{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk?
  • #1   17. nov 2011 fransk foran!? at det er en fransk hest? eller hvad mener du?

• #2   17. nov 2011 Det står nogen gange i handelsundersøgelser og kårringer, jeg aner ikke hvad det betyder, det vidst noget med deres benstilling smiley

• #4   17. nov 2011 Okay tak for svar smiley

• #5   17. nov 2011 det er som Cecilie siger "forkert" benstilling

• #6   17. nov 2011 der er vel også nogen der siger: "den fransker", når den f.eks. traver pga det Cecilie ovenover skriver smiley

• #7   17. nov 2011 Heheh min hest er let fransk på det ene forben, fattede nemlig ikke hvad der stod i handelsundersøgelsen. Men det er ikke noget der betyder noget smiley

• #8   17. nov 2011 En fransk benstilling betyder at benets midterakse er forskudt ud ad i forhold til midtlinjen, således af midten af forknæ, kode og hov peger udad.

Det er en fejlstilling, men jeg har endnu tilgode at se en hest få vanskeligheder og nedsat holdbarhed af det. Værre er det, hvis den har den modsatte benstilling - nemlig indfodet. Heste, der er voldsomt indfodet kan få problemer med holdbarheden.

Det er menes, når folk siger, at en hest fransker under bevægelse er, at forbenene svinger udad i svævemomentet - dette ses IKKE som følge af fransk besntilling, men derimod som følger af indfodethed. Det er derfor ikke korrekt at betegne et udadsvingende svævningsmoment som "at hesten fransker"..... Det har intet med fransk benstililng at gøre.

• #9   17. nov 2011 K a : tror det er forskelligt hvor lang tid de holder ( heste med indad stillet hove) på mit gamle arb er der en 20 årig hest der er indad fodet og den bliver stadig brugt til en smule kørsel for vogn og et par lange skridt ture smiley så det er jo forskelligt . I min verden er hesten "gammel" når den er over de 19- 20 år smiley den bliver brugt til urutinerede heste som skal lære at køre tospand smiley

• #10   17. nov 2011 Jeaanet H: Naturligvis er det indiciduelt. Min venindes gamle DV hoppe er født i 1983...og hun lever stadig i bedste velgående trods en voldsom grad af indfodethed smiley Desværre er ikke alle så heldige...fx måtte jeg sige farvel til min smukkestge brune hest kun 6 år gammel grundet kronisk kodesenebensbetændelse på hans meget indfodede ben...

• #11   17. nov 2011 Ja der er "heldige" heste og nogen som ikke er så heldige smiley

Kommentér på:
Fransk?

Annonce