{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Klippet hest - dækken {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.
Her er lige (sikkert endnu) et dækkenspørgsmål.
Jeg regner med at klippe min hest, da vi rider meget inde og hun sveder en del, så hun har svært ved at blive tør.
Men hvis jeg klipper hende nu, hvor "stort" et dækken skal hun så have på.
Er det nok med et dækken hvor der er fleece i, eller skal hun helt op i et 200g.'s ?
Laver hun selv lidt mere pels i vinter eller vil hun blive ved med at være så korthåret?
Jeg regner med at hun ikke skal. have mere end et 300g.'s.
Hun får et fuldklip, hvor jeg lader ben, hoved og sadelleje være uklippet.
Håber I kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippet hest - dækken
  • #1   23. okt 2011 Mine bliver også altid klippet. Et regn med fleece er langt fra nok! Du skal i de koldeste måneder helt op på 400 gram for at de kan holde varmen smiley

    Når jeg klipper ved denne tid, får de 200 g. på og omkring januar, kommer der 400 g. på


  • #3   23. okt 2011 Et regndækken med fleece foer er ikke nok vil jeg mene, overgang altså 100-200g. det forskelligt for hvad folk bruger. Et overgangsdækken er nok bedre at bruge nu og så selvfølgelig alt efter hvor kuldskær din hest er.
    Selv er jeg også ret i mod helt vildt tykke dækkener, mine går pt. med over gang 150 g. den ene skal nok til og over på vinter da hans overgangsdækken har tabt noget af foer over sadelleget så han bliver lettere kold.

    Jeg vil sige du skal starte med at give den overgangsdækken på nu og så føle dig frem, og finde ud af hvad din hest har brug for.


  • #4   23. okt 2011 min hest er klippet for 5 dage siden og han har 300 gr på nu - han skal have mere på når det bliver koldere.
    Men mærk dig frem alle heste er jo ikke ens.
    Du kan sagtens mærke hvis din hest fryser så må den jo have mere på.
    Held og lykke med at finde en rytme


  • #5   23. okt 2011 Hvis man gerne vil undgå at klippe den, kan man så godt smide dækken på nu, eller er det for sent til det?

  • #6   23. okt 2011 Det kommer an på hvad du smider på nu. Et regndækken kan du godt og når det så bliver koldere og alle giver vinter på kan du måske give et 100g. på men den vil så stadig have den pelslængde den har nu. Og så skal du være meget opmærksom på at hesten ikke får det for varmt.

  • #8   24. okt 2011 Min står med 400 gram på nuværende tidspunkt.
    Det afhænger af staldmijø.
    Hvis din hest står i en varm stald med mindre udluftning, kan de 300 gram gøre det. Men hvis man vil holde pelsen pæn er det på med de 400 gram nu. Det får dine klipninger til at holde længere.

    men det afhænger jo selvfølgelig af den enkle hest. Jeg holder altid øje med min hen over dagen, hvordan temp er under dæknet.


  • #9   24. okt 2011 Indtil videre har jeg smidt et regndækken på hende.
    Lige nu rider jeg hende kun moderat og rider undervisning en gang om ugen.
    Så indtil jeg ved hvor meget jeg får redet og hvor meget hun sveder, blir det der.
    Tusind tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Klippet hest - dækken

Annonce