{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.820 visninger | Oprettet:

I lære som jockey. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg er en pige på 15 år, som går i 9.klasse. Jeg har haft denne store drøm om at blive jockey i mange år nu, men tvivlen kommer altid frem i mig.

Jeg har en galoptræner inde på Klampenborg galopbane, som jeg har været hos i to år nu. Jeg arbejder mest for ham i ferierne, og i nogle få weekender. Jeg laver staldarbejde, rider hestene, og hjælper med at vise hestene frem til løbene.
Han ved godt min drøm er at bliver jockey, og har derfor spurgt ofte, om jeg har tænkt mig at gå i lære efter jeg har afsluttet 9.klasse. Han er meget optimistisk, og det lyder som om han regner stærkt med mig. Han har også tilbudt mig at komme over på en jockeyskole i London i en uge, og få undervisning, men det var i skoletiden, så kunne desværre ikke lade sig gøre.

Så er mit store spørgsmål bare: Hvad synes i jeg skal gøre? Jeg vil rigtig gerne være jockey, har vil være det ligesiden jeg begyndte at ride. Men jeg kan ikke undgå at tænke på, hvad nu hvis jeg falder og styrter 7 år frem, og skal sidde i kørestol resten af mit liv - Ja hvad skal jeg så, så er hele min ridekarrier ligesom ødelagt. Har også lige fået afvide, at en fransk jockeylærling dødede for ikke særlig lang tid siden i et styrt, han blev kun 21 år. Det er virkelig fustrerende for mig, for jeg vil jo rigtig godt, men er det dét værd at spirnge ud i? Min mor bryder sig ikke om tanker hvis der sker mig noget, men min største drøm er uden tvivl at blive det! Jeg har heldgvis også en okay god størrelse til det, er 163 cm høj, vokser ikke mere, og vejer 52 kg, har heldgvis rigtig nemt ved at tabe mig hvis det bliver nødvendigt.

Håber I vil give mig nogle gode råd! På forhånd tak! smiley

Victoria.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I lære som jockey.
  • #1   10. dec 2011 tja.. man er jo nød til at tage chancer i livet smiley


    men lige lidt off topic - hvordan kan du vide at du ikke vokser mere? du går trods alt kun i 9'ende? smiley


  • #2   10. dec 2011 ja okay smiley

    så er jeg nok mere som dreng smiley undrede mig bare for jeg var 160 i midten af 9'ende og jeg 172 nu ca smiley


  • #3   10. dec 2011 Chancen for at komme til skade vil altid være der når man har med heste at gøre og der kan osse ske uheld uden at det er på galopbanen;-)

    Synes det er en fantastisk mulighed du har dig, og hvis dit hjerte brænder for det synes jeg at du skal forfølge din drøm... Du vil fortryde hvis du ikke gør:-)


  • #4   10. dec 2011 Tak for jeres svar, det vil jeg helt klart tage med mig til overvejning! smiley
    Til jer der spørg hvordan jeg ved ikke vokser mere: Jeg har været 163 høj i to år nu, har brugt str. 36 i sko i 4 år nu, og bruger stadig de samme størrelse i tøj som jeg ogås brugte for 3-4 år siden, så det går jeg bestemt ikke ud fra, min sundhedsplejske har sagt jeg højeste komme til at vokse 1-2 cm mere smiley


  • #5   10. dec 2011 smiley

  • #6   10. dec 2011 Hej.
    Altså min mor er uddannet jockey, og hun stoppede med at ride da hun fik mig (da hun var 25. Det er meget svært at leve proffesionelt af hele sit liv, også hvis du skal se længere ind i din fremtid, med børn og mand. Man tjener heller ikke det helt store. Jeg syntes du skal tage en ekstra uddannelse, hvis du vælger at blive jockey, da du på den måde kan sikre at du kan få arbejde i fremtiden. smiley


  • #7   10. dec 2011 Tina c: Jeg har i forevejen rigtig meget fravær begrund af sygdom osv. Jeg går på privatskole, og der er de desværre ikke så meget for den slags, men jo vil gøre alt for det kan lade sig gøre selvfølgelig!!

  • #9   11. dec 2011 Tak til alle jeres svar :o)

    Signe og Vicky <3: Jeg lige præcis, men er bare i tvivl om hvilken rækkefølge jeg skulle gøre det i så?


  • #10   11. dec 2011 Du kan jo altid tage en uddannelse efterfølgende eller tage nogle aften kurser:-)

  • #11   11. dec 2011 Jeg ville også sige at du kan tage chancen.. Det lyder ikke som noget der sker for ret mange mennesker.. Så op på galophesten, du! (:

  • #12   12. dec 2011 Jeg rider selv monte (på mine egne heste og som hoppy) har aldrig fortrudt jeg begyndte... og lad vær at tænkt på ulykker.. det sker da at der er en der falder af og kommer til skade el i værste tilfælde dør.. men det er nu yderst sjældent, og når det sker er det ikke i norden, hvor der er så mangle regler osv... det sker når man ikke rider ordentligt, el hvis andre rider svinsk, (rider tæt el skubber)

    Ta altid dine forholds regler med heste, for alt kan gå galt. men du kan ligeså godt blive sparket i hovedet når du renser hove. el falde ned af trappen rolig derhjemme og brække nakken smiley

    Er nu ikke selv så stor fan af prof galop sport da jeg syns det er forfærdeligt at reglerne for jockyers vægt skal være så lav... dette gør desværre at mange sulter sig selv og ikke har kræfter til at styre de store og stærke heste man nu engang har med at gøre... - her har de været lidt klogere inde for monte sporten. der hedder vægten minimun 65 kg - med udstyr selvfølgelig...

    Det er en vægt de fleste kan forholde sig til, og vejer man lidt for lidt er der bly tasker man kan ride med...

    Op til løb spiser jeg altid en ekstra mad og drikker noget ekstra vand for at veje nok, men det gør også at jeg har energi nok til at klare løbet, da det er en sindsyg hård sport...

    Håber for dig at din drøm går i opfyldelse smiley


  • #13   12. dec 2011 Team Nøhr: Lyder da spændende! Men hvad er forskellen på monte, og galopløb? Udover vægten selvfølgelig? smiley

  • #14   12. dec 2011 Tina C : nu mente jeg at de ikke har kræfter til at ride hvis de har sultet sig selv i flere dage... i de rigtig prof klasser hvor vægten fx hedder 51 kg incl udstyr er der flere ryttere der sulter dig selv og sidder i sauna i længere perioder for at svede vægten af... - kender selv flere inde for sporten der kan bekræfte det.. er vildt imponeret over sporten, så det var såmænd ikke negativt ment.. syns bare stadig det er farligt hvis man ikke kan spise ordentligt op til et løb.

    har selv prøvet at "glemme" og spise og drikke op til et løb hvis jeg har været lidt stresset, og det var da nær gået galt da jeg næsten besvimede under løbet ;( så kan kun lige forestille mig hvordan en galop jockey må ha det...

    Victoria: Monte er ride travløb smiley du kan se et klip her hvor mig dreng og jeg vinder løb...

    http://www.dantoto.dk/layout/video.aspx?date=2011-08-18&track=nf&race=2


Kommentér på:
I lære som jockey.

Annonce