt få dyrlægen til at tage en blodprøve og undersøge om hun har fået sukkersyge. Når det er så "slemt" som du beskriver er det videre forløb og hvad der er bedst for din hoppes helbred uden tvivl kun noget du skal gøre i samråd med din dyrlæge.

Held og lykke med hende

• #7   22. okt 2011 tak for svar , jeg ringer til dyrlægen på mandag.

Kommentér på:
hængevom og kæmpe fedtkam

Annonce