{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Racespecifikt foder.... {{forumTopicSubject}}

Sidder lige og funderer lidt over dyrenes foder og den udvikling vi har været og fortsat er i mht til dyrenes velfærd.

Har lige læst lidt om hundefoder som jeg har gjort utallige gange før....og sidder så lige og tænker lidt...

Vi har foder efter udvikling - hvalp/killing/føl/plag - voksen, ældre...og efter præstation/brug.

I hunde og katteverdenen er der der foruden racespecifikt foder....boxer, lab, golden, osv osv... Og dette kan jeg på sin vis forstå af hensyn til de specifikke problematikker den enkelte race nu kan døje med...

Og så er der barf....den naturlige måde - som alle hunde på trods af race burde/skulle kunne fungerer super på.

Men hvad med hestene??
Hvor langt er vi der?
Islænder, araber, mm.
Varmblods / koldblods.

Når vi mon dertil hvor der findes shet, fjord, pre, dv, holstener foder?

Hvad er jeres tanker omkring fodringen af vores dyr?

Og som jeg så som signatur i en tråd.....har du lavet foderplan til dine børn?
Ganske sigende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racespecifikt foder....
  • #1   26. okt 2011 Nu er heste racerne jo ikke ens der er de nøjsomme osv.. Så det vil vi se mere af med garanti.

    jeg tror mere dte er madplan til børn smiley


  • #2   26. okt 2011 Jeg har quartere og Marstall har lavet et foder specifikt til quartere og paints. Jeg er personligt rigtig glad for det foder, da mine heste ser rigtig godt ud når de får det.

    Der findes også foder for nøjsomme heste (QH og PH er også nøjsomme, men andre nøjsomme heste), som passer til racer som fjordheste, islændere, shettere osv. Altså racer, der let bliver fede.
    Derud over er der også foder til heste, der skal have meget foder for at holde huld.
    Så der er mærker der tilpasser deres fuldfoder til de forskellige racer (:


  • #3   26. okt 2011 Der er både specielt tinker og islænder foder, ved jeg. Fodrer dog ikke selv med det smiley

  • #4   26. okt 2011 Har hørt, at westernheste skal have mere protein, fordi de får så store muskler, der skal opbygges. Men har ikke spurgt nogle af westernfolket i stalden. smiley

    Men nogle af dem har muskel-problemer, hvad hedder det? Ikke nyreslag, noget med muskelværdierne? Hvor olie skulle være godt.

    Så der er da forskel. Mine oldenborgere går under "meget nøjsom", så det er wrap, halm og et tilskud (600 gram) de får. Jeg kan ikke få lov at bruge min viden om foder, det gælder bare om at give dem mindst muligt, for at de ikke dør af forfangenhed. Det er også lidt trist.


  • #5   26. okt 2011 Jeg er faktisk ikke klar over om QH og PH skal have proteiner. Det lyder lidt mærkeligt eftersom heste er planteædere og derfor ikke ville få det naturligt.
    Men de har nogle andre behov end de fleste andre heste (:

    Og sådan er det jo med mange racer. De fleste har et eller andet særpræg, som gør at de enten har brug for mere af det ene eller det andet (:


  • #6   26. okt 2011 Alle dyr skal have proteiner. Der er også proteiner i grøn mad.

Kommentér på:
Racespecifikt foder....

Annonce