{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

lucerne wrap. {{forumTopicSubject}}

hej. da jeg ikke har kunne få wrap fra den landmand jeg har fået fra før måtte jeg finde en anden.. jeg fandt en med rundballer med lucerne wrap (2, slet). forskellen er at det er lange tykkere strå og mere tørt end det almindelige wrap jeg har brugt, nogle der kan sige hvad den store forskel er og hvad man skal give ift wrap af enheder pr 100 kg hest ?
jeg har et par dage tænkt at blande det med wrap da jeg har wrappen til fredag så er der ikke mere. så har startet ud med at gi dem kvart lucerne warp og resten almindelig wrap...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lucerne wrap.
  • #1   29. nov 2011 den eneste måde du kan finde ud af det er ved at få lavet en analyse af det og så kigge på træstof % tørstof % lysin og protien og der efter udregne hvor meget der går til en foderenhed, og så er det jo alt efter hvor mange foder enhedder du giver i wrap.

• #2   29. nov 2011 Ja som Sanne siger.. Eller prøv dig frem. Se på dine heste om de taber sig eller tager på.

• #3   29. nov 2011 I lucerne er der som udsgangspunkt meget mere protein i. Jeg bruger det til at forhøje proteinindholdet i min foderplan, hvis det er nødvendigt. Derforuden er der også en hel del kalcium i, hvorfor man skal være opmærksom på kalcium/fosfor indholdet i den samlede foderplan.
    Men få lavet en analyse, så har du de helt rigtige værdier for din lucerne.

Kommentér på:
lucerne wrap.

Annonce