{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Hvad ligger jeres underviser vægt på? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige tænkte over, hvad jeres underviser lígger vægt på i ridningen? Hvilke motoder bruger han/hun? hvorfor synes i at, det er godt? Er i altid enig med jeres underviser? og hvorfor har i valgt lige den underviser? :-))

Bare nysgerrighed, men synes det kunne være spændende at hører :-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ligger jeres underviser vægt på?
  • #1   6. nov 2011 Opstilling, opstilling og opstilling;o)

Ej, der er self andet, men rytterens opstilling og korrekt brug af hjælperne, er det der kommer først.

Herefter kommer ting som takt, smidighed, balance osv. Men de ting kan der jo ikke arbejdes med, førend rytteren sidder og indvirker (sådan nogenlunde;o)) korrekt på hesten

• #2   6. nov 2011 Han lægger vægt på min indstilling og min forståelse for ham..

Rony er selvfølgelig min underviser - den bedste må man sige.. : )

• #3   6. nov 2011 min ligger meget i ikke at "straffe" hesten, der er ikke noget der hedder klap i røven, selv om jeg rider med pisk, skal den kun bruges om forlænget arm. også ellers 80% sæde, 15 % ben og kun 5 % tøjle.
    Og INTET er hestens skyld, det er rytter der giver forkerte hjælpere eller forlanger for meget. hesten skal rides bagfra uanset for hidsig den er så den hele tiden rides frem og ikke tilbage.
    man skal ride helt rolig med hænder og ben. også er det ellers hvad hesten kan og har temp. til. Jeg rider fx en hoppe der bliver møg hidsig hvis du træner en masse gundtræning, så den har vi lagt ind imellem nogen svære øvelser.
    nej jeg er ikke altid enig, men så snakker vi om det og finder den bedste løsning.
    jeg har valgt hende fordi hun passer godt til den måde jeg vil ride på smiley

• #4   6. nov 2011 At han selv skal søge ud til tøjlen, fremaddrift, og at han skal bære sig selv ordenligt og suge på biddet. Først når vi har det på plads begynder vi at lave div øvelser. Ved mig, rytteren, er det pt mine hænder, arme ryg og mave - men det er jo forskelligt fra person til person smiley Hun blev anbefalet, og så kunne jeg godt lide hende.. Hun underviser udfra mine ønsker, og er utrolig fleksibel, samtidig med at hun er ekstrem dygtig og selv rider på rigtig højt plan! Jeg er bestemt ikke altid enig med hende, men plejer at prøve det af, og så tager vi den derfra.. Det ender jo næsten altid med at jeg giver hende ret fordi jeg kan se fornuften i det - men nogle gange må vi dog gå på kompromis smiley

• #5   6. nov 2011 Det kommer an på hvem personen underviser, men det primære er bæring og næsen foran lod.
    Lige pt. terper vi MEGET at jeg får min pony foran lod og ud og suge på bidet, uden at hun løber fra hjælperne eller mister takten.

• #6   6. nov 2011 Han lægger meget vægt på rytterens opstilling og indvirken på hesten. At hesten skal reagere ''for dine tanker'', og at man ved hjælp af at antrække sin lænd og læne sig meget lidt fremad skal kunne stoppe hesten smiley
    Samtidig underviser han meget på hestens præmisser, altså.. hesten skal være varmet op i alle muskler før man begynder at korte op, så de første 15 - 20 minutter rider jeg på 20 meter volte hvor Landkaster går dybt, altså stadig er rund i halsen, så han får brugt ryg osv.
    Gennem hele ridetimen har han meget fokus på hestens gangarter samt at den bruger ryggen korrekt smiley
    Er super glad for at ride ved ham, og kan allerede mærke forskel på min hest bare på 2 måneder! smiley

Tjaé, startede på efterskole og der var underviste han så havde ikke rigtig noget valg - men er bare super glad for den undervisning jeg får i dressur, og også i spring, men nu er det jo dressur jeg rider mest ;-)..

• #7   6. nov 2011 Rytternes opstilling og indvirkning på hesten.. Dette er det, som der lægges mest vægt på i min undervisning... Men derudover skal hesten også være fremme til tøjlen, være smidig og en masse bæring - som vi hele tiden træner, for at dette skal blive bedre smiley

• #9   6. nov 2011 Motor bagfra og eftergivenhed fortil..
    Og så at rytteren sidder rigtigt og hjælper hesten korrekt.

• #10   6. nov 2011 At hesten selv trækker frem og kommer bagfra og går "op-ad-bakke" og kommer den vej ned og frem i hånden smiley At hesten går i gennem og hen over ryggen, så man både kan samle den op og lægge den ned, hvor man gerne vil have den.
    Det er det vi sådan har arbejdet hen i mod med Casoprano i hvertfald, da han var i orden.

• #11   6. nov 2011 At der rides med ben og vægt. 'Bøjning og smidighed kommer fra sædet og ikke tøjlen' siger hun hele tiden. Og at hesten bruger sig selv og især ryggen korrekt. Plus at energien og arbejdet skal komme fra bagparten. Samtidig er hun også meget opmærksom på min opstilling og at alt foregår i HESTENS tempo. Derudover går hun meget op i grundridning, for som hun siger 'Er grundridningen ikke på plads, kan det nærmest være ligemeget' smiley har valgt hende fordi jeg synes hun har en super forståelse for mig og Nobless, og fordi jeg er meget enig i hendes principper. Og så fordi hun er super dygtig og tager alt stille og roligt - vi skal ikke 'nå' noget.

• #12   7. nov 2011 At han suger på bidet, bruger ryggen rigtigt og giver ordentligt efter - ikke noget med at han bare skal op i konkurrence holdning hvis han ikke kan klare det. Siger tit "ros ham". Det hele skal foregå i hestens tempo. Hesten skal vente på mig og så kan vi ride frem.. At hesten er rolig og afslappet.

• #13   7. nov 2011 smidighed. .. Det er byggestenen for alt god ridning ! (-:

• #14   7. nov 2011 Min gamle underviser lagde meget vægt på at hesten og rytteren skulle være klar både fysisk og psykisk før man begyndte at lave noget nyt..
    Og så var det lidt alla ridning på hestens præmisser, blandet med den normale dressurridning idag, så alt det gode fra den ene ting og alt det gode fra den anden ting, blandet..

Og må sige det er en ridemetode jeg har holdt ved lige siden

• #15   7. nov 2011 Ligger vægt på at alle heste er forskellige og skal trænes forskelligt, rytterens opstilling, hestens og rytteres harmoni der skal gå op i en højere enhed så hesten yder sit bedste men med en meget bærende hjælp fra rytteren.

• #16   7. nov 2011 Fremadgående, harmoni mellem rytter og hest, bløde hænder og vise vejen frem, frem for slåskampe..
    Har tit fået undervisning kun i skridt, hvis det ikke har kørt en periode.

• #17   7. nov 2011 Hun lægger vægt på at hesten skal søge frem og ned. Derudover skal jeg sidde stille i overgange, læne mig godt tilbage, og hesten skal kunne slappe af. I spring lægger hun ikke vægt på så meget.

Kommentér på:
Hvad ligger jeres underviser vægt på?

Annonce