{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.015 visninger | Oprettet:

Klid. {{forumTopicSubject}}

Ja mystisk spørgsmål, men har altid undret mig over en ting,
Hvad er klid?
Hvad består det af?
Hvordan 'laver' man det, hører tit om at hesten får varm klid?
Hvorfor giver man hesten det?
Hvor køber man det henne?

Har altid undret mig, så nu må jeg hellere spørge nu smiley føler mig dummere og dummere hver gang der kommer et emne omkring det.

Regner ikke ligefrem med hestene skal have det, virker ikke til at det er noget man har stort behov for, eller hvordan?

Håber jeg kan få nogle gode svar, uden folk tænker "hold da op en uviden tosse!" ;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klid.
  • #1   24. okt 2011 og NEJ!, google er ikke min bedste ven i det her tilfælde smiley

• #2   24. okt 2011 google is your friend

Klid er kornets hårde, ydre lag. Kliden er rig på kostfibre (cellulose), protein, sunde plantefedtstoffer, kulhydrater, vitaminer og mineraler.

Klid findes i mange kornsorter, f.eks. hvede, havre, byg, ris, majs og hirse. Den fjernes ofte før kornet forarbejdes til mel (raffineret/hvidt mel) eller polerede korn (hvide/raffinerede ris, polerede hvedekorn til bulgur m.v.). Når kliden raffineres bort opnår man en længere holdbarhed (fordi størstedelen af fedtstofferne og en del af proteinet er fjernet), en mere neutral smag og en mere hvid farve. Er kliden ikke fjernet har man fuldkornsmel, brune ris m.v., som har bevaret kornets funde næringsindhold.

Klid må ikke forveksles med avner, den yderste, hårde skal om kornet, som er ufordøjelig for mennesker

og her et link til samme spørgsmål

http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=335657

• #3   24. okt 2011 er der slet ikke andre svar?

Kommentér på:
Klid.

Annonce