{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

respekt {{forumTopicSubject}}

hej jeg hedder katja og jeg er begyndt at ride igen og vil ha min egen hest men efter min ulykke med en rideskole hest for omkring 14 år siden er jeg blevet for blid og har svært ved at sætte mig i respekt overfor hesten så den løber om hjørner med mig.
Hvordan sætter jeg mig bedst mulig respekt overfor hesten så den ved at det er mig der bestemmer..... Og ikke laver numre med mig.
På forhånd tak :-)......
Med Venlig Hilsen Katja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  respekt
  • #1   22. okt 2011
    Du skal ikke sætte dig i respekt - hesten aner ikke hvad respekt er for noget.
    Men du skal til gengæld gøre dine signaler klare og tydelige så den ved hvad du vil have den til - ergo, i skal forstå hinanden.

Hvordan du så skal vise den det, det kommer an på hvilke situationer det er i.

• #2   22. okt 2011 et kraftig nej eller ah.
    og evt noget respekt træning. der bruger jeg meget at gå foran hesten og så skal den stoppe når jeg stopper, og bakke når jeg bakker

• #3   22. okt 2011 Hold fast i hvad det er du ønsker af hesten, det skal selvfølgelig være et rimeligt ønske, som du ved hesten reelt kan opfylde fx. at den bliver ved at trave, går over en bom eller lignende, det er ikke godt nok kun at trave en halv omgang, hvis du havde tænkt dig en hel, så må du forsøge igen til du er tilfreds, det er heller ikke godt nok at snige sig uden om bommen hver anden gang, forsøg straks igen, skæld og ros tydeligt så hesten kan høre forskel på hvad der er godt og hvad der er skidt.

Det er lidt svært at forklare hvordan du "bare" skal gøre, for jeg tror godt jeg ved hvordan du har det, du er bleve bange for at komme i en konflikt med hesten, hvis du insisterer på at det er din vilje som gælder.... og så får hesten istedet lov at gøre som den synes den vil...

så er det jo nemt nok at sige at det skal du bare lade være med at give den lov til... men jeg tror nok desværre nok det er løsningen...så hvordan du håndterer de konkrete situationer, kan du finde 100 forskellige måder til, den ene sikkert bedre end den anden, men det der er vigtigst er at du gør noget, i stedet for at tingene sker på hestens initiativ, og du er passiv...

håber det giver mening, held og lykke

• #4   23. okt 2011 tak for alle jeres indlæg det har givet mig et andet syn på tingene jeg har været for sød hehe når jeg skriver at sætte sig i respekt mener jeg ik at man skal slå den osv men skældud og ros det forstår den hihi.
    nu vil jeg gå ud og prøve på at være den der bestemmer smiley men uanset hvordan det går så bliver jeg ved til jeg har lært det .....
    med Venlig Hilsen Katja

• #5   23. okt 2011 Det kan også have meget med dit kropssprog at gøre. Din krop skal udstråle at du er sikker på dig selv og det du vil.

Jeg sætter heste på plads på 'heste måde', det vil sige som en flokleder ville sætte en i sin flok på plads for det er noget hesten forstår.

Det kommer også meget an på i hvilken situation du ikke kan sætte dig i respekt. Er det når du rider eller trækker med hesten??

• #6   23. okt 2011 det er når jeg rider at den er gal hehe men jeg lagde mærke til en ting idag da jeg var ude og ride og det er at jeg er anspændt og jeg slapper af lige så snart jeg mærker det men går der et par minutter igen og så er jeg anspændt i benene endnu en gang det kan den jo mærke så hvad kan jeg lige gøre der smiley
    Med venlig hilsen katja

• #7   23. okt 2011 Vejrtrækningsøvelser er rigtig gode at slappe af på.

Og at 'mærke' hele din krop og hvordan den bliver bevæget af hesten.

Men træk vejret helt ned i maven og slap helt af.

Det er jo noget der går i hesten lige med det samme så det er en vigtig ting at få på plads.

Kommentér på:
respekt

Annonce