{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Læser folk ikke annoncerne??? (Part) {{forumTopicSubject}}

Suk, suk og atter suk :o/

Står i den uheldige situation at jeg af helbredsmæssige årsager er nødt til at finde en rytter til min dejlige Lillehest et par gange i ugen...

Har virkeligt brugt lang tid på at stykke en annonce sammen og udtrykke hvad der er vigtigt for mig og hvilken hest Faith er. Jeg ved jeg er meget specifik i mine krav, men til gengæld skal rytteren altså ikke betale noget for parten :o)

Jeg har da også fået en hel del henvendelser :o)

Men af en eller anden grund er jeg gang på gang stødt ind i at rytterne simpelthen ikke har læst annoncen...

Jeg er blevet kontaktet af:
- en 14-årig pige (No offence, men det er bare ikke det rigtige til min hoppe)
- en rytter som havde overset, at hesten ikke stod i Kolding (Øv, da også!)
- en usikker rytter, som ønskede en rolig hest, da hun let blev utryg (Nope, den går ikke med Faith!)
- en rytter som ønskede at låne hesten (Nix, hun skal ingen steder!)
- en rytter der ønskede hesten flyttet (Øøøøh, nej, hesten er lidt speci når det kommer til fold-kultur, så hun skal så absolut blive her, hvor hun fungerer!)
- en rytter som gerne ville kontaktes, men ikke har svaret på min kontakt for 14 dage siden (Hmmmm - stabilitet?)

Er det bare tiderne i dag eller?

Christine og Faith...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læser folk ikke annoncerne??? (Part)
  • #1   5. dec 2011
    Sådan er det - ligesom hvis man vil sælge eller købe hest :o)

• #2   5. dec 2011 ja det er træls når man ikke kan finde den rigtige.

med hensyn til det her med de 14årige, hvad er der galt med dem???

da jeg for 4år siden søgte en part til min vallak blev jeg kontaktet af en 12årig pige, og min umiddelbare tanke var at hun er alt for ung og ikke i stand til at tage det ansvar, efter megen overvejelse, lod jeg hende dog prøve, tænkte at min jobbe nok ville skræmme hende væk.

hun kom ud og hun fik absolut ingen hjælp, og jeg må sande at mine tanker om en 12årigs evne til at tage ansvar, blev gjort til skamme.

hun har nu været i stalden i 4 år, og der er ingen andre end hende jeg stoler så meget på hvad mine heste angår.

måske du skal lade en 14årig prøve, du kan jo altid fortælle dem hvis det ikke går.

• #3   5. dec 2011 Generelt. Alt for mange useriøse.

• #4   5. dec 2011 Der er ingen problemer med 14 årige, men min hoppe kræver en rytter med timing, som ved hvad han/hun gør - dertil har jeg erfaring med at ryttere under 18 generelt bare ikke er så stabile eller jeg skal lege chauffør og hente og bringe - og det er jeg ikke interesseret i :o)

Overvejende er grundlaget for alderen dog at min hoppe ikke er for børn :o)

• #5   5. dec 2011 ja den del har jeg forstået, men man kunne lade det komme an på en prøve, man kunne risikere at blive glædelig overrasket, det gjorde jeg, og jeg havde præcist samme modstand som du

• #6   5. dec 2011 Nej folk er ikke altid gode til at læse annoncerne, men vil lige sige at det altså også gælder for dem som feks skal købe hest... Ligenu er jeg gravid, så venter med at finde hest til jeg har født og klar til at ride igen. Men da jeg lavede en annonce både her og hestenettet.. Ja så henvender folk sig alligevel med heste som ikke passer til ens krav.. Så det er altså begge veje, og det kan undre mig..

