468 visninger
|
Oprettet:
respekt {{forumTopicSubject}}
hej jeg hedder katja og jeg er begyndt at ride igen og vil ha min egen hest men efter min ulykke med en rideskole hest for omkring 14 år siden er jeg blevet for blid og har svært ved at sætte mig i respekt overfor hesten så den løber om hjørner med mig.
Hvordan sætter jeg mig bedst mulig respekt overfor hesten så den ved at det er mig der bestemmer..... Og ikke laver numre med mig.
På forhånd tak :-)......
Med Venlig Hilsen Katja
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Du skal ikke sætte dig i respekt - hesten aner ikke hvad respekt er for noget.
Men du skal til gengæld gøre dine signaler klare og tydelige så den ved hvad du vil have den til - ergo, i skal forstå hinanden.
Hvordan du så skal vise den det, det kommer an på hvilke situationer det er i.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
og evt noget respekt træning. der bruger jeg meget at gå foran hesten og så skal den stoppe når jeg stopper, og bakke når jeg bakker
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
Det er lidt svært at forklare hvordan du "bare" skal gøre, for jeg tror godt jeg ved hvordan du har det, du er bleve bange for at komme i en konflikt med hesten, hvis du insisterer på at det er din vilje som gælder.... og så får hesten istedet lov at gøre som den synes den vil...
så er det jo nemt nok at sige at det skal du bare lade være med at give den lov til... men jeg tror nok desværre nok det er løsningen...så hvordan du håndterer de konkrete situationer, kan du finde 100 forskellige måder til, den ene sikkert bedre end den anden, men det der er vigtigst er at du gør noget, i stedet for at tingene sker på hestens initiativ, og du er passiv...
håber det giver mening, held og lykke
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 18
nu vil jeg gå ud og prøve på at være den der bestemmer
med Venlig Hilsen Katja
jun 2004
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 67
Jeg sætter heste på plads på 'heste måde', det vil sige som en flokleder ville sætte en i sin flok på plads for det er noget hesten forstår.
Det kommer også meget an på i hvilken situation du ikke kan sætte dig i respekt. Er det når du rider eller trækker med hesten??
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 18
Med venlig hilsen katja
jun 2004
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 67
Og at 'mærke' hele din krop og hvordan den bliver bevæget af hesten.
Men træk vejret helt ned i maven og slap helt af.
Det er jo noget der går i hesten lige med det samme så det er en vigtig ting at få på plads.
respekt