{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Hestens bagben låser {{forumTopicSubject}}

Jeg har her de sidste dage lagt mærke til, at min hest har problermer med at gå ordentligt, når hun har været i hendes boks om natten.
Det ser ud til, at hun låser i venstre bagben.
Jeg har lagt nogle videoer ind af det så man kan se det.
Håber at der er nogle som kan hjælpe mig...
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestens bagben låser
  • #1   26. okt 2011 Det kaldes knælåsning, mange ungheste får det. Det skyldes at led og sener ikke helt kan følge med når hesten vokser. Du bør nok tage en snak med din dyrlæge om det, måske fodrer du forkert?
    Min gamle islænder som jeg købte som føl fik det også, vi fik at vide at hun skulle tidligt igang med at lave noget hvis det skulle gå over. Jeg longerede hende et kvarter 3 dage i ugen fra hun var to til hun var tre og da hun blev tre blv hun tilredet stille og roligt. Og det endte med at gå helt væk smiley Min nye islænder Hilling har det også, men det er ikke helt så slemt heldigvis.

Hvis det ikke går over når hesten er udvokset skal den opereret..

• #2   26. okt 2011 Jeg syntes du bør få en dyrlæge ud og kigge på benet smiley Altså evt en bøjeprøve

• #3   26. okt 2011 få dyrlæge ud.

• #4   26. okt 2011 altså heste låser jo normalt deres ene bagben når de hviler på det andet for at spare energi - og det gør de jo typisk når de står stille i boksen eller "sover" smiley men som de andre siger ville jeg nok også ringe til dyrlægen og høre.

Nogle islændere har dog også nogle problemer med for stramma ledbånd i knæene - nogle gange skal de opereres ved at få noget af det skåret over smiley

• #5   26. okt 2011 Min gør det også, og der er IKKE farligt, sker der ikke ændring(gået i sig selv) inden hesten fylder 6, er det meget normalt at de opererer dem. Min gør det slemt og dyrlægen siger at når de ikke er ældre, så er der intet galt.
    Senerne er ikke lange nok, så under operationen ridser de i senen, så den har lettere ved at udstrække sig.

Min skal gå ude, så tit som muligt, og gerne ride meget op og ned af bakker, hvor de skal have bagbenene med under sig, så det vil nok også hjælpe din.

• #6   26. okt 2011 Vi fik at vide at vores ikke måtte stå i boks, de SKULLE i løsdrift, så de bedre kan få rørt benene..

• #8   26. okt 2011 Tusind tak for jeres svar alle sammen :0)))
    Dyrlægen er kontaktet og som nogle af jer har skrevet, så har hun fået knælåsning :0(
    Så nu er det igang med træning og så får hun fri adgang til staldgang og boks om natten...
    Hvis dette ikke er blevet bedre i løbet af 2 måneder, så skal dyrlægen kontaktes igen, for at finde ud af, hvad vi så skal gøre...

• #9   26. okt 2011 Der jeg arbejdede før på hammerthor var der et føl der også havde knælåsning.. Det hjalp rigtig meget og svømme og den gør det ikke mere smiley

• #10   26. okt 2011 Jeg er sikker på at din dyrlæge vil sige, at du skal se tiden mere an, min har haft det et halvt år nu, og vi skal se tiden an de næste 2 år, til han bliver 6, før chancen for at det ordner sig selv, ikke er der mere.

• #11   26. okt 2011 Snak også med smeden om det.. Kil-sko kunne måske hjælpe hende en del..

• #12   26. okt 2011 Dyrlægen syntes ikke, at jeg skulle kontakte smeden nu her. hun ville vente lidt og se om motion og mere boksplads hjælper på problemet...

• #13   27. okt 2011 Altså min første islænder havde det far den var 1½ til den blev 3½ men det endte med at gå fuldstændig over. Men det er altså noget der tager laaaang tid.

Kommentér på:
Hestens bagben låser

Annonce