{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Mystisk halthed ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

jeg har en skøn islændervallak på 10 som jeg rider konkurrencer på. for ca en måned siden blev han halt ved en tur i skoven .. tror vi! han stod stille i sammenlagt 2 uger og jeg fik ham genoptrænet. det tog også sammenlagt 2 uger. jeg nåede at ride ham i en uge før den var gal igen. jeg kom op en morgen hvor han haltede ekstremt meget og han blev sat på boks. han stod i boksen til idag hvor dyrlægen var der og tjekke ... nu kommer det mystiske. dyrlægen mærkede og der var ingen hævelser, vi longerede ham og han var halt på venstre volte og ved bøjeprøven var han fuldstændig rengående, vi longerede ham igen og han var halt igen. hun mærkede hele dyret igennem men der var intet at finde eller mærke. han flyttetede sig ikke et hak da hun tjekkede om det kunne være en hovbyld. det skal lige siges at dyrlægen der var her ude har speciale i led og sener og hun vidste ikke hvad det var ... nu skal han så stå stille i 4 uger og hvis han stadig er halt skal han så tages til røngten .. men jeg er nu bange for at jeg slet ikke kommer til at bruge ham igen ....

hvad kan der mon være galt ?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mystisk halthed ?
  • #1   9. nov 2011 Mit bud er at der desværre nok er noget i f.eks. hasen da lige præcis halthed udløst af smerter derfra sagtens kan give udslag i en ren bøjeprøve. Umiddelbart ville jeg ikke vente 4 uger men tage den i røntgen og evt. ultralyd nu på et af de større hestehospitaler.

• #2   9. nov 2011 jeg ville skyde på gigt i første led altså helt nede i hoven, halter den ved ligeud gang?

• #3   9. nov 2011 hmm vi havde en på rideskolen, der også var halt on-off i lang tid, dyrlægen kunne vist ikk finde noget på den, hverken i røngten eller noget så fik hun ringsko på, og gennemgik et meget langsomt genoptrænging program, og det virkede

• #4   9. nov 2011 Lyder som min hoppe (kun halt i longen og intet i bøjeprøve) - det sidder i hovled og blev fundet ved blokader.

• #5   9. nov 2011 Er det på for eller bagben den er halt??

• #6   3. dec 2011 Hej allesammen. undskyld at jeg har været lang tid om at svare men har haft meget omkring ørene :)!
    Rikke Blume N: nej han er fuldstændig ren når han går lige ud. men han er halt på lille volte.
    Line P: det ville hun også senere i forløbet samtidig med røngten. mere information har jeg ikke fået omkring det.
    Team BB: Han er halt på venstre forben smiley

Grunden til at dyrlægen ikke ville have taget røngten med det samme var at hun ikke ville bruge det "unødvendigt" hun mente at han bare skulle stå og så måtte vi tage den derfra. Han er stadig halt og har samtidig fået en "Bule" under bugen lige midt på og hans Tisser er helt hævet. vi fik hende ud igen og vi fik at vide, at vi skulle vaske ham i ca 3 dage og se om det blev bedre. det gjorde det ikke smiley ... nu har min lille basse stået stille i 3 mdr. hvilket er rigtig træls. Dyredoktoren kommer på Mandag og så må jeg håbe på det bedste.

-Josefine

• #7   3. dec 2011 Lyder lidt underligt hvis de to ting skulle hænge sammen...men skriv endelig igen mandag. Held og lykke!

• #8   3. dec 2011 netop fordi den ikke halter ligeud kunne det lyde som gigt, i første led i benet

• #9   3. dec 2011 Christina R: ja , det er lidt mærkeligt. dyrlægen mente dog ikke at der var nogen sammenhæng mellem haltheden og bulen. Jeg skriver igen på mandag når hun har været her smiley

Rikke blume N: men er det bare mig eller er det gigt så kommet ekstremt hurtigt ? faktisk fra den ene dag til den anden. hesten er kun 10 ??

• #10   3. dec 2011 nej det kommer ikke fra den ene dag til den anden, men hesten viser først smerte når det er uudholdeligt..... gigt har ingen alder

min fjollebolle, havde gigt og viste det i starten kun når hun gik dressur, men med årene var det der også ved anden ridning. hun havde 6 gode år trods gigt og var 16 da hun blev aflivet

• #11   3. dec 2011 Rikke Blume N: hmm.. det lyder jo ikke så godt.. men jeg må bare håbe på det bedste når nu dyrlægen kommer på mandag og tager røngten af hans ben smiley

• #12   3. dec 2011 krydser alt hvad krydses kan håber det er noget forbigående

• #13   4. dec 2011 Tak ! smiley

• #14   5. dec 2011 Hej alle smiley

Idag kl.9:30 var dyrlægen her. hun startede med at tjekke ham osv. og hun fandt igenting. hun lavede bøjeprøve på alle fire ben og der var heller ingen ting. så min lille mule er blevet "frifundet" .. hun ville ikke tage røngen da hun mente at det var unødvendigt, da der slet ikke var noget at se eller mærke.
    så jeg er nu gået stille og roligt igang igen med 20 minutters skridt hver dag i en uge til at starte med og så må vi se hvordan det går smiley puha, hvor er jeg lettet !

• #15   5. dec 2011 Lyder godt! Og han halter ikke i longe mere?

• #16   5. dec 2011 nej, hun tjekkede ham i hovede og r** og der var intet at finde .. hun sagde at det havde været spændinger fra at have stået stille så lang tid, der gjorde at han haltede når jeg longerede ham smiley

Kommentér på:
Mystisk halthed ?

Annonce