• #7   5. dec 2011 Rikke: Nej, det er et ufravigeligt krav :o) Jeg kender min hoppe :o) Jeg har haft hende i 3½ år og har selv været med hele vejen under hendes uddannelse - hun er IKKE en børnehest :o) Hun er typen som har brug for rammer konstant både fra jorden og i ridningen :o)

• #8   5. dec 2011 Nu kan jeg se det er en ret stor hest du har. Kan godt forstå du vælger en voksen rytter til sådan en "kæmpe" smiley Og folk må bare acceptere når man vælger at skrive en bestemt alder. Det er der jo en grund til mig gør. smiley

• #9   5. dec 2011 Team Damgård.. Stine..:) : Lige netop - så stor en skude kræver nogle kræfter i sæde og lår at ride og hun tager ganske simpelt røven på ryttere, der ikke kan klemme sammen om hende :o) Lige så dejlig og NEM hun er for mig - lige så stor en ko kan hun være overfor en ung rytter, som ikke har styr på timing og konsekvente rammer :o) Og så er det altså lige pludseligt et stort dyr med mange kræfter, som man står med :o)

• #10   5. dec 2011 Havde det været den gamle der manglede rytter - tjah, han tilgiver lettere en fejl ved rytteren og når han snyder folk virker det ikke så voldsomt. Men hende her er stadig så ung, at hun ikke "tilgiver fejl" og i stedet bliver forvirret/frustreret og så skal man vide hvad man gør :o)

• #11   5. dec 2011 Jeg synes det er særlig slemt med useriøsitet herinde. Har du prøvet at annoncere andre steder?

• #12   5. dec 2011 nu har du godt nok en virkelig lang tekst.

Jeg kan ikke se nogen steder at hesten ikke må flyttes?

• #13   5. dec 2011 Ja, jeg tror desværre bare det er sådan tingene er - jeg har oplevet det samme med min partannonce. smiley Har også hørt fra folk der slet ikke opfylder kravene, eller som ikke har læst annoncen ordentligt. smiley

• #14   5. dec 2011 Trine K: Hov det med flytning er faldet ud da jeg oprettede annoncen på ny i dag - HG smider desværre annoncerne ud, når de er gået over sidste dato og man ikke har fornyet.

Ja, min tekst er lang, men det er netop for at rytterne med det samme kan se om de passer til hesten eller ej - og ang. flytning/udlån burde det ikke være nødvendigt at skrive, når jeg beskriver hvor hesten står :o)

» LadyBlacksheep « : Jeg annoncerer også på Heste-nettet. Har tidligere annonceret på Gul&Gratis, men det gav ingen henvendelser.

• #15   5. dec 2011 Trine K: Og forresten siger det jo også sig selv mht udlån og ingen flytning, når jeg starter ud med at fortælle at jeg selv stadig vil ride hende, men parten vil få hende 2-4 dage alt efter hvor meget jeg magter i henhold til sygdom :o)

• #16   5. dec 2011 Kender det godt til min gamle hest havde jeg gang på gang folk ude og prøve. og ja han var en stor hest, og ja ikke nemt at komme derud. Men havde skrevet dette.
    Alligevel havde jeg mange ude, og brugte timer på dem. planlægning med hesten snak frem og tilbage vise stedet frem hesten ud og prøves.
    Og folk der bagefter desværre ikke havde mulighed for at komme frem og tilbage til stedet eller ej hesten var for stor!

Kom nu ind i kampen, inden man spilder folks tid.
    Så kan sagtens følge dig, men en kommentar du kan svarer på er nu billigt sluppet smiley

• #17   5. dec 2011 Ja, sådan er det i hvert fald her på HG ! Da jeg søgte ny hest, og selvfølgelig havde visse krav til alder, race, kunnen osv, fik jeg masser af henvendelser der på ingen måde opfyldte de krav, jeg havde. SÅ irriterende.

Det gælder jo også for salgsannoncer. Folk spørger om pris, størrelse mv, selvom det står i annoncen.

• #19   5. dec 2011 'Pony udlånes til rytter 14+'
    Pige skriver 'Jeg er ti - passer vi sammen'

...... Delete!

• #20   5. dec 2011 Kender ALT for godt dem der bruger ens tid!

Jeg har også meget specifikke krav til mine ponyers parter. og jeg har prøvet SÅ mange gange at folk skriver at de er ihh og ohh så dygtige til at ride og de er vant til div. heste og har styr på at samle hesten og ride korrekt for ben og tøjle og når de så kommer for at prøve hyppen kan de squ ikke engang sidde stille i sadlen og holde hænderne i ro..

