{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Klipning af hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en rød traver som ikke var klippet sidste år, men blev kun redet let der og svedte ikke rigtig under og efter ridning. Men jeg er i tvivl om om jeg skal klippe ham i år. Han sveder under ridning ved hals og sadelleje.
Hvad ville i gøre? Han går nu med regndækken og fryser ikke. kan jeg putte et 150 grams overgangsdækken på når han er blevet klippet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af hest.
  • #1   31. okt 2011
    Hvis du vil undgå at kroppe mere dækken på og bare beholde regndækkenet for at han ikke bliver beskidt, så kan du jo klippe hans hals/bringe.
    Det plejer at tage det værste :o)

• #2   31. okt 2011 Du kan godt ligge 150 gram på når den er klippet hvis den kun går med regndækken. Det har jeg selv gjort. Bare sørg for at mærke efter om hun har en dejlig temperatur under dækkenet;)

• #3   31. okt 2011 Han plejer normalt at få skiftet dækken - først regn, så overgangs og derefter vinterdækken. jamen han sveder også meget ved sadel lejet?
    Dem jeg kender der er klippet går med 150 grams nu.
    min har det bestemt ikke koldt og er bange for at for det alt for varmt hvis han får overgangs på uden at blive klippet.

• #4   31. okt 2011 Min blev klippet igår og fik 300 g på smiley

• #5   31. okt 2011 Min er ikke klippet lige nu, han går med regndækken.

Når han bliver klippet i løbet af den her uge, får han helt sikkert et varmere dækken på.

• #6   31. okt 2011 Efter min mening synes jeg et på 150 gram er for lidt når den er blevet klippet. Når man forhåbentlig snart bliver klippet får han et 300 grams på.

Du skaltænke på at du klipper meget af dens pels af og derved fjerne meget varme fra den. =)

• #7   31. okt 2011 Ja men han er ikke langpelset. jeg syntes det virker voldsomt med 300 gram lige efter regndækken. og når det så bliver - 20 grader ligesom sidste år så skal de da have et enormt dækken på?

• #8   31. okt 2011 Man skal selvfølgelig lave den overgang, fra regn-overgang-vinter smiley

Derfor skal min også klippes inden det bliver alt for koldt, så han kan nå at få sit overgangs på, som vist nok er på 200-230 gram, når vejret så bliver koldere får han sit vinterdækken på, som er 350 gram.

Håber dog han kan gå november måned med overgang, så han kan få sit vinterdækken på til december.

Synes man skal passe på med at smide for varme dækner på allerede, det jo ikke fordi vejret er voldsomt koldt udenfor. Og hvis man allerede har et SÅ varmt dækken på nu, hvad gør man så når vi får minus grader? - Smider et 1000 gram dækken på?

• #9   31. okt 2011 Okay, altså Dufaux har også regn dækken på nu, og så får han 300 gram på efter at være blevet klippet. Og når der så rigtig bliver koldt får han 500 - 600 gram på.

Han har dog også en del pels nu.

• #10   31. okt 2011 Okay ferrari har ikke så meget pels endnu :O)
    Så han vil nok kunne nøjes med 150 når han bliver klippet. ja tænker også på hvad folk giver deres heste på når det bliver monster koldt, det er jo enlig ikke mega koldt nu. temp. er stadig over 10 grader om dagen smiley

Kommentér på:
Klipning af hest.

Annonce