{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Passier Hannover, nypris? og alder? {{forumTopicSubject}}

Ja nu står det sådan til et jeg i mandags var en af de heldige der fik stjålet min sadel.. Nu vil forsikringen vide hvad den har kostet fra ny og hvor gammel den er?
Men da den jo ikke bliver produceret mere har jeg ingen anelse om hvad nypris er? og jeg har heller ingen anelse om hvad årstal min var fra? Er der nogen der ved hvornår de stoppede med at producere dem? og hvad prisen var på dem der? Har brugt google og fandt intet smiley

Og hvad ville i bedømme sådan en sadel til? Den var brun(meget få i omløb den dag idag) det var en 16,5'' som man heller ikke ser dem så tit, mellem bom og meget velholdt, man kunne se det var en brugt sadel, det jo klart men den fejlede INTET overhovedet! Den var blevet omstoppet og skiftet gjordstropper for ikke engang 2 måneder siden. Jeg har ikke nogle billeder af min egen andet end hvor jeg rider i den men fandt de her billeder på dba og min var i lidt bedre stand end denne, plus med ny omstopning osv.
http://www.dba.dk/dressursadel-165-tommer/id-77841922/billeder/3/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passier Hannover, nypris? og alder?
  • #1   17. nov 2011 Du kan kontakte Passier og høre smiley Har du papir/nummer på sadlen, kan de sikkert finde flere informationer om den.

• #2   17. nov 2011 Det har jeg desværre ikke nej... Men ja må nok hellere ringe og høre dem ad.. smiley tak for svar smiley

• #3   17. nov 2011 Det er en ældre svend af en sadel og jeg tror ikke du skal regne med at få nyprisen for den ved forsikringen. er du heldig får du en tilsvarende brugt sadel hvis det kan findes

• #4   17. nov 2011 Det er jeg helt udmærket godt klar over jeg ikke gør smiley Vi fortalte forsikringen hvad den lå til på markedet nu, men nej de ville vide hvad den havde kostet fra nu og hvor gammel den var. min far der ikke har forstand på dette regnede ikke med det ville være et problem så han sagde at det ville vi finde ud af og så skulle vi sende det til dem sammen med politi anmeldelsen. Så bare rolig det er jeg fuldt ud afklaret med at jeg ikke får smiley

• #5   17. nov 2011 ny*

• #6   17. nov 2011 Der er nu ikke meget få i omløb af den slags -jeg selv har haft 2 stk (har stadig 1 af dem). De sælges typisk til et sted mellem 1800 og 2500 alt efter stand.

Den jeg har endnu, er over 25 år gammel (har selv haft den i 15 år).

Vil gerne prøve at se om nummeret på den stadig er synlig -hvis det er, kan du jo skrive til passier og få oplysninger udfra det nummer. Det er samme model, men min kans elf være en smule ældre eller yngre end din, selvom værdien jo nok er ca den samme uanset.

• #7   17. nov 2011 Hov -kan se at nummeret på den du linker til, faktisk er synligt på et af billederne. Kan du ikke kontakte passier med det nummer, og høre ad hvad nyprisen var på en sadel af den model?

Men det snyder jo lidt, for selvom sadlen har kostet f.eks. 8000kr dengang, er det jo ikke = 8000kr i dag (penges værdi er jo forandret over årene).

• #8   18. nov 2011 Det er nemlig det jeg også tænker, hvis det var idags penge, så ville den måske have kostet 18000 fra ny istedet for 8000.. Så jeg tror bare jeg skriver til forsikringen at det er en udgået model så jeg kan ikke finde nypris på den og at hvis jeg skulle finde ud af hvor gammel den var, så skal jeg bruge nummeret der sidder i sadlen, hvad jeg af gode grunde ikke har... Men at den ligger på markedet til sådan og sådan og at en tilsvarende model der stadig laves må være XXXXXXX som koster XXXXX smiley Lyder det ikke meget fornuftigt?

• #9   18. nov 2011 Jo det synes jeg da lyder som en meget god plan.

Kommentér på:
Passier Hannover, nypris? og alder?

Annonce