..og har prøvet engang hvor jeg sagde til en pige, der var ude for at prøve Black, om hun ikke lige gad bøje ham af så jeg kunne se hende ride og se at hun kunne se ting hun havde skrevet til mig hun kunne og hvor pigen så svarede: "Øhh, hvordan gør man det?"
    Det er squ da bare at spilde folks tid! smiley

Så du er ikke den eneste der har prøvet at folk ikke læser annoncen smiley -desværre

• #21   5. dec 2011 Der er mange useriøse i blandt. Men der er også de seriøse smiley

Men du er ikke den eneste.

• #22   5. dec 2011 Anja: Se det er endnu en grund til at jeg sorterer de endnu ikke myndige fra - håber på den måde at få fat i dem, som har realitetssans nok til at vide hvad LA-niveau indebærer :o)

Er klar over jeg ikke står ene, men tænker bare dette:

Når man ikke læser annoncen ordentligt og IKKE lever op til de krav der stilles (og i så voldsom grad at de sorteres fra ved første kontakt) - hvordan kan man så gøre sig forhåbning om et positivt svar?

Er de virkeligt så naive, at de tror lige præcis DE er så specielle at man vil fravige alle sine krav for DERES skyld, fordi man har jo ikke lavet kravene for HESTENS skyld, vel?

Aldrig nogensinde har jeg selv været så naiv, så jeg forstår det ikke...

• #23   5. dec 2011 måske kunne det hjælpe lidt hvis kravene til rytteren stod som noget af det første i annoncen ?

• #24   5. dec 2011 Jamen jeg forstår det simpelthen ikke?!

Og at vi er mange der oplever det gør det da bare endnu mere skræmmende - står det virkeligt så galt til mht evnen til at afkode en tekst, at vi i Danmark ikke længere kan forstå simple krav (f.eks. "Du er minimum 18 år".)?

Ja, jeg undres?

Og hvad der undrer mig endnu mere er de som bliver fornærmede eller direkte sure, når man fortæller dem de ikke passer til det man søger - jamen skal jeg da virkeligt være taknemmelig og bukke mig i stævnet fordi du gider svare på min annonce, når du tydeligvis ikke har gidet læse den igennem?

Eller de ryttere som direkte fortæller de ikke lever op til kravene, men mener de er den rette alligevel fordi blah blah blah... Jo men nu er det jo MIG, der kender MIN hest og ved NØJAGTIGT hvad den i hvert fald ikke har brug for - og lige så hvad jeg tør tage ansvar for - og en 13-14-årig på min store "unghest" med følsomt sind, det tør jeg simpelthen ikke tage ansvar for :o/

Kunne rent faktisk godt tænke mig at nogen af de ryttere, som skriver på heste, hvor de ikke opfylder kravene ville blande sig i diskussionen og forklare os hesteejere, hvorfor de mener vi skal bøje kravene for deres skyld...

Jeg forstår det ikke - please enlighten me!

• #25   6. dec 2011 jo jo men du kender jo ikke mennesket der skriver,

• #26   6. dec 2011 Rikke: Du har fuldkommen ret, men stadig ved jeg altså at min hoppe på 185 cm og en stærk psyke ikke er en børnehest :o) Uanset hvor ansvarsbevidst og stabil en 14-årig pige har, ja så har de bare ikke erfaringen og evnen til at aflæse de helt små signaler, som er nødvendige, når det handler om lige netop den her hest...

Er lige ved at sige at enhver anden hest havde jeg ikke haft problemer med at lade en ung pige hoppe på - men den her, nej, det kan ikke komme på tale :o)

Lige så god og rar og nem den er under en dygtig rytter lige så meget har jeg også set en anden side af den hest, når den bliver usikker fordi rytteren ikke magter at vise den klart hvad man forventer af den ;o)

• #27   6. dec 2011 Måske det lige her skal tilføjes at Landtinus'er jo lig Michellinoer går under kategorien "beriderheste", som de så pænt kalder dem, da deres sind kræver en vis støbning hos rytteren for at samarbejdet kan fungere :o)

Kommentér på:
Læser folk ikke annoncerne??? (Part)

Annonce