31. okt 2004 Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.017
Læser folk ikke annoncerne??? (Part) {{forumTopicSubject}}
Suk, suk og atter suk :o/
Står i den uheldige situation at jeg af helbredsmæssige årsager er nødt til at finde en rytter til min dejlige Lillehest et par gange i ugen...
Har virkeligt brugt lang tid på at stykke en annonce sammen og udtrykke hvad der er vigtigt for mig og hvilken hest Faith er. Jeg ved jeg er meget specifik i mine krav, men til gengæld skal rytteren altså ikke betale noget for parten :o)
Jeg har da også fået en hel del henvendelser :o)
Men af en eller anden grund er jeg gang på gang stødt ind i at rytterne simpelthen ikke har læst annoncen...
Jeg er blevet kontaktet af:
- en 14-årig pige (No offence, men det er bare ikke det rigtige til min hoppe)
- en rytter som havde overset, at hesten ikke stod i Kolding (Øv, da også!)
- en usikker rytter, som ønskede en rolig hest, da hun let blev utryg (Nope, den går ikke med Faith!)
- en rytter som ønskede at låne hesten (Nix, hun skal ingen steder!)
- en rytter der ønskede hesten flyttet (Øøøøh, nej, hesten er lidt speci når det kommer til fold-kultur, så hun skal så absolut blive her, hvor hun fungerer!)
- en rytter som gerne ville kontaktes, men ikke har svaret på min kontakt for 14 dage siden (Hmmmm - stabilitet?)
Er det bare tiderne i dag eller?
Christine og Faith...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Sådan er det - ligesom hvis man vil sælge eller købe hest :o)
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
med hensyn til det her med de 14årige, hvad er der galt med dem???
da jeg for 4år siden søgte en part til min vallak blev jeg kontaktet af en 12årig pige, og min umiddelbare tanke var at hun er alt for ung og ikke i stand til at tage det ansvar, efter megen overvejelse, lod jeg hende dog prøve, tænkte at min jobbe nok ville skræmme hende væk.
hun kom ud og hun fik absolut ingen hjælp, og jeg må sande at mine tanker om en 12årigs evne til at tage ansvar, blev gjort til skamme.
hun har nu været i stalden i 4 år, og der er ingen andre end hende jeg stoler så meget på hvad mine heste angår.
måske du skal lade en 14årig prøve, du kan jo altid fortælle dem hvis det ikke går.
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 12 Emner: 38 Svar: 972
okt 2004
Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.017
Overvejende er grundlaget for alderen dog at min hoppe ikke er for børn :o)
aug 2008
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
okt 2004
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
okt 2004
okt 2004
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 452
Jeg kan ikke se nogen steder at hesten ikke må flyttes?
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
okt 2004
Ja, min tekst er lang, men det er netop for at rytterne med det samme kan se om de passer til hesten eller ej - og ang. flytning/udlån burde det ikke være nødvendigt at skrive, når jeg beskriver hvor hesten står :o)
» LadyBlacksheep « : Jeg annoncerer også på Heste-nettet. Har tidligere annonceret på Gul&Gratis, men det gav ingen henvendelser.
okt 2004
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Alligevel havde jeg mange ude, og brugte timer på dem. planlægning med hesten snak frem og tilbage vise stedet frem hesten ud og prøves.
Og folk der bagefter desværre ikke havde mulighed for at komme frem og tilbage til stedet eller ej hesten var for stor!
Kom nu ind i kampen, inden man spilder folks tid.
Så kan sagtens følge dig, men en kommentar du kan svarer på er nu billigt sluppet
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
Det gælder jo også for salgsannoncer. Folk spørger om pris, størrelse mv, selvom det står i annoncen.
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.337
Pige skriver 'Jeg er ti - passer vi sammen'
...... Delete!
aug 2007
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 454
Jeg har også meget specifikke krav til mine ponyers parter. og jeg har prøvet SÅ mange gange at folk skriver at de er ihh og ohh så dygtige til at ride og de er vant til div. heste og har styr på at samle hesten og ride korrekt for ben og tøjle og når de så kommer for at prøve hyppen kan de squ ikke engang sidde stille i sadlen og holde hænderne i ro..
..og har prøvet engang hvor jeg sagde til en pige, der var ude for at prøve Black, om hun ikke lige gad bøje ham af så jeg kunne se hende ride og se at hun kunne se ting hun havde skrevet til mig hun kunne og hvor pigen så svarede: "Øhh, hvordan gør man det?"
Det er squ da bare at spilde folks tid!
Så du er ikke den eneste der har prøvet at folk ikke læser annoncen
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
Men du er ikke den eneste.
okt 2004
Er klar over jeg ikke står ene, men tænker bare dette:
Når man ikke læser annoncen ordentligt og IKKE lever op til de krav der stilles (og i så voldsom grad at de sorteres fra ved første kontakt) - hvordan kan man så gøre sig forhåbning om et positivt svar?
Er de virkeligt så naive, at de tror lige præcis DE er så specielle at man vil fravige alle sine krav for DERES skyld, fordi man har jo ikke lavet kravene for HESTENS skyld, vel?
Aldrig nogensinde har jeg selv været så naiv, så jeg forstår det ikke...
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
okt 2004
Og at vi er mange der oplever det gør det da bare endnu mere skræmmende - står det virkeligt så galt til mht evnen til at afkode en tekst, at vi i Danmark ikke længere kan forstå simple krav (f.eks. "Du er minimum 18 år".)?
Ja, jeg undres?
Og hvad der undrer mig endnu mere er de som bliver fornærmede eller direkte sure, når man fortæller dem de ikke passer til det man søger - jamen skal jeg da virkeligt være taknemmelig og bukke mig i stævnet fordi du gider svare på min annonce, når du tydeligvis ikke har gidet læse den igennem?
Eller de ryttere som direkte fortæller de ikke lever op til kravene, men mener de er den rette alligevel fordi blah blah blah... Jo men nu er det jo MIG, der kender MIN hest og ved NØJAGTIGT hvad den i hvert fald ikke har brug for - og lige så hvad jeg tør tage ansvar for - og en 13-14-årig på min store "unghest" med følsomt sind, det tør jeg simpelthen ikke tage ansvar for :o/
Kunne rent faktisk godt tænke mig at nogen af de ryttere, som skriver på heste, hvor de ikke opfylder kravene ville blande sig i diskussionen og forklare os hesteejere, hvorfor de mener vi skal bøje kravene for deres skyld...
Jeg forstår det ikke - please enlighten me!
aug 2008
okt 2004
Er lige ved at sige at enhver anden hest havde jeg ikke haft problemer med at lade en ung pige hoppe på - men den her, nej, det kan ikke komme på tale :o)
Lige så god og rar og nem den er under en dygtig rytter lige så meget har jeg også set en anden side af den hest, når den bliver usikker fordi rytteren ikke magter at vise den klart hvad man forventer af den ;o)
okt 2004
Læser folk ikke annoncerne??? (Part)